Ronny A
Skogstomte
- Gick med
- 24 Jul 2007
- Hoj
- Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Har haft en vfr 02:a nu i snart 4 år och gillat den skarp på många sätt.
Funderar nu dock på att göra mej av med den och tittar då istället mot en super blackbird.
En sak som jag verkligen gillar med viffern är den relativt korta hjulbasen,som gör den duktigt kvickstyrd,för att vara en tourer...vem gillar inte att smiska små,krokiga vägar med fotpinneskrap emot asfalten
Men..suget efter lite mer mos i spisen börjar bli stort,samt att riktigt långa turer hägrar.
Har inte provkört nån blackbird ännu,men e sugen på en ändå
Sådeles vill jag ha lite info och jämförelser mellan vfr o 1100xx.
Viktmässigt så ligger dom hyffsat lika,blackbirden har längre hjulbas...är den mycke jobbigare att pressa ner i kurvorna?
Hur är den som långtourer för 2??borde vara bättre än viffern.
serviceintervall?? kortare/längre än vfr??
Gissar på att den nog är nästan lika robust och seglivad som viffern
Övertyga mej!!
Jag behöver hjälp med att övertala gumman
Funderar nu dock på att göra mej av med den och tittar då istället mot en super blackbird.
En sak som jag verkligen gillar med viffern är den relativt korta hjulbasen,som gör den duktigt kvickstyrd,för att vara en tourer...vem gillar inte att smiska små,krokiga vägar med fotpinneskrap emot asfalten

Men..suget efter lite mer mos i spisen börjar bli stort,samt att riktigt långa turer hägrar.
Har inte provkört nån blackbird ännu,men e sugen på en ändå
Sådeles vill jag ha lite info och jämförelser mellan vfr o 1100xx.
Viktmässigt så ligger dom hyffsat lika,blackbirden har längre hjulbas...är den mycke jobbigare att pressa ner i kurvorna?
Hur är den som långtourer för 2??borde vara bättre än viffern.
serviceintervall?? kortare/längre än vfr??
Gissar på att den nog är nästan lika robust och seglivad som viffern
Övertyga mej!!
Jag behöver hjälp med att övertala gumman