Funderar på att köpa en cbr 929

Provkör!
Det är nycken till allt!

Bara för att den och den hojjen har 30+ hästar mot den 929 du vill ha så kanske den inte upplevs bra av dig! Man ska sitta bra, man ska få den där "rätta" känslan i kroppen ganska direkt, annars kanske det inte är rätt hoj för dig.

/M
 
En yamaha r1 alla dagar i veckan...
sen en zx9r eller gsxr 750 00



Honda är ett så överreklamerat märke!!!!Kvalitet my ass:rolleyes: :gnissla :hihi inte bättre eller sämre än något annat märke

Var är dina källor på att det kom bättre hojar år 2000, eller kan du inte stå för vad du säger:7peta
 
En yamaha r1 alla dagar i veckan...
sen en zx9r eller gsxr 750 00



Honda är ett så överreklamerat märke!!!!Kvalitet my ass:rolleyes: :gnissla :hihi inte bättre eller sämre än något annat märke

Skojar du med mig nu eller är du redan full? Vet du vad källhänvisning innebär eller är det något du själv slänger dig med för att du sett andra skriva det? :va
 
Att Hondorna skulle vara tråkiga för att de "bara är bra" på det mesta är bara en klyscha. Det är bra hojar, pungt.

...säger hondafolk. 929/954 är lite trötta och har dessutom en väldigt snäll kurva vilket gör att de upplevs som ännu tröttare. Till och med CBR1000 är trött i jämförelse rakt av mot en GSXR1000 01-02.

Men detta + att de är byggda som stridsvagnar är å andra sidan anledningen till att de blev favorit stunthojen i början innan alla började fjompa sig med kåplösa 600:or:mad:

Men som sagt det är ju ingen slö hoj, bara i jämförelse med tex gixxer av samma årsmodell. sen tycker Jag 929 är en ikon. snygg och pålitlig och med sjukt bra bromsar.

Tjöp!

Vad stött du blev. Släpper lacken på din hoj eller?

Man bråkar inte med hondafolk ostraffat. De är lika fanatiska som duccemänniskor och annat religiöst folk. Jag håller med att honda fått överdrivet bra kritik för sin kvalle. De är absolut inga dåliga hojar. Känns jäkligt gedigna men det finns anledningar till varför honda älskas så överjävligt trots att de inte för ens på senare tid klämt ur sig en hoj som hänger med övriga på samma sätt som det finns anledningar till varför det hatas R1 så mycket. Nyckeln finns i 90-talet...
 
Last edited:
Jag har iaf lärt mig en sak av tråden. Don´t mess with the gixxychick!

I turboforumet är det nästan bara gixxers å det borgar ju iaf för deras motorkvalite´
 
Vad stött du blev. Släpper lacken på din hoj eller?

Ha, tog det slut på argument och "KÄLLOR". Då börjar istället en dåres försvarstal. Håll dig till fakta eller avstå från att ge råd som kommer ur en tom burk.:ajjabajja
 
Ha, tog det slut på argument och "KÄLLOR". Då börjar istället en dåres försvarstal. Håll dig till fakta eller avstå från att ge råd som kommer ur en tom burk.:ajjabajja

Ok 929 har mindre power än andra märken från 00-01. Det är ett faktum

Vad är ditt problem?
 
En yamaha r1 alla dagar i veckan...
sen en zx9r eller gsxr 750 00



Honda är ett så överreklamerat märke!!!!Kvalitet my ass:rolleyes: :gnissla :hihi inte bättre eller sämre än något annat märke


Skulle INTE sätta min röv i nått spel där det handlar om kvalite mellan de 4a japanerna om jag inte fick satsa på Honda.
Sen att ta in ZX9an som en hoj som är bättre än 929an är ju ett helt nytt perspektiv..

Du är lika envis som en inbiten Ducatist du! :hihi
Men dom erkänner i alla fall att dom är entusiaster och står ut med bristerna!

Ok 929 har mindre power än andra märken från 00-01. Det är ett faktum

Vad är ditt problem?

Är det BARA effekten som är viktig i frågan?
 
Last edited:
Skulle INTE sätta min röv i nått spel där det handlar om kvalite mellan de 4a japanerna om jag inte fick satsa på Honda.
Sen att ta in ZX9an som en hoj som är bättre än 929an är ju ett helt nytt perspektiv..

Du är lika envis som en inbiten Ducatist du! :hihi
Men dom erkänner i alla fall att dom är entusiaster och står ut med bristerna!



Är det BARA effekten som är viktig i frågan?

Och Honda har inga brister???!!!!:rolleyes:

Effekt m.m spelar roll om man kör sporthoj , jag vet inte vad ni andra tycker men själv vill jag ha mycket hk i motorn.
 
Och Honda har inga brister???!!!!:rolleyes:

Effekt m.m spelar roll om man kör sporthoj , jag vet inte vad ni andra tycker men själv vill jag ha mycket hk i motorn.

Du vet om att vägen svänger, och att just sportiga bågar är roligast i sådana övningar? :) Där spelar effektskillnader mellan literhojarna som engelsmännen säger "fuck all" för oss vanliga dödliga, utan andra egenskaper blir viktigare.
Men min Mille är ju rena tourern om man ser till effekten, och nog tycker jag att den rör på sig så man knappt hinner med.

/J
 
Ok 929 har mindre power än andra märken från 00-01. Det är ett faktum

Vad är ditt problem?

Trots mindre power så vann den WM, så hästar är inte allt. Jag har kört över 7000mil på den hojen och VET vad den kan prestera eller inte. Så med viss erfarenhet kan jag rekommendera 929 som en både sportig och komfortabel motorcykel. Min var "hottad" för 100´000 (vilket även min 08 är)det är kärlek.
Sen kan ju folk som tänker köpa en 929 själva bestämma vem de skall lyssna på. Men kom med sakliga påståenden:Bugar
 
Trots mindre power så vann den WM, så hästar är inte allt. Jag har kört över 7000mil på den hojen och VET vad den kan prestera eller inte. Så med viss erfarenhet kan jag rekommendera 929 som en både sportig och komfortabel motorcykel. Min var "hottad" för 100´000 (vilket även min 08 är)det är kärlek.
Sen kan ju folk som tänker köpa en 929 själva bestämma vem de skall lyssna på.

Vann den WM? 929? I vad för sammanhang?

Jag gillar 929 som fan vilket Jag har sagt men att GixxerTina hackar lite på er kan ni gott ha, Fasiken vad arga hondafolket blir så fort de får lite märkeskritik
:rofl :fanatism

Min CBR1000 hade det bästa chassiet Jag har kört MEN sjukt tråkig motor och dessutom startade den helt oförklarligt inte under 2 v för att sedan bara funka igen. Polarens 929 gick hela CDI-boxen på 2 v efter att garantin gått ut och en annan polares 954 drog ur batteriet så helt felfria är de inte.

Men kom med sakliga påståenden:Bugar

Att hondan är klenare är ett sakligt påstående men det känns som att hondamänniskor skriker lalalalala och klappar sig för öronen när man säger det tätt följt av frasen "effekten är inte allt, det är den bakom styret som räknas" underförstått att om du tycker hondan är svag så är du dålig och således långsammare ändå.
 
Last edited:
Trots mindre power så vann den WM, så hästar är inte allt. Jag har kört över 7000mil på den hojen och VET vad den kan prestera eller inte. Så med viss erfarenhet kan jag rekommendera 929 som en både sportig och komfortabel motorcykel. Min var "hottad" för 100´000 (vilket även min 08 är)det är kärlek.
Sen kan ju folk som tänker köpa en 929 själva bestämma vem de skall lyssna på. Men kom med sakliga påståenden:Bugar


Jag trodde det var ren gathoj vi prata om?

Jag tror inte trådskaparen lägger ut 100 000 utöver inköpspris.
 
Du vet om att vägen svänger, och att just sportiga bågar är roligast i sådana övningar? :) Där spelar effektskillnader mellan literhojarna som engelsmännen säger "fuck all" för oss vanliga dödliga, utan andra egenskaper blir viktigare.

/J

Så övriga hojar är steloppererade i styrhuvudet? Gammelgixxern är sur att svänga med men rettan vinglar på bra och från 03 är gixxern sjukt bra i chassiet.
 
Så övriga hojar är steloppererade i styrhuvudet? Gammelgixxern är sur att svänga med men rettan vinglar på bra och från 03 är gixxern sjukt bra i chassiet.

Nej, men svänger det är det få här som kan utnyttja en båge med 130 pållar fullt ut...och det saknar jag helt belägg för. :D Ergo - att jämföra bågar enbart på effekt är lite...lamt?

/J
 
Vann den WM? 929? I vad för sammanhang?

Jag gillar 929 som fan vilket Jag har sagt men att GixxerTina hackar lite på er kan ni gott ha, Fasiken vad arga hondafolket blir så fort de får lite märkeskritik
:rofl :fanatism

Min CBR1000 hade det bästa chassiet Jag har kört MEN sjukt tråkig motor och dessutom startade den helt oförklarligt inte under 2 v för att sedan bara funka igen. Polarens 929 gick hela CDI-boxen på 2 v efter att garantin gått ut och en annan polares 954 drog ur batteriet så helt felfria är de inte.



Att hondan är klenare är ett sakligt påstående men det känns som att hondamänniskor skriker lalalalala och klappar sig för öronen när man säger det tätt följt av frasen "effekten är inte allt, det är den bakom styret som räknas" underförstått att om du tycker hondan är svag så är du dålig och således långsammare ändå.

När 929 kom 2000 så vann den superstock WM direkt, där får jag väl förklara för Tina att där får man inte trimma, så den fick köra med sina klena hästar, men den vann ändå. Så den har nog vissa andra förtjänster också. Jag körde 7000mil utan problem....
 
Jo så dålig är den, provkörde en 929 då jag vart lite sugen på en och de ser rätt ok ut i designen (tidslös).
Kom då från min killes dåvarande hoj en zx9r med acra burk endast. Det var som natt och dag ,natt hela tiden på 929 :( . Köpte en GSXR 1000 01 istället
och jävlar villken skillnad. Där har man power hela tiden från botten till rödmarkeringen.

Du skojar nu väl? :)
 
929 är ju helt okay hojar..

är ju så att dom flesta hojar med rätt pilot kör ju skiten ur många som sitter här..

beror väl lite på vad man ska ha hojen till..korvkiosk ragg el rågassa..:rolleyes:

höga effekter låter ju bäst runt korvmojjen ...:gnissla
 
Back
Top