Fundering kring försäljning. Behöver tips..

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Ska sälja min ena hoj nu. Tänkte slänga ut den på blocket. Har betalat för att få den lackerad. Så då undrar jag, ifall man ska utforma annonsen så den som köper hojen själv kan få bestämma färgen på den. Så man säljer hojen, skriver över den och hela köret. Sen lämnar den till lackering så köparen kan hämta upp den fin och snygg 2 veckor senare.
Eller ska man lacka skitet och sen sälja?

Vad hade ni tyckt om ni skulle köpa den?

kan väl vara en grym grej att kunna skriva "i valfri färg" i annonsrubriken :P
Behövs nog nån edge om man vill sälja sin hoj snabbt och till bra pris just nu.

Så länge du har en väldigt bra förklaring till varför hojen ska lackas från början är det nog hugget som stucket egentligen. Jag lutar lite åt att det kan vara en kul idé att få köparen välja färg.

kan väl vara en grym grej att kunna skriva "i valfri färg" i annonsrubriken :P
Behövs nog nån edge om man vill sälja sin hoj snabbt och till bra pris just nu.

Ah lite det jag tänkte =)

Så länge du har en väldigt bra förklaring till varför hojen ska lackas från början är det nog hugget som stucket egentligen. Jag lutar lite åt att det kan vara en kul idé att få köparen välja färg.

Varför måste man ha en bra förklaring? Eller hur menar du? ;) Den ska ju ändå lackas, så man kan ju lika bra låta köparen få välja färg, haha. Har ingen stress med att få väck hojen, får jag inget bra pris så får den stå till våren =)

Är den V-maxen som skall iväg?

Japp, det ska den. Blev lite mätt på den efter jag körde hem från Norge med den, hehe. Tänkte byta upp mig till något lite mer sportigare och med mer hästar. Ska man trimma v-max så är det bara omständigt, dyrt och helt enkelt inget bra utgångsobjekt. Men får man inge bra pris för den så får den stå, är ju ändå en klassiker och den lär ju inte minska i värde :yoparty

Är den V-maxen som skall iväg?

Sugen? ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/94/img1815h.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/846/img1814o.jpg/

Last edited:
Ah lite det jag tänkte =)

Varför måste man ha en bra förklaring? Eller hur menar du? ;) Den ska ju ändå lackas, så man kan ju lika bra låta köparen få välja färg, haha. Har ingen stress med att få väck hojen, får jag inget bra pris så får den stå till våren =)

Japp, det ska den. Blev lite mätt på den efter jag körde hem från Norge med den, hehe. Tänkte byta upp mig till något lite mer sportigare och med mer hästar. Ska man trimma v-max så är det bara omständigt, dyrt och helt enkelt inget bra utgångsobjekt. Men får man inge bra pris för den så får den stå, är ju ändå en klassiker och den lär ju inte minska i värde :yoparty

Sugen? ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/94/img1815h.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/846/img1814o.jpg/

Många köpare är allergiska mot klotade och fullagade hojar. Så om hela hojen måste lackeras, varför? Någon som tippat den i ett dike i för hög fart, köpt kåpdelar från höger och vänster och nu lappar ihop skiten och säljer billigt? :krama

Eller råkat stå för nära en gräsmatta när kommunens praktikant klippte gräset och sprutade gräs, grus och stenar över hela sidan inklusive tank och därför betalar kommunen (försäkringsbolag) omlackering.

Jag väljer hoj 2 att köpa och låter någon mer lättlurad köpa hoj 1 och inse att allting råkar vara snett och vint. Nu kan man givetvis laga en hoj bra, men få betalar vad som behövs.

Det kan vara en anledning att nämna varför den behöver omlackas, men har du variant 1 förstår jag att du vill hålla tyst.

Kolla Rolles svar helt rätt.
Letar själv efter ny hoj. Ser jag en som är nylackerad drar jag öronen åt mig direkt. Om man inte känner en lackerare är det rätt dyrt att lackera om hojen. Vilket jag tror man bara gör för at den gått ikull.

Varför måste man ha en bra förklaring? Eller hur menar du? ;) Den ska ju ändå lackas, så man kan ju lika bra låta köparen få välja färg, haha. Har ingen stress med att få väck hojen, får jag inget bra pris så får den stå till våren =)]

:rolleyes:

Många köpare är allergiska mot klotade och fullagade hojar. Så om hela hojen måste lackeras, varför? Någon som tippat den i ett dike i för hög fart, köpt kåpdelar från höger och vänster och nu lappar ihop skiten och säljer billigt? :krama

Eller råkat stå för nära en gräsmatta när kommunens praktikant klippte gräset och sprutade gräs, grus och stenar över hela sidan inklusive tank och därför betalar kommunen (försäkringsbolag) omlackering.

Jag väljer hoj 2 att köpa och låter någon mer lättlurad köpa hoj 1 och inse att allting råkar vara snett och vint. Nu kan man givetvis laga en hoj bra, men få betalar vad som behövs.

Det kan vara en anledning att nämna varför den behöver omlackas, men har du variant 1 förstår jag att du vill hålla tyst.

När du lägger fram det på det viset, så kan jag tänka mig att det kanske inte alltid rimmar så bra =) Jag vill bara få ny lack på hojen så den ska bli fiiin :rolleyes:

Någon gång i livet skall det stå en V-Max i garaget.
Tror dock det får bli en lite senare årsmodell än din, gärna en av de sista med colfiber-looken.
Kolfiber är för flickor!! :D

Kolla Rolles svar helt rätt.
Letar själv efter ny hoj. Ser jag en som är nylackerad drar jag öronen åt mig direkt. Om man inte känner en lackerare är det rätt dyrt att lackera om hojen. Vilket jag tror man bara gör för at den gått ikull.

Ah jag känner ju en lackare så jag får det till ett bra pris som helt enkelt höjer värdet på hojen, lite så jag resonerar. Det är ju absolut inget fel på lacken idag som den är. Bara ett pissigt arbete som gjorts på den från början. Tänkte ett nytt lager lack och ett par varv med sickens klarlack så bör den lysa som en fluglampa i mörkret ;)

Kör orginallack allt annat vore dumt. Du nämner ju själv att det är en blivande klassiker.

Nu är jag ju ingen V-max expert (inte expert på Hayabusa heller) men fina orginalcyklar är nog mer ovanligt än såna lackade med fräcka vikikingaskepp o pinuppor med spelkort i klykan typ..

Kör orginallack allt annat vore dumt. Du nämner ju själv att det är en blivande klassiker.

Nu är jag ju ingen V-max expert (inte expert på Hayabusa heller) men fina orginalcyklar är nog mer ovanligt än såna lackade med fräcka vikikingaskepp o pinuppor med spelkort i klykan typ..

Ah jag resonerar precis som du. Men alla v-maxar förutom min årsmodell är svarta. Min modell är den enda som kom i gult. Vilket är ett litet dilemma. Ska man lacka den gul, och hoppas på att personen som köper den tycker det är fräckt att ha den i originalfärgen för den modellen, eller ska man köra den svart och hoppas att eventuell köpare uppskattar det mer för de vill ha en svart som alla andra? mhmmm.. inte lätt att vara jag :rolleyes: hehe

Om jag var du så skulle jag testa att lägga ut den "olackad" med en beskrivning om att den ska lackas och varför den ska lackas, med erbjudandet om valfri färg. Som någon annan sa...ett unikt erbjudande som kan funka på rätt köpare. Funkar inte det, så hade jag lackat den svart. Original verkar ändå vara det som säljer bäst när allt kommer omkring.

Därav de vanligt förekommande annonsorden "samtliga originaldelar medföljer"

Om jag var du så skulle jag testa att lägga ut den "olackad" med en beskrivning om att den ska lackas och varför den ska lackas, med erbjudandet om valfri färg. Som någon annan sa...ett unikt erbjudande som kan funka på rätt köpare. Funkar inte det, så hade jag lackat den svart. Original verkar ändå vara det som säljer bäst när allt kommer omkring.

Därav de vanligt förekommande annonsorden "samtliga originaldelar medföljer"

Absolut. Kommer väl bli något sånt =)

Absolut. Kommer väl bli något sånt =)

Kanske se till att ha bilder på hur den såg ut innan omlackning? Så det syns att det inte är ett ihopgaffat kadaver du ska kränga?
(om det nu inte är det, vill säga!):D

Å andra sidan, om köparen ska få välja färg lär ju vederbörande hinna få se den innan, om han/hon är hyfsat i närheten... :glömdet

Kul säljidé för övrigt! :tummenupp

Tycker det är en skitcool ide att köparen får välja färg, hade lätt spanat in annonsen om det stått "V-MAX bla bla. Välj din egen färg!" Görfräckt :D

Kanske se till att ha bilder på hur den såg ut innan omlackning? Så det syns att det inte är ett ihopgaffat kadaver du ska kränga?
(om det nu inte är det, vill säga!):D

Å andra sidan, om köparen ska få välja färg lär ju vederbörande hinna få se den innan, om han/hon är hyfsat i närheten... :glömdet

Kul säljidé för övrigt! :tummenupp

Ah, har ju möjligheten att få den lackad till ett bra pris. Så kan det va ganska coolt att få välja färgen själv. Men jag har ganska bra bilder från hur den såg ut innan. Så nu får man hoppas på att det går igenom ;)

Tycker det är en skitcool ide att köparen får välja färg, hade lätt spanat in annonsen om det stått "V-MAX bla bla. Välj din egen färg!" Görfräckt :D

Ja faktiskt, hehe. Kan bli ganska spännande att se reaktionerna på det :) :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park