Futurama-kul?

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Är det bara jag som tycker att futurama är jävligt roligt? Jag gillar visserligen Simpsons också, men bara dom gamla avsnitten, inte dom som kör samma stil som futurama (hmm...).. Vad tycker ni? Är futurama en värdig ersättare till simpson? Simpson är ju helt klart bättre men ändå, det är svärt att slå det bästa genom tiderna....:yoparty

Om jag inte minns fel, så lades "Futurama" ned pga. brist på idéer.
Är svårt att skämta om framtiden.
Gemensamma referenser/fakta saknas.
"Familjen Flinta" höll på ungefär tusen gånger längre än "Jetsons".
Futurama är ganska skoj.
Men:
Fördelen med Simpsons är att man känner igen sig.
Första gångerna man såg det, personifierade jag mig med Bart.
Nu känner man igen sig i Homer, på god väg mot Grandpa.

Futurama är jävligt bra, uppskattar det mera än Simpsons idag.
Om jag inte minns fel så var det bl a att FOX inte tyckte det drog tillräckligt med tittare.
Efter dom 3 filmerna dom gjort nyligen kan man ju alltid hoppas dom fortsätter med serien.

Futurama är riktigt kul att kolla på, hoppas verkligen de fortsätter serien snart då den inte fick något direkt avslut.

Futurama är kul, men Simpsons har betydligt många fler dimensioner, både handling, sit com och samhällssatir. Dessutom har Simpsons betydligt många fler karaktärer som man både kan känna igen i vardagen och känna igen sig själv i. Futurama känns betydligt mycket torrare och fattigare där.

Jag älskar futuramas sätt att driva med dagens samhälle! Jag hoppas verkligen att det kommer mer avsnitt OM dom håller samma kvalité som dom 5 första säsongerna. Dom 2 första filmerna är tyvärr ganska medelmåttiga.

Snarare att dom 2 första filmerna var riktigt bra och den sista typ godkänd.

Brannigan's Law is like Brannigan's love: hard and fast!

Ja futurama är mycket bättre än simpsons, synd att den här tråden kom några år efter att de la ner det.

Lite svårt att ersätta något nu när de lagt ner.

Men jo, Futurama är den bästa serien jag någonsin sett. Har sett samtliga avsnitt flera ggr och har säsong 1 och första filmen på köpe-dvd :hihi

Det är Fry och Bender som gör serien :)

Va?

Det har nu visat sig att jag inte är ett riktigt Futurama fan... Jag visste inte ens om att det har gjorts filmer på samma tema... Ska kollas upp omedelbart, vad heter dom?

Filmerna heter "Bender's Big Score", "The Beast With A Billion Backs" och "Bender's Game". Den första filmen är klart bäst, de två övriga tycker jag inte känns så helgjutna - även om de helt klart ger upphov till ett gäng sköna garv.

Det har nu visat sig att jag inte är ett riktigt Futurama fan... Jag visste inte ens om att det har gjorts filmer på samma tema... Ska kollas upp omedelbart, vad heter dom?

Du visste inte ens om att det var nedlagt för århundraden sen.. :(
Oviktigheter åsido tycker jag Simpsons och Futurama är typ lika bra med lite fördel för Simpsons. ^^

Bifogat

• Futurama.jpg
    Futurama.jpg
    155.4 KB · Visningar: 86
Back