Funkar Abtronic?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Vaknade i morse, kände mig lite fet och satte igång TV:n. Det första som dyker upp är någon TV-shop-historia om en träningsprodukt - Abtronic. Blev lite nyfiken då jag vill bli av med lite överskottsmaterial runt magen, men tyvärr har jag inte direkt tid att träna.

Frågan är: funkar verkligen Abtronic? Rent logiskt sett så borde den göra det, i och med att musklerna de facto får arbeta. Eller?

Mer info finns här: http://www.tvins.com/m4n?oid=65&_locale=1
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Rasorblade skrev:
Tror du på tomten oxå!?

Jag tror inte på tomten, nej. Om produkten i fråga har jag ingen åsikt, jag är bara nyfiken.

Så, iväg nu och visa dig inte här igen.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Det går inte att PUNKTFÖRBRÄNNA fett på t.ex. magen.

Däremot kan du bygga muskler, nu har jag inte tittat vad det är för produkt men finns mycket junk man kan slänga sina sura slantar på när det räcker att "TA SIG I KRAGEN" och motionera regelbundet. Gör situps 2xantal reps varannan kväll och ut och jogga minsdt 25< min 3 ggr i veckan så ska du se på ett jävla resultat till sommarn
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag var såpass nyfiken så jag köpte mig en sån kopia på rusta för ca 100kr. Jag tror faktiskt att den fungerar, för man får träningsvärk av den. Nu var min kopia helt B och glapp så den stängde av sig hela tiden. Och när den väl är igång så är den rätt läskig, vissa stötar man får är inte o leka med, gör ont ibland!

Men om du vill bli av med fettet runt magen så är det nog lite fel, för den förbränner ju inte fettet, utan det kommer resultera i att du får magmuskler under fettet och då kommer i värsta falll magen se större ut...
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Superbee skrev:
Det går inte att PUNKTFÖRBRÄNNA fett på t.ex. magen.

Jo, så mycket vet jag. Tanken var ju att använda denna produkt samtidigt som man t.ex. är ute och promenerar, för att så att säga få dubbel träning.

Jag har hört att dylika produkter ofta används av sjukgymnaster i rehabiliteringssyfte, men då är det dyrare prylar från t.ex.
Cefar.

Superbee skrev:
Däremot kan du bygga muskler, nu har jag inte tittat vad det är för produkt men finns mycket junk man kan slänga sina sura slantar på när det räcker att "TA SIG I KRAGEN" och motionera regelbundet. Gör situps 2xantal reps varannan kväll och ut och jogga minsdt 25< min 3 ggr i veckan så ska du se på ett jävla resultat till sommarn

Situps gör jag varje kväll, och även lite andra övningar. Raska promenader ska det bli nu också, för springa kan jag tyvärr inte göra.
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Har sett ngt program där man dissade Abtronic. Är det för bra för att vara sant så är det.

I teorin borde den fungera eftersom du reflexmässigt borde spänna magen för att motverka "smärtan". Men de muskler de visar upp på TV-shop har den absolut inte ngn del i.

Se så, ut och spring nu, kör situps och se framför allt till att äta ordentligt, så ska du ha ett sexpack a la Schenkenberg om några månader. :tummenupp
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Ahlstrom skrev:
Se så, ut och spring nu, kör situps och se framför allt till att äta ordentligt, så ska du ha ett sexpack a la Schenkenberg om några månader. :tummenupp

Kan inte springa eller jogga pga. diverse skador i fötterna, men promerera kan jag göra.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Anledningen till att sjukgymnaster använder ström är för att hjälpa dom olika muskelfibrerna igång dvs det är ingen "träning" utan ett sätta att lura kroppen att arbeta med alla fibrer fast rörelsen är liten.

Det är först och främst dom "snabba" fibrerna som man kan lura till att arbeta med ström.

Kan du gå ....gör det istället.
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
har en liknande här hemma.. provade den i ca två veckor framför tv:n regelbundet. efter ett "träningspass" på max i ca 40 min hade man allt lite träningsvärk dan efter.. tror att du kommer tröttna efter ett tag!
600 situps på 10 min? :hihi
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Testade en sjukgymnastikpryl som morsan hade med sig från jobbet en gång. Det var två små plattor som man satte fast på valfritt ställe på kroppen. Helt makalöst skojigt att sätta fast på armbågen så armen höll på att dansa helt av sig själv. Kul att dra på fullt så armen sprätter till som ett brännbollsträ. :lol
Fast om det är bra vet jag inte, men skoj är det i alla fall. Denna borde väl vara likadan antar jag. Testa! :)
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Det funkar inte! Jag köpte en AB Energizer i ren nyfikenhet för nåt år sen. Och kunde rätt snabbt konstatera att den inte alls funkade. :D
Men det pirrar skönt i musklerna av den. Så jag kan tänka mig att den e skön att ha om man har ont nånstans...
Nu ligger den och skräpar i ett skåp...

// Lena
 

Coola Ola

Guest
Kan man använda den på andra muskelgrupper i kroppen än de som nämnts i tråden? T.ex. bröst och axlar?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Om man vill träna hela kroppen, så ska det visst ta 30 timmar att gå över hela kroppen enligt en icke känd källa. Låter krångligt om du frågar mig.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
abstruse skrev:

Åja, jag väger fortfarande under 80 kilo i alla fall.





abstruse skrev:
(Har du testat simning? Skonsamt mot lederna, ger bra flås och fin figur.)

Simmade en hel del förr, men tänker nog återuppta det. Ska bara lura ut något sätt att få ett årskort gratis, men det ska nog gå.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top