Funkar Abtronic?

Ähhh, såna däringa medecindoktors-pryttlar funkar ju aldrig. Ska du gå ner i vikt så gör som jag: Ät liiiiite mindra bara och mycket mer sallad och ge fan i sockret.
Ställde mig på vågen i förrgår och kände mig smal så jag tippade på 68kg istället för 70. Den stannade på 64,5 :brinnerup Iofs lite väl smalt men det passar bra nu när man ska ligga på stranden :D

McB skrev:
Åja, jag väger fortfarande under 80 kilo i alla fall.

Hur lång är du?

McB skrev:
Simmade en hel del förr, men tänker nog återuppta det. Ska bara lura ut något sätt att få ett årskort gratis, men det ska nog gå.

Kolla om jobbet står för årskortet. Många arbetsgivare betalar ju upp till 2000 till 2400:- där någonstans åt sina arbetstagare, eftersom det är avdragsgillt. Kan ju gälla allt från simning, gymkort, you name it, som har med någon form av "friskvård" att göra.

1. Det går INTE att punktförbränna fett, vetenskapligt bevisat.

2. Liknande produkter har i ett test på Umeå universitet i tv-programmet PLUS visat att effekten på musklerna endast var måttlig. Det vill säga, maskinen kan fungera i underhållande syfte, träna de muskler man har såpass att de inte förtvinar vid ex. en skada.

Alltså, vill du lägga pengar på något som inte förbränner fett och antagligen ger sämre träning för magmusklerna i långa loppet än av några vanliga crunches om dagen gör, köp en Abtronic!

I och med att du inte höjjer pulsen nämnvärt med apparaten borde det göra mer skada än nytta tycker jag?
Men det är en kul grej på förfesterna:D
Testa att ha den kring överarmen medans du ska försöka häva öl!

abstruse skrev:
Hur lång är du?

Kolla om jobbet står för årskortet. Många arbetsgivare betalar ju upp till 2000 till 2400:- där någonstans åt sina arbetstagare, eftersom det är avdragsgillt. Kan ju gälla allt från simning, gymkort, you name it, som har med någon form av "friskvård" att göra.

1. Jag är 186 cm lång.

2. Jobbet erbjuder i dagsläget ingen rabatt till badhuset. Dock har vi en jävla massa annat fint, som t.ex. eget gym med nya maskiner och stor hall för bollsporter. 250 kr om året kostar det. :tummenupp

jawohl skrev:
Alltså, vill du lägga pengar på något som inte förbränner fett och antagligen ger sämre träning för magmusklerna i långa loppet än av några vanliga crunches om dagen gör, köp en Abtronic!

Tack, men jag tror att jag har slått de tankarna ur hågen redan. :)

McB skrev:
1. Jag är 186 cm lång.

2. Jobbet erbjuder i dagsläget ingen rabatt till badhuset. Dock har vi en jävla massa annat fint, som t.ex. eget gym med nya maskiner och stor hall för bollsporter. 250 kr om året kostar det. :tummenupp

Inte tid att träna? Det har man alltid mer eller mindre. Dåliga ursäkter har man oftast väldigt gott om. Ut i spåret och följ övriga råd så får du med ett lättare liv :)

Okej, ni som vet. Vad ska jag äta? Jag är en hungrig person som lätt klämmer i mig en eller två pizzor under en filmkväll. Disciplin har jag, men jag hatar att gå omkring och vara hungrig. Arbetar också tvåskift, vilket gör det svårt att ha regelbundna måltider.

Tips? Vad ska jag absolut inte äta, vad ska jag äta mer av?

Inga snabbmakaroner! Inget härdat fett, stek i olivolja eller nåt istället. Inget vanligt smör på mackan utan nåt vettigare.

HanneZ skrev:
Inga snabbmakaroner! Inget härdat fett, stek i olivolja eller nåt istället. Inget vanligt smör på mackan utan nåt vettigare.

Idag käkade jag nudlar, keso, lite salsa och färska grönsaker. Hur nyttigt på en skala från 1-10?

