Funderingar angående hojköp!

hakon

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Gsxr 750 -98
Jag har nu tagit mitt förnuft till fånga och insett att jag helt enkelt MÅSTE ha hoj igen! :tummenupp Har tidigare haft en zx6r -96.

Budgettaket är satt till 35k och har efter en hel massa funderingar och överväganden gallrat ut två finalister (tror jag). Dessa är Suzuki gsxr 750 96-99 och cbr 900rr 95-. Har försökt att lista för och nackdelar med dessa (baserat på vad jag har läst mig till visserligen :rolleyes: ) En del kanske lite smålarviga men, men....

Gsxr 750:

+ Insprutning från 98
+ 190 bakdäck original (fjantigt, jag vet) :yoparty
+ Modernare instrument= delvis digitala
+ 6-kolvsok
+ En modernare hoj överlag?
- Jobbigare körställning?
- 150cc mindre (väldigt spetsigt register?)
- Sämre (urdålig?) att skjutsa på (komfort)

Cbr 900:

+ Mer kubik (bättre bottendrag)
+ Bekvämare körställning
+ Mer skjutsvänlig
+ Allmänt bra rykte angående hållbarhet
- 16 tums framhjul
- Något tyngre, inte lika lättsvängd
- Förgasare (ev. mer problem med justering o.s.v)

Som ni nog redan räknat ut är syftet med denna tråd att få lite tankar och reflektioner från er som har erfarenhet. Kommer att användas för gatåkning mestadels utan skjuts men förmodligen då och då med skjuts.

Jag har inte hunnit provköra någon av hojjarna än utan är än så länge på funderingsstadiet :va . Tacksam för alla tankar, tips, info o.s.v Även förslag på andra hojjar i prisklassen som jag ev. har missat.

Inga kommentarer alls?....... Hur skulle ni ha valt och tänkt och varför? :va Hjälp till nu..... please! :7peta

Alla 3 åk e ju helt ok....
Kolla runt lite å köp den som du hittar i bäst skick för pengarna.
Sen e det ju va man trivs på.
För min del e det Gsxr varje gång om jag ska handla.

Börja med din körstil, och hur du vill köra. Aktiv körning kan ju göra en kubikmässigt mindre hoj roligare. Kommer du pendla då och då är det skönt med mer kubik så du slipper växla lika ofta.

Efter de funderingarna har du nog kunnat gallra bort iaf ett åk.:tummenupp

Kolla även zx9r, har själv en sån & e väldigt nöjd. Bra pris & bra försäkring.. Hade en yzf 750 innan & kan ju bara säga att det är en grym skillnad i botten drag & i mellanregistret..:) Lycka till

Kolla även zx9r, har själv en sån & e väldigt nöjd. Bra pris & bra försäkring.. Hade en yzf 750 innan & kan ju bara säga att det är en grym skillnad i botten drag & i mellanregistret..:) Lycka till

Ja, jag kollar även zx9r. Nästan den som ligger i topp i tankarna nu faktiskt :yoparty Dock inte den modellen du har. 98:an är ju nämligen otroligt uppdaterad ex. 40kg lättare.....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti