Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

Last edited:
EK 630SHB ?

Hur många länkar behöver du ?
Jag kan höra vad den kostar för mig att ta hem från andra sidan pölen.
 
EK 630SHB ?

Hur många länkar behöver du ?
Jag kan höra vad den kostar för mig att ta hem från andra sidan pölen.

jag hjälpte Juha Lehtomäki i finland när hans kjed gick av då köpte vi av Rikard Gustavson som han hade med sig till försäljning..
 
jag hjälpte Juha Lehtomäki i finland när hans kjed gick av då köpte vi av Rikard Gustavson som han hade med sig till försäljning..

Har du nå kontaktupgifter till Rikard?

EK 630SHB ?

Hur många länkar behöver du ?
Jag kan höra vad den kostar för mig att ta hem från andra sidan pölen.


Kolla gärna , Är du i Amerikat nu?
 
Last edited:
Membrankapsling / kopplingskåpa

Membranet till tryckluftskopplingen kommer att bo bakom denna kåpa

Satans va med hål det blev , Råkade vist uppfinna 9 delningen

trodde jag gjorde 6 hål på yttre varvet, men va faan då sitter den ju kvar i alla fall:yoparty
 

Bifogat

  • P1000369.jpg
    P1000369.jpg
    217.2 KB · Visningar: 164
  • P1000370.jpg
    P1000370.jpg
    216.2 KB · Visningar: 141
Gjorde om , Å kanske lite mer rätt

Ändra lite design , ser lite lättare ut med planyta vid inre skruvcirkeln


Kan även nämna att tricket med tändargas i bakdäcket för att få ut på fälgen FUNKAR

Satan va de small å hjulet stutsa i väg:D

Tändaren därimot blev mest platt:yoparty
 

Bifogat

  • P1000371.jpg
    P1000371.jpg
    215.4 KB · Visningar: 127
nyår

Gjorde om , Å kanske lite mer rätt

Ändra lite design , ser lite lättare ut med planyta vid inre skruvcirkeln


Kan även nämna att tricket med tändargas i bakdäcket för att få ut på fälgen FUNKAR

Satan va de small å hjulet stutsa i väg:D

Tändaren därimot blev mest platt:yoparty

var det som när vi smällde acetylen bomben hos mig på nyår för flera år sen ?? n
när flaskan flög genom trädgårds häcken rakt på westin !!! han hade en fet lårkaka ha ha . den lilla tjockisen!!!
 
Så , Kedja beställd Från Rikard RG

Tack andra som erbjudit hjälp där

Ibland eller ganska offta så kör man fast och sitter bara å stirrar hela dagen

Projekt bygga magspoiler förvisso kan man karva till en plugg i trä å skum eller nått och sedan gjuta av

Tyvär skulle det bli föga servicevänligt

Jag lutar åt att bygga ett ramverk med 12mm cromolly ( 1/2 )

Samt att klä denna med plåtar lite infällt så att rören blir synliga
Högglanspolerat rostfritt och med lackade rör , Lite rustik kännsla
Tanken är att avgsapipan bara kommer ut ur sidoplåten i lite ball vinkel
Och lika med kompressorinloppet på andra sidan

Plåtarna skulle i så fall vara demonterbara var och en för sig

Vore kul om man kunnde få rören till buren lite krökta ( väldigt stor radie)
Annars får det bli raka bitar inte helt lätt att kröka cromolly

Förmodligen skulle dom behöva valsas


( tidigt utkast med hydraulrör på bilden ) kasseras


Åsikter om design?? står lite stilla här:huvet
 

Bifogat

  • P1000372.jpg
    P1000372.jpg
    215.8 KB · Visningar: 212
Last edited:
Har ägnat lite tid att svarva detaljer till stödhjulen (wheeliebarsen)

Då utrymme i ramen inte fanns för uniballs (tankevurpa 1998)

Så fick det bli fasta P- änder i stället , Man använder ju inte leden som sådan i allafall

Dock så är jag osäker på om svetsning av M10 skruven är den bästa metoden , Lutar lite åt hårdlödning

Skruven är förnärvarande 12 :9 kvalitet

Nån med åsikt om detta? lödas svetsa? skruvkvalitet?

Vidare så har jag svarvat skarv muffar till dom4 rören i wheeliebarsen

Tanken är att ca 50cm bars sitter kvar på hojen och resten monteras
med dom 4 gängade muffarna , Väldigt likt en rörmokarkoppling

Iden är inte min egen , Det var herr Calle Gotby som hitta på detta för lääänge sen ( -98? hehe)

Det fina är att man får fina handtag att lyfta biken i samt att barsen blir
kortare och tar mindre plats vid lastning



KEDJAN , Hmm Nog faan visste jag att den var GROV

men de här e faan löjligt
Satt med min fina kedjekap tills jag rätt snabbt insåg att den kunnde man ju lämna där hän

Vinkelslipen var nog ända metoden som dög

Tappen är 7,5mm ( 530 = 5,5mm)

På bilden en GROV 530 kedja tillsammans med Dragbikekedjan hehe:yoparty
 

Bifogat

  • P1000374.jpg
    P1000374.jpg
    220.4 KB · Visningar: 172
  • P1000375.jpg
    P1000375.jpg
    218.1 KB · Visningar: 141
  • P1000373.jpg
    P1000373.jpg
    229.5 KB · Visningar: 137
Last edited:
Har ägnat lite tid att svarva detaljer till stödhjulen (wheeliebarsen)

Då utrymme i ramen inte fanns för uniballs (tankevurpa 1998)

Så fick det bli fasta P- änder i stället , Man använder ju inte leden som sådan i allafall

Dock så är jag osäker på om svetsning av M10 skruven är den bästa metoden , Lutar lite åt hårdlödning

Skruven är förnärvarande 12 :9 kvalitet

Nån med åsikt om detta? lödas svetsa? skruvkvalitet?

Vidare så har jag svarvat skarv muffar till dom4 rören i wheeliebarsen

Tanken är att ca 50cm bars sitter kvar på hojen och resten monteras
med dom 4 gängade muffarna , Väldigt likt en rörmokarkoppling

Iden är inte min egen , Det var herr Calle Gotby som hitta på detta för lääänge sen ( -98? hehe)

Det fina är att man får fina handtag att lyfta biken i samt att barsen blir
kortare och tar mindre plats vid lastning



KEDJAN , Hmm Nog faan visste jag att den var GROV

men de här e faan löjligt
Satt med min fina kedjekap tills jag rätt snabbt insåg att den kunnde man ju lämna där hän

Vinkelslipen var nog ända metoden som dög

Tappen är 7,5mm ( 530 = 5,5mm)

På bilden en GROV 530 kedja tillsammans med Dragbikekedjan hehe:yoparty

De blir 2 hekto till bara för att accelerera o böja fetekedjan:D
 
De blir 2 hekto till bara för att accelerera o böja fetekedjan:D


Japp, Visst är det lustigt

Till slut så måste man kompensera vikten på Heavy duty grejjorna med MERA gods för att det ska hålla

Blir liksom en ond cirkel på de hela


Ellfors Du är ju järnguru

Ska jag Löda mina 12 .9 skruv in i bussningen ( är gängade med)
eller svets??
 
Japp, Visst är det lustigt

Till slut så måste man kompensera vikten på Heavy duty grejjorna med MERA gods för att det ska hålla

Blir liksom en ond cirkel på de hela


Ellfors Du är ju järnguru

Ska jag Löda mina 12 .9 skruv in i bussningen ( är gängade med)
eller svets??

Jag kan förmycke om järn, så jag begriper att det inte låter sig besvaras så lätt.
Frågan är om lödningen tillför så mycket värme att att den fina 12.9 skruven tappar hårdhet och blir en 4.8:gnissla men lödning är nog att föredra framför svets vilket fall som helst.

Men jag kan höra min ex bas. Han är lite av karlebohandböckernas rainman.
 
Jag kan förmycke om järn, så jag begriper att det inte låter sig besvaras så lätt.
Frågan är om lödningen tillför så mycket värme att att den fina 12.9 skruven tappar hårdhet och blir en 4.8:gnissla men lödning är nog att föredra framför svets vilket fall som helst.

Men jag kan höra min ex bas. Han är lite av karlebohandböckernas rainman.

ÄÄ får väl bli en sån där KALLlödning då Hehe:D
 
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top