Funderingar från nybliven RR-åkare

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Köpte min R6 i Norge, oljeplugg o.dyl är säkrade men inte bromsoken, dessa måste väl vara säkrade i Sverige? Fråga 2: Är det någon speciell bakgrunds/sifferfärg i Rookie 600?
 
Pelle B skrev:
Köpte min R6 i Norge, oljeplugg o.dyl är säkrade men inte bromsoken, dessa måste väl vara säkrade i Sverige? Fråga 2: Är det någon speciell bakgrunds/sifferfärg i Rookie 600?

Ja
Röd bakgrund, vita nummer

:)
 
Pelle B skrev:
Köpte min R6 i Norge, oljeplugg o.dyl är säkrade men inte bromsoken, dessa måste väl vara säkrade i Sverige? Fråga 2: Är det någon speciell bakgrunds/sifferfärg i Rookie 600?

Bromsok najjas.
Bottenfärg:Röd
Tankfoam
Tät båt ( underkåpa )
2 hål med plugg i båten. ( som kan tas loss vid regn )
Hajfena, kjedje skydd under svingen.
Alla dräneringslangar skall leda ner till burk minst 250 ml.
Inga vassa ( slitna fotpinnar )

Säkert mer som jag missat, men du kan söka på forumet så hittar du hela reglementet för vad som behövs göras med hojjen.
 
Zilversurfer skrev:
Bromsok najjas...

Både du, jag och Smurfen menar säkert samma sak men för att undvika eventuella missförstånd så kan det vara bra att förtydliga; det är bromsoksbultarna som ska vara najjade, inte själva oken.
 
jupp, och man får använda R-sprintar till allt utom oljepluggen.
 
Har du inte redan tagit Licens så får du all info där.. Bl.a exakta mått på Siffrorna, dessa mått tad dom dock ganska lätt på så länge de är tydliga, men det skadar ju inte att ha dem rätt!

Själv spreja jag på mina 10min innan kvalstart :3freak
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top