Funderar på suspensoar efter Bayliss olycka.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Har faktiskt aldrig funderat på att använda susp i samband med hojåkning tidigare. Men efter att ha läst om stackars Bayliss som "suffered a severely bruised testicle" börjar jag fundera på att snöra på mig thaiboxnings suspen i gjutjärn i fortsättningen. Man skulle nog vara kvinna för att ha den perfekta kroppen för hojåkning egentligen.

Har oxå funderingar på att skaffa susp... Är nog inte så skönt att stanna på nån meter i leka-kulorna utan..
Är det speciella för hojåkning eller funkar det med en hockey-susp? Nån som vet??

Jag har testat hockeysusp och tyckte mest den var ivägen under stället och ville inte riktigt sitta still

Jag rekommenderar suspensoar, har också förlorat en av boysen efter en rejäl tank-slapper. Dessutom finns det mer saker som kan gå sönder.

Jag kör med en susp. från Budo Nord, kostade runt 200:-

Lika bra att inhandla en sån direkt. Kan nog inte tänka mig nåt mer smärtfullt än just en krossad testikel. Mår illa bara jag tänker på det. :zpy

Som Byliss själv säger på ducati.com :

" “The crash happened so quickly that I don’t remember my hand going under the handlebar or anything” declared Troy. “The only thing I remember when I stopped was pain in my groin, I didn’t feel the hand at all."

vill minnas att Gardner krossade en av sina under ett 500 race och ändå slutförde loppet det var bättre virke i förarana förr.

Jag rekommenderar suspensoar, har också förlorat en av boysen efter en rejäl tank-slapper. Dessutom finns det mer saker som kan gå sönder.

Jag kör med en susp. från Budo Nord, kostade runt 200:-

Du råkar inte ha någon länk? Den modellen jag provat är inte bra när man sitter på hojen.

vill minnas att Gardner krossade en av sina under ett 500 race och ändå slutförde loppet det var bättre virke i förarana förr.

En arbetskamrat till mig krossade den ena i en fotbollsmatch när han var 14! :AJ

Han tyckte det var så skämmigt att gå till doktorn så han härdade ut..

Pungen hans är fortfarande Oundersökt 30 år senare...

Men en är hel och han har gjort 2st barn!

2868302 En arbetskamrat till mig krossade den ena i en fotbollsmatch när han var 14! :AJ

En näsvis fråga, hur konstaterar man att ena kulan är krossad utan att varit till läkaren? Har den blivit pulvriserad och när han nu känner efter så har han bara en?

En arbetskamrat till mig krossade den ena i en fotbollsmatch när han var 14! :AJ

Den kanske bara har åkt "upp i magen" på samma sätt som shaolinmästarna kan dra upp sina för att klara motståndarnas attacker mot skrevområdet.
(Ref. till shaolindokumentären som gick på discovery)

Har han tur kanske den bara satt sig på sniskan på samma sätt som ett styrlager kan låsa sig om det hamnar snett. :D :tungan

Jag rekommenderar en thaisusp i så fall. Jag är instruktör i (och tränar) kickboxning och har också tränar tkd i många år, med otaliga vändsparkar etc i skrevet och jag har klarat mina kulor, vad jag vet. Har iofs inga barn ännu så jag kan inte svära på att grabbarna funkar, men det känns så. :smasha

En näsvis fråga, hur konstaterar man att ena kulan är krossad utan att varit till läkaren? Har den blivit pulvriserad och när han nu känner efter så har han bara en?

Det är bara "kross" på den sidan.. :zpy

Edit: Det är ju bara vad han har sagt iof jag får la kolla uppett på tisdag, ta han lite på pungen :eek:

Last edited:
2869214 Det är bara "kross" på den sidan.. :zpy

Edit: Det är ju bara vad han har sagt iof jag får la kolla uppett på tisdag, ta han lite på pungen :eek:
På ngt sätt så är det där inte med på min top tio lista på saker som jag vill uppleva. :)

Huga.

On-Topic då: Någon som har testat en thai-susp? Funkar det utan att vara störande i förflyttningar?

On-Topic då: Någon som har testat en thai-susp? Funkar det utan att vara störande i förflyttningar?

Thaisuspen brukar ju knytas. Funkar ju bra när man har shorts & lättåtkomligt kan rätta till knutar eller snören som vandrar iväg, fan vet hur det blir innanför stället. Det som talar för den är väl att den är gjuten i metall :tummenupp

De där trådarna är ingen höjdare, framförallt inte när de skär in i brunögat. :mad:
Jag gjorde så att jag tog bort dom, skaffade en susp med tygpåse som jag slängde ur plastkoppen och stoppade i gjutjärnskoppen istället. Nu sitter allt på plats och inga snören som vandrar in på fel ställen, hehe.. Hur det funkar under ett ställ kan jag inte svara på men jag kan testa så fort jag kommer åt stället (7 mil härifrån).. :)

De där trådarna är ingen höjdare, framförallt inte när de skär in i brunögat. :mad:
Jag gjorde så att jag tog bort dom, skaffade en susp med tygpåse som jag slängde ur plastkoppen och stoppade i gjutjärnskoppen istället. Nu sitter allt på plats och inga snören som vandrar in på fel ställen, hehe.. Hur det funkar under ett ställ kan jag inte svara på men jag kan testa så fort jag kommer åt stället (7 mil härifrån).. :)

Tog du bort lädret från thai-koppen oxå? Känns som de där vadderingarna är nödvändiga om koppen inte ska gräva sig in i ljumsken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman