Funderingar över hojbygge!?

Ok, det bev inte som jag tänkt men nu har jag iallafall en VFR att skruva på i garaget, fick tag i en billig som var krockad. Plastkåpor och framgaffel var skrot, men har nu bytt gaffel och plockat av all trasig plast.

Kommande arbete är att få dit ett nytt lyse, få på ett crosstyre (hoppas alla slangar och vajrar räcker!) Och har skaffat en billig hastighetsmätare från kina som jag hoppas att jag ska lyckas koppla in! :)

Ska försöka uppdatera med bilder vartefter!

image.jpg

Ja inte kommit så långt, men fått på styret iallfall och upptäckte det jag redan misstänkte. Att wirear och slangar inte räcker! :( någon som har tips på längre sådana??

inspirationsmoppen i början av tråden skäms inte för sej, så strävar du efter nått liknande så blir resultatet av slitet i garaget helt suveränt!! låt saker och ting få värka fram så sakteliga- du har nog en vision av ditt färdiga resultat i huvvet.
ebay har mycket att erbjuda- sålla skiten från godiset, små grejor från original cykeln kan modifieras till önskat utseende och funktion.

men bra kommer det till att bli, viffers är harmoniska cyklar.

//jj

Det är väl en lös bakram på hojen ?
Demontera den och gör en egen som passar ett slankt bakparti från någon modern hoj, typ Ducati 1098 eller Yamaha R1

Lycka till !

Ja, Hydroscand eller Dunlop Hiflex. Såg att du bor i Halmstad (och det gör jag också) och i Halmstad har jag haft mycket bättre bemötande på Dunlop Hiflex än på Hydroscand, så jag kör alltid till Dunlop Hiflex. Ligger i Kistinge industriområde.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT