<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Ort
- Blåsta
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har en Rd 350 som jag skulle vilja strypa ner. Hur pass enkelt är det att "fuska" lite? Om jag svarvar egna strypbrickor på insug/avgas och sedan fixar nån som bänkar? Om det då visar sig att hojen har ett par kW för mycket iaf så gör man någon bondelösning?
T.ex att ta av ena tändhatten eller liknande, går då bara på en burk och bänka den. Bestycka om den så den går så fett att man får stå med en hink bakom och ta hand om bränsle/olja. Borde ju iofs. gå att bara koppla ur Ypvs:en och ställa den i stängt läge. Tillräckligt länge för att provköra. Kan det räcka för att få "lagligt" med effekt på bänkningen?
Vad tror ni, kan man "fiffla" sig igenom besiktningen med såna papper? Har ju givetvis nån slags strypning i hojen när man rullar in på bes.
T.ex att ta av ena tändhatten eller liknande, går då bara på en burk och bänka den. Bestycka om den så den går så fett att man får stå med en hink bakom och ta hand om bränsle/olja. Borde ju iofs. gå att bara koppla ur Ypvs:en och ställa den i stängt läge. Tillräckligt länge för att provköra. Kan det räcka för att få "lagligt" med effekt på bänkningen?
Vad tror ni, kan man "fiffla" sig igenom besiktningen med såna papper? Har ju givetvis nån slags strypning i hojen när man rullar in på bes.