Funderingar ang blocket-intressenter

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Har en hoj ute på annons. Första dagen var det nån som skrev på engelska att jag skulle skriva till hans mail om den finns kvar. Lät bli att svara eftersom det kändes lite skumt. Nu några dagar senare är det nån annan tjomme som också skriver på engelska att jag ska skriva till en mailadress om den finns kvar. Både namnen och adresserna känns skumma och sms:n är utformade så dom passar vilken hoj som helst.

Nån som har vart med om nått liknande?

inte själv men det har vart många topic´s på SH om detta fenomen... och det verkar vara skurkar och bedragare som håller på så där..

Varför inte bara skapa en hotmail-adress och svara något flummigt om "the item" dom vill köpa, dvs ett svar som kan handla om precis vad som helst, och se vad som händer?

senast skrev jag ngt i stil med detta;

Inga problem jag skickar knarket i en påse, vet inte dock om du måste tulla för det. Om jag inte hör av dig efter så har min kompis satt en kula i huvudet på dig.

Tacksam för svar!

Mvh Daniel
:D

Jag hörde inte ifrån honom igen tråkigt nog:D
Det var en bil jag hade ute.

Håller verkligen med Elffors. Det är verkligen dags för en sticky om detta!

Skrev precis tillbaka att jag har flera hojjar till salu och undrar vilken han var intreserad av :)

och dessutom har dom börjat skicka e-mail som är google översatt...får dessa typ 2 gånger i veckan...skit jobbigt:mad:

Sedan börjar dem snacka om betalning via PayPal gissar jag?

Vissa drar sig inte för att erbjuda 10% högre pris än begärt för en osedd hoj.

Några har jättefina jobb o agenter som kan hämta upp hojjen åt dem, lustigt att dem kikar på dussinhojjar kring 30-lax.

...

Hade fullt med såna svar när ja sålde hoj i australien tidigare i år, samma i Sverige?

Kan man inte svara:

The motorcycle is on its way to you and it will arrive soon. I´d like to ask you for a favour. Can u please deliver the plastic bag with a white powder (1,5 kilo) to an adress that I will send to you by email later. You will find the plastic bag inside the aircleaner. Oh, almost forgot to tell you, if I dont have the money at my account within 24h I will send an email to the police with the information above.

Kan man inte svara:

The motorcycle is on its way to you and it will arrive soon. I´d like to ask you for a favour. Can u please deliver the plastic bag with a white powder (1,5 kilo) to an adress that I will send to you by email later. You will find the plastic bag inside the aircleaner. Oh, almost forgot to tell you, if I dont have the money at my account within 24h I will send an email to the police with the information above.

Bra där. Testar nästa gång.

Kan man inte svara:

Bluffen handlar inte om att lura av dig hojen, den skiter dom i. Dom vill åt några tusen spänn i fraktkostnad via paypal.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back