Finns massa kuliga sorter - antideppressiva medel heter de.
Eller så går ju uppåttjack oxå.
SKOJ

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
men självklart ska man inte underskatta placeboeffekten och fungerar resorb för dig så är det ju jättebra.
kan säga såhär.. jag jobbar på en industri med extrem hetta där vi vid sommartid egentligen ska dricka minst 6+liter vatten på 8 tim
vi får ut resorb genom företaget men jag med fler tycker inte dom hjälper ett smack. men funkar det för er så![]()
Har du friska njurar och äter fö normalt så är det lugnt.
Det finns väl en orsak varför företaget som säljer resorb inte har gjort en riktig vetenskaplig, oberoende undersökning med placebo och hela skiten. Skulle det där visa sig att det verkligen fungerar så skulle de öka sin omsättning mångdubbelt.
Det kan hända att de gjort en vetenskaplig undersökning, men som de medvetet håller väldigt tyst om eftersom den inte visade något som var företaget till gagn... Detta är det mest troliga scenariot eftersom alla vill komma på en tablett mot bakfylla som fungerar och även har vetenskapliga bevis på detta.
Men. Så länge ni tror på ett piller som kostar multum så är det bara att köra.
Jo en sak till. Skulle vara kul att mäta er saltbalans i blodet innan ni ska till och kröka och sedan på morgonen efter. Tror knappast att någon av er skulle lida av brist på dessa salter om ni är friska för övrigt.
Placeboeffekten rockar!
Jag tjackade Bakis (samma som resorb) men säljs på annat ställe.
Ingen bakfylla!
Upp kl 7 som om man vore nitton igen! Klippte milen, spelade en timme innebandy och bar sen hem ett par kassar med 20L mjölk i vardera från affär´n. (affärn ligger sju Km bort).
Nåja, kanske inte exakt, men nån bakfylla hade jag inte!
(en del av hemligheten ligger givetvis i det vatten man får i sig på natten där... TROTS att kudden ropar nåt vansinnigt högt!)
Så placebo eller ej... funkar kanon!
Och vaddå natrium förloras.....salt kan dock lätt ersättas.
Vad tror hon salt är (hint: NaCl)
Och jo - det ÄR vitaminer osv i de där baksmällebillrena (Lindeman! aka Hasse Alfredsson)
Det jag vill få fram är att man inte behöver köpa någon färdig tablett...utan det går lätt att att få i sig innehållet i bakfylletabletter på annat sätt....men tillverkarna av dessa tabletter uppskattar att ni konsumerar dem. De ev. vitaminerna som skulle finns är dock så billigt famställda att kroppen inte kan ta upp det på rätt sätt så att du skulle få någon nytta av dem.
Kollar man teoretiskt på de effekter alkoholintag har på kroppen i efterhand samt vad resorb skulle kunna göra så inser man att det inte år frågan om så mycket annat än placebo.
+ massa kloka och riktiga saker ur medicinsk synpunkt...
Om någon dock anser att Resorb hjälper så drick på för all del. Placebo ska inte underskattas.
Som jag skrev tidigare...
Placebo Rockar!
Faktiskt.
Jag ger mig den på att placebo botat fler sjukdomar än mediciner i sig.
Många vetenskapliga blindstudier visar tydliga resultat åt det hållet iaf.
Och visst: Funkar det så funkar det.
Men i resorbdebatten (som många andra vätskerelaterade debatter alltifrån fysträning osv) så fokuseras det alltid på dessa SALTER.
Fasen glöm dom.
Som Steffo så försiktigt uttrycker det: "Vi får snarast i oss för mycket salt" vill jag ändra till: Vi får ALLTID i oss för mycket salt.
Redan om vi aldrig saltar på maten så får vi mer än dagsbehovet av vanlig mat.
Och vare sig en praktfylla ELLER fysisk träning pockar på saltåterfyllnad.
(som många tror)
På våra överlevnadsutbildningar i skärgården och i vinterfjällen så kunde enstaka nå en kritisk nivå efter ett par veckor.
Nä jag tror det även finns ANDRA grejer som händer under en bakfylla, än dessa uttjatade salter...
Mineraler och andra näringsämnen samt sockerarter spelar givetvis en roll.
Men givetvis är det som Steffo säger, hur trist och osexigt det än låter, vatten, vatten bara vanligt vatten som är nyckeln.
Dels för återfyllnad, dels för att skölja igenom njurar/lever/reningsorgan och pissa ut skiten.
Men alla är en sucker för snabba lösningar. Även jag.
Och jag TYCKER mig känt en skillnad, och människan psyke ÄR fantastiskt.
Placebo effekten rockar verkligen.
Av samma anledning köper folk Slick 50, Motaloy-tabletter, överdoserar C-vitaminer, bälgar i sig vatten som galna, tjackar joniseringsapparater och vattenvirvlare...
PLACEBO.
![]()
Jag har försvinnande låg serotoninnivå till vardags. Hur fan ska man göra då? Kan man tjöpa det på tub?
Ok!
Att vitaminer "billigt framställda" skulle vara annorlunda för kroppen att ta upp det visste jag inte, det får du berätta mer om en annan gång.
Naturliga grejer är alltid bäst typ frukter och bär för att inte tala om lökar...
Så att man visst kan få i sig de rätta grejerna på annat sätt är ju solklart.
Men som någon så träffande skrev, det är bara tjejer som är så duktiga.
VI killar brukar som sagt bara få av oss skorna och sedan ropar kudden.
I bästa fall får man i sig en näve chips och en avslagen cola på vägen dit...
God Jul på dig nu, och ett ännu godare nytt år, med allt spännande som ska hända bortom nyåret!
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |