Funkar Resorb mot bakfylla - Ytterst vetenskaplig poll

Funkar Resorb?

• Antal röstningar
    0
Varannan vatten. :fakta

Men hur bra det än är så är det ju hyfsat sällan man tänker på det när man är kalasfull och tror att det ska bli roligare om man dricker mera alkohol...

Tycker väldigt många verkar vara väldigt nöjda med Resorb. 18 mot 3 än så länge var nästan bättre än jag förväntat mig.

Resorb var på gång att lanseras som bakfyllelindrare när det släpptes men av "någon anledning" så blev det stoppat. Man vill lixom inte främja drickandet ... så nu säljs det bara som vanlig vätskeersättning. Dock har ju väldigt många upptäckt fördelarna med att dricka det innan man går till sängs efter partyt.

Själv är man en sån där hopplös person som aldrig blir bakis oavsett mängd eller blandningar..till min omgivnings stora förtret. :)

Tycker inte det hjälpt mig att överleva dagen. Nån gång har jag nickat instämmande men samtidigt kan det varit slumpen. Ibland (1/10) kan man få en lindrig bakfylla annars brukar jag få hänga på korset från morgonen tills man går och lägger sig igen. Det suger och då dricker jag inte som en örn utan något så där förståndigt

Hatar vara bakfull :fakta

korvgubbe skrev:
2598918 Tycker väldigt många verkar vara väldigt nöjda med Resorb. 18 mot 3 än så länge var nästan bättre än jag förväntat mig.

Tycker att du ska testa på lite polare genom att ge tio pers Resorb och tio pers nåt annat krafs (typ A-vitamin) och sedan ber du dom fylla i en liten enkät!

Givetvis ska A-vitamin gruppen vara helt ovetandes om att dom inte får Resorb! Du har ju kontakter i hälsokosten så det borde ju finnas nåt som ser likadant ut.

Prova! Seriöst menat alltså, för huvudsaken är ju att baksmällan blir lindrigare, och blir den det av bara tron att man äter piller så är det ju grymt!
Dessutom behöver du ju inte tänka på någon som helst etik i dina tester, vilket annars kan vara ett problem.

Har provat resorb två utekvällar nu, och måste säga att resultatet är riktigt bra!
Jag blir alltid sjukt bakis, o trodde inte att detta skulle hjälpa, men så fel jag hade!
Är som natt och dag. När jag tagit en resorb innan jag gått o lagt mig, så känns det nästan som vilken dag som helst när man vaknar upp!

Resorb! :tummenupp

Esquire skrev:
2598583 Varannan vatten. :fakta

Men hur bra det än är så är det ju hyfsat sällan man tänker på det när man är kalasfull och tror att det ska bli roligare om man dricker mera alkohol...

Försökte igår :näsblod Kom påt efter det att jag hade druckit 4öl drack varannan vatten nästa 2 öl sen glömdes det bort igen!

Så här :zpy mår jag idag!

Jag skall tjacka resorb Å prova nån gång

korvgubbe skrev:
2598257 Jag tar en innan utgång, en innan sängen och har sedan en förberedd som jag sveper det första jag gör när jag slår upp ögonen.

Det var ambitiöst, du har inte funderat om det finns någon mening med att man blir bakfull?

Man kan ju kämpa och finna lösningar så man inte blir bakfull, innan dess kanske man kommit till en nivå där man är mer beroende än man tänkt sig....

hade med det på en 7dagars krökar resa i polen.. tycker det smakde skit ushh men är det bara jag som inte blir bakfull när man är iväg? hur cpfull man än är

Det jobbiga är att komma ihåg att ta det när man kommit hem :D Brukar alltid stappla runt i lägenheten utan en tanke på resorb.

Det bästa är att lägga en resorb i ett glas utan vatten och ställa den framför datorn. Det är ju ett måste att sätta sig och skriva massa meningsfulla inlägg på lite forum innan läggdags :)

Funkar finfint på mig för övrigt! Är alltid helvetiskt bakfull annars...

KGK skrev:
2605954 Det var ambitiöst, du har inte funderat om det finns någon mening med att man blir bakfull?

Jag tror inte det. Jag tror bakfyllan är ett skadligt tillstånd som beror bl.a. på vätskebrist. Det bör behandlas så fort som möjligt och så bra som möjligt.

Annars tycker jag du kan testa att inte dricka något alls dagen efter du ölat hårt. Jag menar.. ersätter man vätskan minskar man ju baksmällan, och det är ju inte bra... :rolleyes:

KGK skrev:
2613828 Nej, beroende av vätskan veilken ger effekter som man försöker lindra med Resorb. :gnissla

Med tanke på att jag "festat" ca 5-6 gånger det här året känns det inte som jag ligger i riskzonen. Men även om jag festar ytterst sällan så finns det väl ingen anlöedning att jag ska må skit dagen efter om det finns något som får mig att må bättre? :va bakfyllan är väl inget självändamål och när det gäller att dricka "varannan vatten" så är det väl egentligen inte bakfyllan man är rädd för utan snarare sitt eget beteende på fyllan...

....Jag blir ofta tokbakis även om jag haft en "perfekt fylla". Alltså tycker jag resorb är klockrent..

Om man däremot märker att man blir storkonsument av Resorb för att kunna klara av sitt jobb eller dyl. antar jag att man ligger risigt till.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back