Funderar på att uppgradera tutan på hojen.

Jag har ett sånt Stebel horn på bilen som jag funderar på att flytta över. Ett jävla ljud i det faktiskt. Men det kräver lite ström. Fick använda fyra kvadrats kabel för att få riktigt bra skjuts i det.

Jag köpte mitt här: http://www.berup.com/berup 2g.html

Precis. Man bör nog koppla det direkt till batteriet och styra med ett relä:tummenupp

Det blir nog lite pyssel att få dit det. Var hittar man ett sånt därna relä? Biltema?

Jag körde med en sånhär tuta på besiktningen.
Besiktningskillarna tyckte den va ganska så rolig.

27-2200.jpg

Jag behöver ingen större tuta. Jag behöver en karta fasttejpad på tanken, var jag hittar tut-knappen, alternativt en gigantiskt stor knapp! Hittar den aldrig när den behövs. :mad:

Om man satte ett par hjul och ett styre på den här kanske man skulle kunna skippa
motorn och tuta sig fram istället.
[YOUTUBE-ID]6MasocIBqaE[/YOUTUBE-ID]

Det bästa är ju att det står nasa på tutan.

Den här är inte dum heller. Fungerar även om man ser fotboll.
[YOUTUBE-ID]8QXjycEihjc[/YOUTUBE-ID]

Jag behöver ingen större tuta. Jag behöver en karta fasttejpad på tanken, var jag hittar tut-knappen, alternativt en gigantiskt stor knapp! Hittar den aldrig när den behövs. :mad:

Kan nog hålla med där. Kan kanske skulle ha en sån här mitt på tanken:

n%C3%B6dstopp-expressel-elmaterial.jpg

Jag har ett sånt Stebel horn på bilen som jag funderar på att flytta över. Ett jävla ljud i det faktiskt. Men det kräver lite ström. Fick använda fyra kvadrats kabel för att få riktigt bra skjuts i det.

Jag köpte mitt här: http://www.berup.com/berup 2g.html

Hmmm. 350.- för det där kittet är rätt ok faktiskt. Jag betalade nog lika mycket från USA (inkl frakt då iofs). Bara att klippa till.

Sen när alla monterat sina tutor kan vi införa speciella tut-körningar där vi kör och tutluras!

Det bästa är ju att det står nasa på tutan.

Ja, jag googlade lite.
Det verkar som om den där tutan egentligen inte är en tuta som är till för att väcka
människors uppmärksamhet.
Det verkar vara så att NASA har använt den till att provtuta på sina rymdraketer för att
se att de inte ramlar i bitar när man tutar på dem.
Man vet ju aldrig vad de där utomjordingarna har för tutor på sina tefat.
Tänk bara vad pinsamt det skulle vara om de där utomjordingarna skulle komma och
vilja köra om en av våra nybörjarraketer (Själva har de ju säkert haft rymdfarkoster i hur
många ljusår som helst.) och den bara ramlar i bitar bara för att de tutar lite på den.

Tutan på min hoj används vartannat år på besiktningen, och då brukar den ha rostat ihop sedan förra besiktningen, så det tar typ 3 sekunder från att man trycker in knappen tills det låter, så uppsmörjning av tuta ingår inför besiktning för mig.

Den låter ju ändå inget så det är lixom inte lönt.

Jag byggde ihop ett fint tutkit på en gammal bil jag hade. Fast det funkade inte riktigt, kompressorerna från Jula rasade på löpande band, och jag hittade inga andra som funkade. Det finns dom här från jula, sen finns det proffsgrejer för verkstadsbilar som kostar 5k typ.
Men om man kan hitta en halvbra kompressor så går det nog att lösa. Inte på hoj iofs

Precis. Man bör nog koppla det direkt till batteriet och styra med ett relä:tummenupp

Det blir nog lite pyssel att få dit det. Var hittar man ett sånt därna relä? Biltema?

Reläet ingår faktiskt, och även instruktioner hur man ska koppla allt. Jag kopplade in mitt på en kväll i garaget och blev faktiskt jättenöjd. Folk kollar iallafall när man tutar.

Men tänk på att tutan är mycket större än en standardtuta. Lite svårt att få plats med det på en Mc kanske? Det brukar dock gå att lösa rätt enkelt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park