Tja.
Vet att det redan finns flera trådar, har lästa många av dom!
Jag har 4-5km till jobbet och behöver en stabil hoj att pendla med. Har kollat på 525exc, 250exc dr350, xr400 och massor andra, men det är svårt. Kan inte ett skit om dom här grabbarna. Vilka har elstart tex? Vilka har längre intervaller mellan oljebytena? Sträckan jag kommer köra är 50 och 70 i Linköping. Oftast är det väl snöslask men det kan ju frysa på. 15-25kkr känns som ett moget pris.
Här är några andra funderingar jag skulle vilja ha svar på.
- Hur är det att köra hoj på vintern, slår jag ihjäl mej om det är riktigt halt ute?
- Skvätter det mycke snö/vatten så man blir skitig?
- Behöver jag full utrustning för 5km?
- Är byxor(utöver mina jobbarbyxor då) nödvändigt?
- Hur skiljer sej försäkringen mellan dom olika hojjarna? Är det cc och hk som styr?
- Kommer jag tröttna och sakna bilen?
Tack på förhand!
Mickey
Vet att det redan finns flera trådar, har lästa många av dom!
Jag har 4-5km till jobbet och behöver en stabil hoj att pendla med. Har kollat på 525exc, 250exc dr350, xr400 och massor andra, men det är svårt. Kan inte ett skit om dom här grabbarna. Vilka har elstart tex? Vilka har längre intervaller mellan oljebytena? Sträckan jag kommer köra är 50 och 70 i Linköping. Oftast är det väl snöslask men det kan ju frysa på. 15-25kkr känns som ett moget pris.
Här är några andra funderingar jag skulle vilja ha svar på.
- Hur är det att köra hoj på vintern, slår jag ihjäl mej om det är riktigt halt ute?
- Skvätter det mycke snö/vatten så man blir skitig?
- Behöver jag full utrustning för 5km?
- Är byxor(utöver mina jobbarbyxor då) nödvändigt?
- Hur skiljer sej försäkringen mellan dom olika hojjarna? Är det cc och hk som styr?
- Kommer jag tröttna och sakna bilen?
Tack på förhand!
Mickey
. Men att åka med "vanliga cross isdäck" blir asfalten som is istället. Har gjort rätt underliga vurpor på båda sätten. Det går iof åka i 10km/h så går det men inte så roligt, kan man ju lika gärna åka moppe eller cykel.
.