Fuska med mönstretdjupet på däcken.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Köpte en CB nyligen med inte så mycket kvar på bakdäcket.. resten av däcket ser bra ut men inte just på mitten. Tänkte om någon kunde ge mig tipps på hur jag kan slita ner ett hål på 1mm som ser trovärdigt ut.. vill bara besiktiga skiten.. kom inte och säg att jag ska köpa nytt däck bara.. :D
Försökte att sätta upp hojen på centralstödet med växel i och trycka en mejsel mot däcket.. resultatet blev ett jättesmalt skärsår trots att jag hade mejlseln horizontellt.

philsson skrev:
Köpte en CB nyligen med inte så mycket kvar på bakdäcket.. resten av däcket ser bra ut men inte just på mitten. Tänkte om någon kunde ge mig tipps på hur jag kan slita ner ett hål på 1mm som ser trovärdigt ut.. vill bara besiktiga skiten.. kom inte och säg att jag ska köpa nytt däck bara.. :D
Försökte att sätta upp hojen på centralstödet med växel i och trycka en mejsel mot däcket.. resultatet blev ett jättesmalt skärsår trots att jag hade mejlseln horizontellt.

Kör med vinkelslip

Du kan ju linda 3 varv vulktejp runt däcket och hoppas på det bästa..

Du har ju några alternativ:
1. Du smäller däcket mens du håller på att förstöra det, det gör ont i dig och är gratis för oss.
2. Du kommer iväg med skiten, får punka i en kurva och krockar med nån oskyldig som kanske skadar sig för livet, och kostar oss en massa pengar, och kanske dig livet!
3. Du är smart och köper ett nytt däck, kostar 1000-1300 från tyskland, har du råd att köpa en till hoj ska du ha råd att drifta den också!

3 är smartast, 1 kan ju bli en bra läxa, och 2 ska du nog låta bli!

:kocko ,fast jag har för mig det finns maskiner för att skära mönster i däck,brukar användas inom bla folkracing om ja inte minns fel! men som sagt :kocko :huvet

jag vill bara få igenom det genom en besiktning.. skiter i om däcket smäller på den då jag använder den på 30 väg (privatägd).. känns bara så dumt att köra på en avställd hoj.. köpte hojen för 1500 enbart för att ha till jobbet.. man borde kunna fuska bara lite för att få igenom besiktning tycker jag.. de borde inte smälla.. lite överdimensionerat med gummi borde det väl vara?... de är väl itne så att det är slut på gummi när man inte har nåt mönster kvar...
Ang vinkelslip.. funkar det?. känns som man kommer igenom däcker rätt snart.. ska man köra med vanlig slipskiva då eller?. :rolleyes:

philsson skrev:
jag vill bara få igenom det genom en besiktning.. skiter i om däcket smäller på den då jag använder den på 30 väg (privatägd).. känns bara så dumt att köra på en avställd hoj.. köpte hojen för 1500 enbart för att ha till jobbet.. man borde kunna fuska bara lite för att få igenom besiktning tycker jag.. de borde inte smälla.. lite överdimensionerat med gummi borde det väl vara?... de är väl itne så att det är slut på gummi när man inte har nåt mönster kvar...
Ang vinkelslip.. funkar det?. känns som man kommer igenom däcker rätt snart.. ska man köra med vanlig slipskiva då eller?. :rolleyes:
Jaja, prova dig fram så ska du se att du lyckas prestera något intelligent iallafall.

philsson skrev:

Läs och lär KLICKA

Istället för att lägga tid på att försöka fixa mönsterdjupet, så stick till jobbet och tjäna in pengar till ett nytt däck. Ett däck till en gammal cb kan ju inte kosta mer än 7-800kr.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph