Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På min 450 -08 kontrollerade jag ventilspelet efter 5H, 15H, 50H, därefter kontroll var 50H. tar väl ca 1 H varje gång, en piss i mississippi om man lägger ihop all mektid som allt annat tar, så sluta tjata om att ventiler är så himla krångligt! är man inte beredd att meka lite ska man inte köra enduro... däremot att meka med gammal SKIT kan få vem som helst att tröttna
Fan vilken TUR att du finns här för oss, med din ödmjuka visdom. Led oss o leken O herre......
0á
Word.Resultat från Bikes endurotest från nr 4/2010:
1. KTM 250EXC (2-takt)
2. KTM 125EXC (2-takt)
3. Husqvarna TE310 (4-takt)

När det gäller geggmoppar...så är mekandet en stor del av det hela, och att kolla ventilspel lite då och då (för en normal motionär 2-3 ggr /år om man åker 60 timmar sisådär) är inte en anledning nog att välja den ena, eller den andra.
...för det stora jobbet är byten av däck, sköta fjädringen, tvätta luftfilter, smörja lager och hålla den rullande. Slitaget är helt bisarrt jämfört med gathojar.
Är man noga är det mer eller mindre samma tid i meck&pyssel som man kör.
...och det är här det skiter sig med äldre hojar som gått genom 4 motionärer, och har 10 år på nacken - allt är slut, i bästa fall har man bytt kolv i den gamla tvåtaktaren.
Det kostar att få ordning på sådant, lite länkagelager, hjullager, bromsskivor och renovering av gaffel, och varför inte ekrar/fälgbana för tidigare ägare aldrig spänt en eker - drar lätt iväg närmare 10'...och det är bara för att ha en hoj som fungerar.
Köpa lik billigt är att köpa sig en dyr renovering, som gör att hojen blir stående istället för att man är ute och vrider rullen i bött'.
My 2 c som det heter.
I skogen är fyrtakt är lite snällare och mer förlåtande, tvåtakt roligare/smidigare, skall det åkas grusväg så går tvåtakt fetbort direkt (av/på-grejen).
/J

Kapar tråden för en fråga..
Hur väl funkar en motardkittad 450 till banåkning? Spränger man motorn på rakorna?
Är sugen på att ha en två-i-en-hoj, men har bara kört 690 på bana
tidigare, och det funkar ju fint.
Någon med erfarenhet?
Ta hellre en 525 då!
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |