Jaha, då har man äntligen köpt dröm hojen (Husaberg fs650e) och den står och myser i garaget. Köpte den begagnad, en från -05. Fick hem ett kuvert idag från VV där dom sa att det var dags för kontrollbesiktning...tänker spontant..är det inte 4år som gäller? Från det att man köpt den -05 till första besiktning.. så är det med min 125a som jag köpte -05..den ska inte besiktas förrän 2009, konstigt tycker jag men men.
Till saken! Funderar lite över bakljuset som sitter på just nu. På 05an orginal så är bakljuset fult men godkänt dvs med skyltlyse. På min 05a är bakljuset bytt till 06ans modell, som är ack så mycket snyggare dock inte godkänt? För där finns det inget skyltlyse.. någon som har besiktat sin hoj med 06ans baklyse och vet om den går igenom eller inte? Och sen är det de som alla frågar - om den går igenom besiktning UTAN plugg? Är reggad som 6kw nu, och vill fan inte att dom ska anmärka något om det..trivs med min låga försäkring..! Om jag måste sätta in pluggen..tror ni att hojen beter sig så pass konstigt att dom inte låter den gå igenom då? Eftersom man har bestyckat föggen för att passa hojen utan plugg så lär den gå allmänt dåligt..
Ursäktar eventuella stavfel m.m i texten! skrev hyffsat snabbt.
Till saken! Funderar lite över bakljuset som sitter på just nu. På 05an orginal så är bakljuset fult men godkänt dvs med skyltlyse. På min 05a är bakljuset bytt till 06ans modell, som är ack så mycket snyggare dock inte godkänt? För där finns det inget skyltlyse.. någon som har besiktat sin hoj med 06ans baklyse och vet om den går igenom eller inte? Och sen är det de som alla frågar - om den går igenom besiktning UTAN plugg? Är reggad som 6kw nu, och vill fan inte att dom ska anmärka något om det..trivs med min låga försäkring..! Om jag måste sätta in pluggen..tror ni att hojen beter sig så pass konstigt att dom inte låter den gå igenom då? Eftersom man har bestyckat föggen för att passa hojen utan plugg så lär den gå allmänt dåligt..
Ursäktar eventuella stavfel m.m i texten! skrev hyffsat snabbt.
ingen som har något att säga ang. bakljuset?
tror jag chansar på att köra den som den är nu..det kostar väl inte så himla mycket om man måste göra om det..
, då fick ja lite huvudvärk hehe