Borde finnas ett idiotfilter på Blocket...
För säljare eller köpare?
Båda...+ ett stavningsfilter, + ett särskrivningsfilter.
Idiotfilter... då hade vi inte fått många saker sålda genom blocket (eller tradera/ebay)...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Borde finnas ett idiotfilter på Blocket...
För säljare eller köpare?
Båda...+ ett stavningsfilter, + ett särskrivningsfilter.
Precis. Speciellt inte om man ska gå på stavningen. Jag tycker att det verkar vara någon slags lag att man måste stava fel om man ska svara på en annons på Blocket. Eller lägga in en.Idiotfilter... då hade vi inte fått många saker sålda genom blocket (eller tradera/ebay)...![]()
![]()
![]()
Finns skojare som gör detta på plats också. En kille ringde på en bil jag hade ute för 109 000kr, han var bilhandlare och hade en kille i norrland som var ute efter en sån som jag hade till salu. Frågade honom om org. nummer men det hade han glömt bort, samt om vi kunde träffas på hans kontor/bilaffär, men där höll dom på att renovera. Mötte ändå upp detta jon för att kanske kanske skulle det kunna stämma då han var mycket seriös i samtal/mail. Träffades på en mack i närheten och han drog då fram ett köpekontrakt som man kan hitta överallt och ville skriva det på bilen och sen skulle jag få pengar så fort han hade MR Cap behandlat bilen och fått pengar från killen i Norrland. Menade på att kontraktet var bindande (om man är en riktig person möjligtvis). Frågade om jag kunde få höra hur mycket "killen" i norrland skulle betala för bilen och han sa då 129 000kr. Jag sa då att vi istället skulle skriva ett bindande kontrakt att jag ger honom mellanskillnaden på 20 000kr om han förmedlade köpet mellan "killen" i Norrland och mig. Men det gick tydligen inte till så enligt han så jag lät han stå kvar på macken med hakan nere då han troligtvis trodde det var ett färdigt "köp" som han skulle tjäna storkovan på
![]()
![]()
![]()
Det där är ett gammalt trick som en speciell familj med scammare har kört med. Fast då med typ 10% i kontant och så skriver man över bilen. Sen får man inga mer stålar och bilen står på lurendrejaren. Polisen kan förstås inget göra, man har ju skrivit över bilen på honom...
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |