Funderar på att köpa en cbr 929

En annan bra sak som Jide inte nämner, men som väl syns på hans avatar, är ju att den är fantastiskt stabil och lätt att köra på bakhjulet med. :)
 
Jag har provkört både 929:a och 954:an tycker att de va tråkiga bägge två. Ingen karaktär i effekt registret, känns stora och klumpiga. Mer som en sport touring än en racer. Iofs min åsikt.



///Micke

Mmmmm ack så klumpig den känns ;) . Kan ju inte utala mig om 929an har aldrig testat en. Men efter en säsong på min hoj så funderar jag på att ta BUSS kort:huvet
 
Mmmmm ack så klumpig den känns ;) . Kan ju inte utala mig om 929an har aldrig testat en. Men efter en säsong på min hoj så funderar jag på att ta BUSS kort:huvet


Som sagt mitt tycke. Iofs åkte jag själv på en R1:a 03 när jag testade dem så man utgick väl ifrån den. Iofs va inte den heller någon hit haha

Nu åker jag på en Gsxr 1000 06:a den är juh som en 600cc i jämförelse med min gammla retta :D


///Micke
 
Hm, konstigt att folk kan uppleva att en Fireblade 929rr och 954rr värkar vara klumpiga och mer åt sport touring hållet än racer! :va
Jag får inte riktigt ihop det när dom värkar vara mer slimmade än tex. GSXR o Kawa i samma års mod.

Men men, alla har sin egen uppfattning! Viktigaste är att man trivs och kan llita på hojen!! :tummenupp

Man kan köpa vilken "super sport hoj" som helst, men det gäller att kunna bemästra/hantera den också!

Mvh: Kriss
 
Tråkig motor? SEN NÄR HAR EN JÄVLA SPORTHOJ VARIT TRÅKIG? För att motorn har ett snällt register behöver det inte byta att den knäpper många på käften rakt fram

En sporthoj är tråkig när ingeting händer när man drar på gasrullen som man håller i höger hand.
Som någon annan skrev 929 är mer en sporttourer.
Varför skulle Honda bygga 954 annars? om det inte var för att konkurrenterna var starkare när 929 kom. 954 var svaret från Honda.

929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter
Har aldrig förstått detta med att hojen är så bra att den blir tråkig. Det är väl det vi alla är ute efter, en så bra hoj som möjligt = kul.

Vad du tycker räknas som kul betyder inte per automtik att jag tycker exakt likadant.
För mig är en kul hoj massor och åter massor av power (turbo låter kul), bra chassie , bra bromsar , bra komfort och man ska behöva brottas lite med hojen på bana (sånt gillar jag). Lite ofrivilliga powerweelisar ur kurvor på Gelleråsen :hihi det har jag jag fått med gsxr 1000 01 spännade:hihi japp

Om allting är lätt när man kör hoj , lätt att svänga lätt att ja göra allt med , då somnar jag , då är det ingen utmaning för mig. Måste vara lite kämpigt med the beast


Skulle inte förvåna mig om Honda snart kommer med autopilot inbyggt? Skulle säkert glädja många Hondaägare:rofl :hihi


Man vill ju gärna veta hur pass bra du kör som påstår att en 929 är "dålig". Att du inte tycker att den passar dig är en annan sak, men att säga att den är dålig är skrattretande.

Jag har märkt att 929orna ligger rätt så högt i pris. Spara ihop en 10-15 tusen till så kan du få en 954 för dem pengarna. Mycket finare och lite bättre på allt.
[/QUOTE]

Menar du mig? Hur jag kör? är inte snabbast men inte heller långsammast.

929 hojen är övervärderad .954 Nej tack har en K8
 
oh jisses

En sporthoj är tråkig när ingeting händer när man drar på gasrullen som man håller i höger hand.
Som någon annan skrev 929 är mer en sporttourer.
Varför skulle Honda bygga 954 annars? om det inte var för att konkurrenterna var starkare när 929 kom. 954 var svaret från Honda.

929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter


Vad du tycker räknas som kul betyder inte per automtik att jag tycker exakt likadant.
För mig är en kul hoj massor och åter massor av power (turbo låter kul), bra chassie , bra bromsar , bra komfort och man ska behöva brottas lite med hojen på bana (sånt gillar jag). Lite ofrivilliga powerweelisar ur kurvor på Gelleråsen :hihi det har jag jag fått med gsxr 1000 01 spännade:hihi japp

Om allting är lätt när man kör hoj , lätt att svänga lätt att ja göra allt med , då somnar jag , då är det ingen utmaning för mig. Måste vara lite kämpigt med the beast


Skulle inte förvåna mig om Honda snart kommer med autopilot inbyggt? Skulle säkert glädja många Hondaägare:rofl :hihi

Menar du mig? Hur jag kör? är inte snabbast men inte heller långsammast.

929 hojen är övervärderad .954 Nej tack har en K8[/QUOTE]
 
Som sagt mitt tycke. Iofs åkte jag själv på en R1:a 03 när jag testade dem så man utgick väl ifrån den. Iofs va inte den heller någon hit haha

Nu åker jag på en Gsxr 1000 06:a den är juh som en 600cc i jämförelse med min gammla retta :D


///Micke


Dom går rätt bra gsxr 1000 05 -06? Hörde de har bättre mellanregister än 07-08. Föll nästan dit på en sån men hitta inga på blocket för rätt pris.
:D :)
 
Dom går rätt bra gsxr 1000 05 -06? Hörde de har bättre mellanregister än 07-08. Föll nästan dit på en sån men hitta inga på blocket för rätt pris.
:D :)

Köp en Honda , så slipper du gå ner i årsmodell för att hitta effekt i mellanregistret...:hihi ....:krama
 
Som sagt mitt tycke. Iofs åkte jag själv på en R1:a 03 när jag testade dem så man utgick väl ifrån den. Iofs va inte den heller någon hit haha

Nu åker jag på en Gsxr 1000 06:a den är juh som en 600cc i jämförelse med min gammla retta :D


///Micke

Na snarare moped..
 
Lånar tråden lite här om de e ok..
Hade hoppats på lite hjälp.. Har fått intrycket att de finns kunnigt folk här på forumet.
Jag går i tankarna att köpa mig en Honda 1000RR... Men vet ej inte riktigt vilken årsmodell..Hyfsat nytt e väl önskan.. 2-4 år gammalt.. Något å ha..???
Jag skulle vilja veta lite mer om denna cykeln: Så mycket som möjligt både Bra och Dåligt.. all info e bra... Tack på förhand..

MVH
 
En sporthoj är tråkig när ingeting händer när man drar på gasrullen som man håller i höger hand.
Som någon annan skrev 929 är mer en sporttourer.
Varför skulle Honda bygga 954 annars? om det inte var för att konkurrenterna var starkare när 929 kom. 954 var svaret från Honda.

929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter // SLUT CITAT




:confused: 929 var en mycket kompetent hoj när den kom, vann mängder av tester runt om i världen, men framförallt så vann den World superstock championship. DVs i den största tävlingen för superstock hojar, där man inte får trimma, där vinner 929. Det var ingen gixxer som vann konstigt. Den vann liknande serier i USA, på den tiden hade jag en hemsida där jag listade alla test och tävlingsvinster.
Efter vissa mod, så gav min 929 144bhp och jag blev aldrig omkörd på Anderstorpsrakan. 929 lättkörd javisst, men tourer nix.:fakta
 
Last edited:
929 har en dålig motor ( dålig = ingen pulver, menar inte dålig kvalitet skrev fel so what )
Dålig hoj ,nej det är den inte kan säkert passa många beror ju på vad man letar efter
Ska man jämföra den med Kawan (vilket du gjorde) så är det grymt stor skillnad, helt klart! Bike testade 929, ZX-9R och 955i mot varandra nummer 11-12 2001. Uppmätta testvärden:

0-400 meter:
ZX-9R - 10,6s/218km/h
CBR900RR - 10,9s/217,2km/h

0-1000 meter:
ZX-9R - 19,6s/256km/h
CBR900RR - 19,9s/254,6km/h

Toppfart:
ZX-9R - 272km/h
CBR900RR - 274km/h

Förstår att du upplevde det som "dag och natt" i jämförelse, eller vad var det du skrev?
Ledsen, men du har fel.
 
929 var en mycket kompetent hoj när den kom, vann mängder av tester runt om i världen, men framförallt så vann den World superstock championship. DVs i den största tävlingen för superstock hojar, där man inte får trimma, där vinner 929. Det var ingen gixxer som vann konstigt. Den vann liknande serier i USA, på den tiden hade jag en hemsida där jag listade alla test och tävlingsvinster.
Efter vissa mod, så gav min 929 144bhp och jag blev aldrig omkörd på Anderstorpsrakan. 929 lättkörd javisst, men tourer nix.:fakta

Källa?
ge mig flera länkar med fakta (inte bara en sida) att 929 vann det året. vill se villka vann de andra åren?


Hmm allting hänger inte på hojen ,största delen hänger på föraren. Det visar ju Rossi mycket väl.
Och alla hojar Rossi kör med brukar han vinna med till slut.

Ska man jämföra den med Kawan (vilket du gjorde) så är det grymt stor skillnad, helt klart! Bike testade 929, ZX-9R och 955i mot varandra nummer 11-12 2001. Uppmätta testvärden:

0-400 meter:
ZX-9R - 10,6s/218km/h
CBR900RR - 10,9s/217,2km/h

0-1000 meter:
ZX-9R - 19,6s/256km/h
CBR900RR - 19,9s/254,6km/h

Toppfart:
ZX-9R - 272km/h
CBR900RR - 274km/h

Förstår att du upplevde det som "dag och natt" i jämförelse, eller vad var det du skrev?
Ledsen, men du har fel.

Källa med länk tack

Det var helsystem på den zx9r 01 jag körde.
Sen kanske den hojen jag körde på Bike var slutkörd. För som jag skrev så blev det en big NO NO känsla efter den provkörningen
 
Last edited:
:hihi Om jag sätter mig på en Honda så går den sönder, Garanterat:D :D :crash :1pajas


Köp nya bladen, så får du något brutalare än K8 att hantera, eller är du inte konsekvent. Som Engelska superbike skrev efter sitt liter test " Bladen är inte bara bäst i testet utan den bästa sporthoj som går att köpa för pengar"

Du behöver en Blade 08 så du får en riktig utmaning och inte bara behöver se reg-plåten på Hondan när du är ute med din K8:tummenupp :tummenupp
 
Köp nya bladen, så får du något brutalare än K8 att hantera, eller är du inte konsekvent. Som Engelska superbike skrev efter sitt liter test " Bladen är inte bara bäst i testet utan den bästa sporthoj som går att köpa för pengar"

Du behöver en Blade 08 så du får en riktig utmaning och inte bara behöver se reg-plåten på Hondan när du är ute med din K8:tummenupp :tummenupp

Synd att jag tycker den är så ful faktiskt i fronten. Alla Hondor innan 07 är snygga men sen vetifan vad som hände ,de fixa en bra motor men istället suger designen fetpung:näsblod
 
Källa?
ge mig flera länkar med fakta (inte bara en sida) att 929 vann det året. vill se villka vann de andra åren?

Det hela handlade väl om 929, några andra år är ju inte relevanta när det var andra hondor kubikmässigt som körde. Länk till 929 vinst är WSB hemsida.

Men jag orkar inte lägga mer tid på att överbevisa någon som int´ rikt´begrip vad hon talar om.:tummenner

ps. Blade 08 är den mest sålda 1000kubikaren, ligger ju i toppen totalt sålda hojar med. De flesta tycker nog den är snygg:tummenupp
 
Last edited:
Det hela handlade väl om 929, några andra år är ju inte relevanta när det var andra hondor kubikmässigt som körde. Länk till 929 vinst är WSB hemsida.

Men jag orkar inte lägga mer tid på att överbevisa någon som int´ rikt´begrip vad hon talar om.:tummenner



Hondaägare är fan speciella , ni tål inte att man gnäller på era hojar för dem är ju perfekta :rolleyes: . Ser aldrig gixxer eller kawaäagre bli lika upprörda faktiskt på det här forumet.

Det hela handlade väl om 929, några andra år är ju inte relevanta när det var andra hondor kubikmässigt som körde. Länk till 929 vinst är WSB hemsida.

Men jag orkar inte lägga mer tid på att överbevisa någon som int´ rikt´begrip vad hon talar om.:tummenner

ps. Blade 08 är den mest sålda 1000kubikaren, ligger ju i toppen totalt sålda hojar med. De flesta tycker nog den är snygg:tummenupp


Källa?
 
Last edited:
tänk nu på att ts vill byta upp sig från en 600!!! i princip allt över 600cc kommer kommer att få henne att må bra igen:hihi , själv har jag haft ett gäng olika hojar, började med en gixxer 750 - 98, sålde efter några månader pga att jag ville ha lite mer "kräm".

efter gixxern bytte jag till en SP1, mums säger jag bara, arrow hs, powercommander, + neddrevad åså ljudet givetvis:skrämd :D pulver så det räcker till å blir över (tänk om den hade varvat lite mer än 10000rpm),

efter den köpte jag mig en 929:a, en riktigt bra allroundhoj som ngn skrev, finns pulver när man behöver, kanske lite klent bottendrag men hur enkel som helst att dra upp den på den slangen, den hojen var jag riktigt nöjd med, skulle lätt kunna tänka mig att köpa en 929:a igen, utan tvekan.

tyvärr vart jag tvungen att sälja bladen då bilhelvetet pajja å vi behövde köpa en ny, därefter blev det bara billiga hojar, inga man kan rekomendera så dom skippar vi:D

till trådskaparen, försök att hitta en fin 929:a med hyfsat få mil, du kommer garanterat bli nöjd:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top