Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

Angåede kedjan, bättre att den håller.
Siterar Borgh : Mera laddtryck......
Kul att du är flitig, då får vi se dig på banan i sommar.

// Peter
 
Tänker bara när jag bytte från original 630 kedja till 520 på min hoj. Sparde väl några kilo bara där. :)

Jag tror du får se det såhär: "Better safe than sorry."

Må vara klumpigt men den kommer att hålla mer än nåt annat.
 
Du, jag behöver bygga ett bord till.
Din gamla bakost mot finfin Kinadump, deal ?!!!:D
 
Om du putsar kedjan så den blir blank o fin, så kan du ha den runt halsen istället:tungan

Ha , Jag försökte putsa snöspaden idag men den blev faan inte blank

Nån sorts beläggning tror jag



Varför ??? , Jo ja skotta gargeplan och där stog polerarmaskinen:D:yoparty

Du, jag behöver bygga ett bord till.
Din gamla bakost mot finfin Kinadump, deal ?!!!:D

Haha det låter som en fördelaktig deal för mig:yoparty
 
Last edited:
Fin besök från Göteborg i helgen som minsann hade med sig min efterlängtade tyrbo


Lite handpåläggning medelst tratt med portad strut

Bild på en kompressorkåpa hur den ser ut från början och min moddade

Småhålen leder fram till slitzen som låter impellern suga luft lite längre in på bladen

Observera det balla Billet frästa kompressorhjulet
 

Bifogat

  • P1000378.jpg
    P1000378.jpg
    213 KB · Visningar: 189
  • P1000379.jpg
    P1000379.jpg
    215 KB · Visningar: 195
  • P1000380.jpg
    P1000380.jpg
    215.1 KB · Visningar: 169
Du får mig nästan intresserad av dragracing.Grymt att se ditt bygge och alla otroliga detaljer..:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Billettfrästa kompressorhjul är ju helt ruggigt fränt! Vad är det för alukvalitet i dom?

Ska tydligen vara samma som i JE kolvar

Smidd klump med andra ord:yoparty

Du får mig nästan intresserad av dragracing.Grymt att se ditt bygge och alla otroliga detaljer..:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Tack tack

Toksänka R1an till sommarn kanske å hänga med till dragstrippen:yoparty:D
 
Last edited:
Lite Uppdate på tratten

Nått kilo lättare och finare baksida:yoparty
 

Bifogat

  • P1000381.jpg
    P1000381.jpg
    218.9 KB · Visningar: 93
  • P1000382.jpg
    P1000382.jpg
    223.2 KB · Visningar: 97
  • P1000383.jpg
    P1000383.jpg
    211.3 KB · Visningar: 92
  • P1000384.jpg
    P1000384.jpg
    215.3 KB · Visningar: 95
Vad gör surgeportningen för nytta i en dragracemotor egentligen där du åker med höga varv och öppna trottlar hela tiden?
 
Starten , Att bygga laddtryck och kunna hålla ner varvet på maskin

Aha. Vet du nån bra sida med info om dessa surgeportar? Känns som att jag behöver läsa på lite mer om dom.

Något liknande görs ju i jetmotorer också där luft blöds av mellan kompressorstegen för att underlätta starten, har aldrig greppat hela teorin bakom det bara.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top