Funkar de??

• Thread starter Thread starter pHil.
  • Start date Start date
fram me popcornen..

nej men det går säkert, kallas skenförsäkring och är olagligt.

sök i forumet

fram me popcornen..

nej men det går säkert, kallas skenförsäkring och är olagligt.

sök i forumet

vet att de är olagligt men de måste väl gå att ringa in in till sitt f-bolag... hej jag har köpt hoj jag vill försäkra den... vi har 2 st som brukar hojen.. Ps fattar inte hur fan man söker står bara att de inte hittar nåt :S :D

vet att de är olagligt men de måste väl gå att ringa in in till sitt f-bolag... hej jag har köpt hoj jag vill försäkra den... vi har 2 st som brukar hojen.. Ps fattar inte hur fan man söker står bara att de inte hittar nåt :S

använd google men skriv "site:www.sporthoj.com" i slutet

Trafikförsäkringen måste enligt lag gälla oavsett brukare av fordonet. Däremot kan FB mutta sig ordentligt om det handlar om vagnskadeförsäkring.

Eftersom det är "den huvudsakliga brukaren" som ska stå för försäkringen är det ganska lätt att ta reda på vem som bör stå som försäkringstagare.

Är f-bolagen osäkra på vem som brukar åka runt på hojen kan dom ringa till morbrors grannar, kollegor osv för att på så vis reda ut sanningen.

Ingen kommer att hindra dig från att teckna en försäkring. Dock är det inte alls säkert att din morbror kommer få ut några pengar när du har krashat den.

Win win för f-bolagen :hihi

De funkar hur bra som helst om de inte händer nån olycka . Och de ska de ju inte göra får vi hoppas .

Är det bara trafik som är intressant så är det bara köra på, allt annat är risken stor att det inte blir några utbetalningar.

vet att de är olagligt men de måste väl gå att ringa in in till sitt f-bolag... hej jag har köpt hoj jag vill försäkra den... vi har 2 st som brukar hojen.. Ps fattar inte hur fan man söker står bara att de inte hittar nåt :S :D

Nä, det går inte att ringa sitt försäkringsbolag och fråga.

Om det inte är en sporthoj så skriver Bilsport & MC detta på sin BAS försäkring, tillåt mig att citera " "Bas" är försäkringen för dig som vill ha möjligheten att låna ut din mc utan att behöva tänka på att föraren måste uppfylla några krav."

Det står högst upp. Så antagligen betyder det att din morbror får låna ut sin hoj till dig hur som helst.

Yooo grabben, du ställer denna fråga på världens sämsta ställe=)

Jag skulle nog göra det om jag va ung, med tanke på att du säkert får pynta hur mycket som ......... för försäkringen....

grejen är den om det händer dig något kan du gå míste om pengar / som du säkert skulle kunna behöva när du sitter i en stol med hjul och har en sån där blåspipa i för att svänga höger och vänster..

kan vara värt att betala det lilla extra dom få månader det gäller=)

ps, det är personskador som kostar bolagen, inte hojjarna=)- nu blir det säkert ennumera liv i luckan bara för jag skriver detta...

24 åring invaliditet kostar dom mycket mer och väldigt länge -än en 42 årig - där sticker det iväg ekonomiskt/ fast detta är ju bara mina tankar inte någon annans

Väntar på smisk:)

Last edited:
Back