Funderar på att sälja NSR 250 R SP

RevHard

Honda Tok
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda VFR400R NC30
Hej!

Jag funderar på att sälja min Honda NSR 250 R SP -90.

Svensksåld och gatreggad, finns med diverse HRC delar mm. Har original delar samt en del
Tyga tillbehör.

Finns det något intresse?

// David
 
Vad som ett rimligt pris är ju alltid relativt men efter lite efterforskningar har jag kommit fram till att runt 40 000:- är ett bra riktpris. Detta kan i övrigt diskuteras på plats...

Bland annat finns en del åtråvärda HRC delar som medföljde cykeln från ny, sedan en del tyga tillbehör som jag köpt till. I stort sett alla original delar finns, så som kåpor i bra skick, avgassystem, oljeinjektor osv. Färg schemat på originalkåporna är Cabin racing colors vilket är relativt ovanligt samt den näst mest populära efter Rothmans.

Sedan är nya original cylindrar och toppar samt kolvar monterade sedan 2 år tillbaka, dock bara använt 1 säsång vid gatkörning. HRC front/rear topp konvertering gjordes då, samt SP/ R kombination för er som vet vad det innebär...

// David
 
Last edited:
HRC front/rear topp konvertering gjordes då, samt SP/ R kombination för er som vet vad det innebär...

Har ju precis samma hoj som du. Tidigare ägd utav Lars Bosson, Svensk mästare med hojen. Vad innebär ovanstående konvertering. Tack på förhand.
 
HRC front/rear topp konvertering gjordes då, samt SP/ R kombination för er som vet vad det innebär...

Har ju precis samma hoj som du. Tidigare ägd utav Lars Bosson, Svensk mästare med hojen. Vad innebär ovanstående konvertering. Tack på förhand.

Vill minnas att man monterade den bakre toppen även på främre cylindern då förbränningsrummet är bättre utformat. Man måste då även byta kylarslangar och lite annat småpill.
 
Toyman, då är det nog den hojjen jag har ett reportage ifrån bike med! Har för mig det var Lars Bosson som stod och poserade bredvid hojjen. Han sopade ju banan med NSR:en :)

Som Boris säger innebär HRC front/rear toppkonvertering att man sätter en bakre topp även på den främre cylindern då tändstiftet är mer centrerat i förbänningsrummet = bättre förbränning och minskad risk för detonation. Det ända som behöver bytas är en specialutformad kylarslang.

SP / R kombi är något HRC ska ha rekommenderat för att få lite bättre komp i motorn. Det innebär att man använder vanliga "R" cylindrar ihop med "SP" toppar.
 
Ja jag har scanner så det kan jag göra. Ska se om jag hinner ikväll,, antar att du vill ha det skickat till en mail eller liknande??
 
Riktigt fint exemplar! :tummenupp
Hade jag inte redan öst guld över min 250 hade jag vart intresserad. :tungan
 
Såg nu att hela bilderna inte kom med på forumet, så högerklicka för att spara ner dem som en bild. Öppna dem sedan och se hela sidan! :tummenupp
 
Synd och skam att liknande "race replikor" inte tillverkas längre. Vilken kul, billig racing det var... Körde ZXR400 och senare Aprilia RS250 i denna klass. Däck-kostnaden för en säsong var väl som 3-4 bandagar med min ZX10a idag...
Kul att se att några fina ex finns kvar från den tiden :tummenupp
 
Vilken härlig hoj.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top