Käka små portioner men kanske lite oftare. Jag brukar iofs svälla i mig en monster-pizza ibland men då äter jag inte på rätt länge efter det. Är precis som du, kan inte gå omkring hungrig. Istället för en macka käkar jag nåt nyttigare som tex frukt. Byt ut allt med socker mot sådand utan! Inte bara bra för fettförbränningen, du mår mycket bättre också.
Planera maten i veckorna, det spar man tid på och slipper springa och köpa en pizza när man inte vet vad man ska käka.
Såna där "health-bars" må vara överreklamerat strunt men de mättar hyffsat och det är inget onyttigt i dem. Inte så mycket iaf...

Fitnessavsnittet i bullshit handlar bland annat om infomercials. tvshop då alltså. Bland annat så finns det otroligt många såna här träningsgrejer som inte funkar på nått sätt, då det bara är helt påhittat. Det får dom inte visa i usa för det är olagligt så de skeppar hit all riktig skit som dom inte får visa i tv för att det är så värdelöst så att det är olagligt. Jag litar inte så mycket på tv-shop kan jag säga.

Dee_cati skrev:
Käka små portioner men kanske lite oftare. Jag brukar iofs svälla i mig en monster-pizza ibland men då äter jag inte på rätt länge efter det.

Men varför man ska äta små portioner med ca 3-4 timmars mellanrum är ju för att hålla blodsockret jämnt och undvika topparna, för bästa förbränning. Men om du äter en monsterpizza och sen inget på ett tag, gör du ju tvärtom.

Syrran min kallade mig lite småknubbig i somras (Ja, för mkt öl.....) Det ville inte mitt ego höra :D . Nu är ordningen återställd och jag tackar en omlagd kost och ökad träning för resultatet.

McB skrev:
Vaknade i morse, kände mig lite fet och satte igång TV:n. Det första som dyker upp är någon TV-shop-historia om en träningsprodukt - Abtronic. Blev lite nyfiken då jag vill bli av med lite överskottsmaterial runt magen, men tyvärr har jag inte direkt tid att träna.

Frågan är: funkar verkligen Abtronic? Rent logiskt sett så borde den göra det, i och med att musklerna de facto får arbeta. Eller?

Mer info finns här: http://www.tvins.com/m4n?oid=65&_locale=1

Ok, jag erkänner: jag har för första gången köpt något från TV-shop (ovan nämna produkt). Funkar den då? Japp, det gör den. Men bara som komplement, jag tränar rätt hårt i mitt egna gym (bänk, ben, rodd) men nästan aldrig mage. Har kört med den sedan i somras och se & häpnas; det har börjat komma fram en liten baby-tvättbräda. Magmusklerna har definitivt övergått från en sladdermassa till en mer fast, musklig form. Jag tror bestämt dock att den inte ensam gör någon nytta men för mig har det funkat som komplement. Fast det tar tid, de som kört en månad eller två & tror på underverk (utan att dessutom träna "på riktigt") gör rätt i att slänga in den i garderoben.

NEJ!

Det som funkar är välbalanserat födointag och ca 4-5 h fysisk aktivitet i veckan. Rask gång är bättre än att jogga. simma är bra.

McB skrev:
Okej, ni som vet. Vad ska jag äta? Jag är en hungrig person som lätt klämmer i mig en eller två pizzor under en filmkväll. Disciplin har jag, men jag hatar att gå omkring och vara hungrig. Arbetar också tvåskift, vilket gör det svårt att ha regelbundna måltider.

Tips? Vad ska jag absolut inte äta, vad ska jag äta mer av?
frukost, lunch och middag.
lagad mat med protein och grönsaker, skär ner på fett och potatis, ris o pasta om ej fullkorn.

Mellan mål: ha alltid frukt i närheten, ta en lite ostmacka till kaffet

Absolut inte: bullar, kakor godis, vitt franskbröd, pizza, pommes, läsk-aldrig läsk :4skrika .

OK med stor, onytttig mat men aldrig mer än en gång i veckan.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti