Duger däcken för en dag på knudan?

Krya på dig!! Hoppas det gick bra på sjukan o att Du snart är på:t igen :tummenupp

Nu har det hänt lite i tråden.

Jag får tacka för alla svar, tyvärr har jag fått värre problem än däckbyta vs inte däckbyta.

Körde omkull i måndags. Både jag och hoj var i skick att kunna ta oss hem på två hjul efteråt. Men tror inte att däcken hade varit det första någon kommenterat på om jag kom med hojen i nuvarande skick...
Ska på läkarundersökning i eftermiddag.
Hojen ska till verkstad för uppskattning av vad det kostar att fixa till den.
Så blir nog inge köra för mig :/

Jag har visserligen en Honda NX 650 Dominator också, men kanske inte så kul hoj att köra bana med. Mycket mönster kvar på däcken till den, men det är halvgrova däck som är en kompromiss mellan gatdäck och terrängdäck och dessutom sitter det ett slipon på som jag är osäker på om den klarar bullermätningarna.
Kawasakin var visserligen inte så tyst om man gör sena växlingar heller, så bara för att dominatorn brölar mer på låga/mellan varv så kanske den inte är värre på höga varv. Men svårt att veta om det är för mycket eller ej utan bullermätare.

https://www2.svmc.se/school?courseId=268

2011-06-19 AK BKK Ring knutstorp SMC Skåne
Datum: 2011-06-19
Ansvarig: Magnus Olsson

Pris från 1 800.00 sek
Avbeställningsskydd: 80.00 sek
Plats-status: Platser slut, väntelista aktiv

Någon som är intresserad av att gå den?
Kan man sälja sin plats?

Jag tog inte avbeställningsskydd för jag hade bestämt mig för att åka... men hade inte räknat med att åka i backen innan... :död :huvet

Hej igen.

Tråkigt att du vurpat... skönt att du verkar OK.

Dominatorn kan vara nog så kul på Knutstorp... bullret måste du fixa dock.

Ja du kan sälja platsen. Här gärna av dig med ett mail om att du sålt den och till vem så blir det enklare vid inskrivningen...

------

Precis som vanligt är det mycket tyckande på internetforum...
... det som gäller på våra kurser är gatlegalt = 1mm på mest slitna stället.
Fr.o.m i år är slicks INTE tillåtet på någon kurs hos oss i Skåne förutom Sporthojskurserna.

Enklaste sättet att svara på frågan om däcks-slitage utan att kunna se och mäta däcken är "Är du tveksam så byt däck!".

All information om våra krav på personlig utrustning och MC:ns utrustning och skick står på anmälningssidan på SMC-School. Tyvärr är det nästan varje gång någon som dyker upp till kurs med brister i personlig utrustning och /eller dåliga däck/bromsar/kedja/styrlager... osv...

Detta borde ju alla kolla regelbundet innan man ger sig ut med hojen... eller hur?

Vänligen
Richard Karlsson
Kursledare
SMC-School Skåne

Jag har lagt upp min plats på SMC BKK kurs den 19/6 till försäljning om någon är intresserad.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=54468

Krya på dig!! Hoppas det gick bra på sjukan o att Du snart är på:t igen :tummenupp

Tack :)
Jo det gick bra. Läkaren gjorde bedömningen att jag inte behövde röntgas för sprickor eller dyl. utan att det bara var muskelskador samt brännsår på högra armen.
Brännsåret tar lite längre tid, men resten känns lite bättre för var dag som går. :tummenupp

Hej igen.

Tråkigt att du vurpat... skönt att du verkar OK.

Dominatorn kan vara nog så kul på Knutstorp... bullret måste du fixa dock.

Ja du kan sälja platsen. Här gärna av dig med ett mail om att du sålt den och till vem så blir det enklare vid inskrivningen...

Tack,
Köpte Dominatorn med slipon, fick ej med original system. Så det som skulle vara rimligt att 'fixa till' skulle i så fall vara om man kan få en bullermätning gjord under ungefär samma omständigheter som ni gör vid besiktning för att se om det är inom godkända värden.
Att ragga upp ett nytt avgassystem nu är jag inte så sugen på.

Jag lade upp min plats till försäljning här på sporthoj, till bra pris dessutom, så vet du någon som är sugen får du gärna tipsa dem.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=54468

Klart en idé skulle vara att om ingen har varit intresserad av min plats innan helgen, att åka ner ändå och chansa på att bullernivån är ok. Är den okej så kan jag köra, annars kan jag titta på fram till lunch, äta lunchen som jag ändå betalat och sen sticka hem tidigare.
Om ingen vill köpa min plats så förlorar jag egentligen bara tid och bensin på att göra så (ja lite allmänt slitage också, men, men).
Min far ska dit, första gången på bana för honom, så det skulle ju vara lite kul att se när han kör ändå.

Klart en idé skulle vara att om ingen har varit intresserad av min plats innan helgen, att åka ner ändå och chansa på att bullernivån är ok. Är den okej så kan jag köra, annars kan jag titta på fram till lunch, äta lunchen som jag ändå betalat och sen sticka hem tidigare.
Om ingen vill köpa min plats så förlorar jag egentligen bara tid och bensin på att göra så (ja lite allmänt slitage också, men, men).
Min far ska dit, första gången på bana för honom, så det skulle ju vara lite kul att se när han kör ändå.

Bullermätningen görs förbipasserande på rakan.

En lösning är ju att inte kräma på fullt ut på rakan då klarar de flesta bullret. Risken är ju att du blir svartflaggad ändå om hojen är väldigt bullrig :-(

Jag vet folk som köpt dB-killers á la universal (jag tror Nilssons MC i Helsingborg säljer sådana) De ser ut osm en stor fingerborg och man stoppar in dem framför slip-on systemet. Funkar riktigt bra faktiskt. Kostar någon hundring.

Vänligen

Richard

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey