Fusk-Ducati


En av flera bilder.

suzuki-gsxr-1100-streetfigther.jpg
 
Så här kan man också göra.
En tidigare Triumph-ägare som ville vara med de gamla Triumphkompisarna på träff för engelska hojar i söndags. Trots att han hade bytt märke. Kreativt, silvertejp är användbart på många sätt!

Inga namn, han finns här på forumet, eller hur Stevie? :D

1651007042722.png
 
Så här kan man också göra.
En tidigare Triumph-ägare som ville vara med de gamla Triumphkompisarna på träff för engelska hojar i söndags. Trots att han hade bytt märke. Kreativt, silvertejp är användbart på många sätt!

Inga namn, han finns här på forumet, eller hur Stevie? :D

View attachment 471299
Det där är fan humor...
Och det bästa är att han var med på Triumph-träffen också.
Såna kompisar ska man ha.

EDIT: Hällde han ut lite olja under där den stod parkerad också?
(ja, jag vet att Triumph inte har läckt mer än andra sedan 70 talet, men det är kul att dra det sega skämtet ett par varv till)
 
Last edited:
Det där är fan humor...
Och det bästa är att han var med på Triumph-träffen också.
Såna kompisar ska man ha.

EDIT: Hällde han ut lite olja under där den stod parkerad också?
(ja, jag vet att Triumph inte har läckt mer än andra sedan 70 talet, men det är kul att dra det sega skämtet ett par varv till)
Det är ju en Ducati, de har väl fortfarande revirsfunktion? :hihi
 
Fan man gråter i själen när man ser dessa sönder mekade 1100 GSXRs som idag är värda ganska mycket pengar...
 
Så här kan man också göra.
En tidigare Triumph-ägare som ville vara med de gamla Triumphkompisarna på träff för engelska hojar i söndags. Trots att han hade bytt märke. Kreativt, silvertejp är användbart på många sätt!

Inga namn, han finns här på forumet, eller hur Stevie? :D

View attachment 471299
Det där tricket (men här utfört med Humbrol modellfärg) har använts förr med framgångsrikt resultat; undertecknad fick 1985 vara med på en bandag för Laverda-klubben med denna bike!
 

Bifogat

  • Honda CB 750.jpg
    Honda CB 750.jpg
    121.9 KB · Visningar: 55
Många bilder på gamla GSX-R…alla med den gemensamma nämnaren att originalhojen fortfarande är överlägset snyggast…
 
Många bilder på gamla GSX-R…alla med den gemensamma nämnaren att originalhojen fortfarande är överlägset snyggast…

Ofta är nog orgplasten kass. Och för dyr att köpa. Då blir det "streetfighter". Betala inte extra för sådana. Betala mindre.
 
Det finns garanterat fler original kåpset och rejskåpor i omlopp jämfört med Ducati 916-kåpor som är bolt-on.

Av en anledning.

Ducati 916 må vara en av de vackraste motorcykeldesigner som någonsin skapats. Men att ta delar av denna design och överföra den till andra hojar med helt andra linjer och helt andra proportioner…blir inte nödvändigtvis bättre.
 

Den var ju faktiskt hyfsat snygg, om man bortser från topgun-loggorna som skriker moppefucko...

Sen blir det sällan bra att lacka allt i samma färg utan att ha några avbrytande detaljer, svart är den färg som ändå funkar bäst, och gudskelov har han ju inte lackat avgassystemet, men det blev lite för mycket ändå, i mitt tycke.

Glappet mellan sidokåpor och sadel var ju dock inte snyggt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top