Funderar på suspensoar efter Bayliss olycka.

De där trådarna är ingen höjdare, framförallt inte när de skär in i brunögat. :mad:
Jag gjorde så att jag tog bort dom, skaffade en susp med tygpåse som jag slängde ur plastkoppen och stoppade i gjutjärnskoppen istället. Nu sitter allt på plats och inga snören som vandrar in på fel ställen, hehe.. Hur det funkar under ett ställ kan jag inte svara på men jag kan testa så fort jag kommer åt stället (7 mil härifrån).. :)

Det finns flera sätt att knyta en thaisusp. Thaiboxare brukar vanligtvis inte knyta den som en stringtrosa som du uppenbarlig gjort. :)

Det finns fördelar både med en plast och gjutjärnskopp. Tycker att plastkoppen absorberar själva smällen bättre om man får ett riktigt hårt knä eller spark i skrevet. Med en gjutjärnskopp trycks all kraft in i ljumskarna som är rätt känsliga. Däremot skulle jag också lita mer på en järnkopp vid en trafikolycka, är ju trist ifall plasten går sönder!

Last edited:
Tjackade en sån här för 110 bagis. I XL så klart. Invigning i helgen.

SBI14404001.jpg

Denna modell funkar inte. Obekväm som fan.

SBI-18661.jpg

Nope, fick paketavin idag men har inte hämtat ut ännu. Å andra sidan kraschade jag hojen på Anderstorp i söndags så jag vet inte när/om den blir lagad så när jag får chansen att prova vet jag inte.

Men du har kvar kulorna efter kraschen iaf? Så du inte har lagt ut pengar i onödan nu! :D

Jag använder ern vanlig hockey-susp, fungerar bra. Lite ovant i början eftersom suspen gör att man hamnar några cm längre bak på sadeln men efter några varv är det glömt.

Men du har kvar kulorna efter kraschen iaf? Så du inte har lagt ut pengar i onödan nu! :D

Hahaha japp de är kvar, en jävla tur man vill ju inte lägga ut pengar i onödan ;)

Jag är oxå nyfiken på just den där sorten :tummenupp

Du får helt enkelt sitta och torrbryta i garaget en timme. sedan återkomma med betyget ;)

Hehe jag ska tänka på saken ;)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey