Björnis
Ny medlem
- Gick med
- 17 Aug 2005
- Hoj
- Hayabusa Turbo -03 & Hayabusa -01 & Buell XB12X -07 & Honda Cb 750 -77
Jag har nog inte kört 20 mil än den här säsongen... Nästa gång jag kommer iväg ska jag tanka för första gången i år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har nog inte kört 20 mil än den här säsongen... Nästa gång jag kommer iväg ska jag tanka för första gången i år.
Ett tips som jag fick av en kille på besiktningen var att kolla skicket på exvis bultar till slitdelar, typ hjulaxlar, bultarna på drev etc. En hoj som knappt gått långt nog på mätaren för att behöva ett däcksbyte bör inte har massa verktygsrepor på just hjulaxlarna....
oftast första åren iaf för mig där man körde mest.. 2010 körde jag 2 bandagar och 25mil tex.. första året jag hade min R6a körde jag nästan 800mil.Tycker inte 1000 mil på 3 år är orimligt.
Köpte precis en 07:a uttagen 08-04 på 950 mil.
Första ägaren körde 120 mil innan han bytte till en större BMW, andra ägaren köpte den vintern 08/09 körde 400 mil 2009 och 400mil 2010.
2011 så lämnade han din den på försäljningsuppdrag då han i år endast kört 3 mindre turer.
Att sedan hojen ser helt ny ut stärker bara milen.
Så 1000 mil på 3-4 år anser jag som helt normalt för många.
Känner ett antal personer som kör 50 mil/år och en del som klämmer iväg 1200 mil/år.
Jag har kört runt 100mil. Finns mer än hoj i livet.
Jag vet iaf 2 st på det här forumet som har haft sina hojar ute på annons i detta forum med felaktig mätarställning.Hur många av er har sett en hoj, som ni med säkerhet vet har skruvad mätare.?
Hur många av er har sett en hoj, som ni med säkerhet vet har skruvad mätare.?
Handlar ju mycket om vilket gott "öga" du har, man brukar snabbt se om miltalet verkar stämma, kolla skruvskallar, bultar, stenskott, allmänt slitage....känns det rätt så är det oftast det.
Lite som att träffa en ny tjej & fråga om hur många partners hon haft....
Klart man frågar d, man vill ju inte ha vilket begagnat skit som helst!![]()
En kul grej hände en bekant till mig...
Efter en lättare marksyning åkte hans hoj in på verkstad (Yamaha i Sälen) där den fick nya delar och ny instrument.
När han hämtat ut den visade sig hojen ha gått 9 MIL istället för 900mil den hade gått innan olyckan..
För honom var det bara att tacka o ta emot o kränga den fort som fan.
Gick ju inte att visa att hojen gått 900 fanns inget besiktningsprotokoll eller nån service gjord på den efter 100 mila. Han körde dem resterande 91 milen och vips, bästa försäljningen i manna minne!
Tål att nämnas att dem EJ bytte motor på hojen!
Så visst tycker jag man ska passa sig.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär