Funderingar kring Mv agusta...? (länk)

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
http://www.blocket.se/vi/13724610.htm?ca=11_s

Pris: 999 900:-
Pris exklusive moms: 799 920kr

--
Stämmer detta, till en början? ... en del på blocket brukar ju vilja dra uppmärksamhet med konstiga siffror mm..när det blir svårare att få igenom sökord.

Men men, bortsett från priset, eller med tanke på priset: så borde jag köra revolutionerande fort med den, jämfört med t ex en gsx-r 750 07a på bana - med tanke på priset?

Har någon koll på vad man får för valuta, mer än handbyggd hoj? För mig betyder handbyggt - problem å klåp... Den kan väl ändå inte vara byggd för att stå som samlarobjekt?

Ducati kan jag köpa att dom tar 1,5 gånger mer jämfört med japsare. Där finns det en relevans att ta lite mer pengar, och det är inte så mkt mer pengar om man jämför med Mv agusta, vad har dom för statistik när det kommerkring moto gp? :rolleyes:

Säg att jag har fet plånbok... Finns det något annat som talar för länken ovan - än att vara ensam, ensam med samma pryl. Slippa se en polare med likadan. Men allt handlar väl ändå om funktionsduglighet. Man kan väl inte skapa en mc för avsikt att bli en ikon på museum?

För mig som konsument ..om vi gör det hela simpelt. Skulle skillnaden vara stor på bulten mellan denna eller en K7 750 gsx-r?

Som sagt.. Jag skulle idag köpa en 1098s framför en R1, men här snackar vi 800,000:- ytterliggare, fanns det en anl att köpa denna om den var revolutionerande...så kanske man skulle offra sitt boende mot en husvagn, men jag är skeptisk :va

:gnissla
 
Aaa... Det är den där specialmodellen tror jag. Den har 200hk. Men utöver det så är det itne specielllt mycket som ska skilja (tror jag).
 
Supermotors som annonserar den på blocket ska va generalagent för just Mvagusta i Sverige.

Priset stämmer säkert mer eller mindre , om du är snabbare med den ? tja vågar du köra bana eller bulten med den ?
 
Supermotors som annonserar den på blocket ska va generalagent för just Mvagusta i Sverige.

Priset stämmer säkert mer eller mindre , om du är snabbare med den ? tja vågar du köra bana eller bulten med den ?

Om de nu redan köpt in den.. (?) tror man att det finns marknad, vem köper en sån hoj? (om man räknar bort ekonomin) posören eller snubben åker hårt :S vågar man ens lita på kvaliten eller möjligheten att få tag i reservdelar??
 
offtopic: vet inte om ni sett bladen med hojarna ifrån Supermotors men den blonde donnan som är med på dom är Eriks dotter....:fakta så med tanke på priset så borde man kunna snacka till sig en dejt... :rofl
 
Är du 4 MILJONER snabbare i en Mercedes McLaren än i låt sig en 5år gammal porsche?
Skulle tro att de flesta som köper motsvarande maskiner till stor del gör det som investering.:)
 
Men men, bortsett från priset, eller med tanke på priset: så borde jag köra revolutionerande fort med den, jämfört med t ex en gsx-r 750 07a på bana - med tanke på priset?
Varför jämför du just med en sukka 750?
 
lika självklart att den är något bättre, som att den inte så mkt bättre som priset är högre.

det finns alltid folk med pengar, där i ligger affärsidén.

skulle jag va trollrik skulle jag inte köpa en, utan bygga en bättre, av just en gsxr750, vilket pengarna lätt skulle räcka till.
 
Tar man de bästa förarna, ex. i WSBK och sätter dem på en GSX-R 750 och MV:n så är jag övertygad om att MV:n vinner.

Ekvationen är mycket enkel och är applicerbar på i stort sätt allt. Kurvan för prestanda/pris är ju inte rak precis.
Det kostar ju ungefär 90% av priset att uppnå de sista 10% effekt/prestanda (vet alla som trimmat bilar eller hojar)

En GP hoj kostar väl 10 mille ungefär, knappast 100 gånger bättre än en Gix 750.
 
Tar man de bästa förarna, ex. i WSBK och sätter dem på en GSX-R 750 och MV:n så är jag övertygad om att MV:n vinner.
En bättre jämförelse är väl GSXR 1000...
 
En bättre jämförelse är väl GSXR 1000...

Jag menar att det inte finns någon bra jämförelse egentligen. Möjligtvis en Ducati 16RR men de kostar ju "bara" drygt 500k.

Men av standardjaps så är det väl klart bättre att jämföra med valfri literhoj. :)
 
Angående hastigheten på bulten så krävs det nog väldigt mkt bättre förare än dig och mig för att kunna optimera de båda motorcyklarna! MV:n skulle säkert vinna då men skulle inte ha en vinstmarginal som återspeglar prisskillnaden!
 
Jag menar att det inte finns någon bra jämförelse egentligen. Möjligtvis en Ducati 16RR men de kostar ju "bara" drygt 500k.

Men av standardjaps så är det väl klart bättre att jämföra med valfri literhoj. :)

Jag har åxå funderat kring detta:va . Snackade med en kompis igår och jämförde just Mv:n med Ducatin. Duccen är ju en revulution i exlusivitet om man jämför m Mv:n. Duccen bygger ju på MotoGp teknik medan Mv:n bara är en "vanlig" mc med mycket kolfiber. Priset borde ju va 500k för Mv:n o 1 mille för Duccen. Verkar iaf. i mina ögon mer rimligt.
 
...

MV:n skulle säkert vinna då men skulle inte ha en vinstmarginal som återspeglar prisskillnaden!

Hur mycket fortare skulle den behöva gå för att återspegla prisskillnaden då?
 
Jag har åxå funderat kring detta:va . Snackade med en kompis igår och jämförde just Mv:n med Ducatin. Duccen är ju en revulution i exlusivitet om man jämför m Mv:n. Duccen bygger ju på MotoGp teknik medan Mv:n bara är en "vanlig" mc med mycket kolfiber. Priset borde ju va 500k för Mv:n o 1 mille för Duccen. Verkar iaf. i mina ögon mer rimligt.

MV:n är väl en lågseriemodell med mycket godis på precis som Duccen samt en hyllning till någon medarbetare på MV, därav priset...om det inte är så att båda har stålram precis som vilken trampcykel som helst bara att MV:n har mer stål och alla vet ju hur stålpriset stuckit iväg de senaste åren
 
Last edited:
MV:n är väl en lågseriemodell med mycket godis på precis som Duccen samt en hyllning till någon medarbetare på MV, därav priset...om det inte är så att båda har stålram precis som vilken trampcykel som helst bara att MV:n har mer stål och alla vet ju hur stålpriset stuckit iväg de senaste åren

Medarbetare och medarbetare, är det inte så att MV's verkställande direktörs initialer är CC?


Hur som helst så tycker jag att TS fråga är korkad.
 
Om du köper en och kör mer än 50 mil om året lär du va unik.

Jag tror inte att hojen är till för att köras med. Ja, ja den går att köra med och den går säkert att köra fort med, men det är inte poängen.
 
Hur mycket fortare skulle den behöva gå för att återspegla prisskillnaden då?

För enkelhetens skull kan vi väl göra samma jämförelse mellan bil för ca 120lök och en för 990! Denna kamp skulle helt klart visa en större tidsskillnad och bättre återspegla prisskillnaden!

Ta även in i beräkningen att du får en ducati motogp replica för mindre än 990lök (kostar ca 60000euro tror jag) och då kan vi börja snacka RIKTIG motorcykel:yoparty
 
De e bara att slå till:yoparty
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top