Fulmek inför ombesiktning

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Så var det det besiktningsdags då, var in imorse. Hade ju förberett mig så bra. Satt dit originalblinkers med silvertejp och en reflex med bultband på skjussfotpinnen (efter att ha blivit påmind ute vid rörken)

Killen som skötte besiktningen var ingen muntergök direkt. Såg inte ens en antydan till leende åt min blinkerskonstruktion. Ute vid rörken fick jag ju så många glada tillrop och :tummenupp

Efter att en till surkuk lagt sig i så konstaterades att nummerskylten ska sitta BAKOM bakhjulet och alltså inte mellan hjul och skärm som det gjorde på min. Syndes för dåligt från sidan pga avgassystemet tyckte han. Sen lös mitt bromsljus för dåligt och då tar jag upp originallyset och förklarar att jag köpt hojen såhär och att det inte går att montera det här stora lyset längre. Erbjuder mig att tejpa fast lyse och skylt men det duger inte, ska vara skruvat får jag till svar...

Efter en provtur som var långt ifrån laglig hastighet redan inne på området kommer han tillbaka och grymtar något om ljudet i helsystemet, visst låter den skönt frågar jag men han ser inte helt gillande ut och hämtar stora decibelmätaren... Till min lycka kommer mätaren bara upp i 100 db i 5650 rpm. Gränsen är 103. Att mitt system inte ger det där härliga ljudet förränn man gasar lite mer var ju alltså väldigt praktiskt. Ett helvete om jag varit tvungen att byta hela systemet med.

Nu jävlar ska de få tänkte jag när jag kom hem och skred till verket med bakljuset och nummerplåten.

Blockade ur ena diodljuset, satt en slangklämma runt ramen inne i kutsen, gängad stång 2 dm ut genom hålet där lyset ska sitta. Sågade till en fästplatta av en bit som blev över när jag la nytt köksgolv, skruvade nummerplåten i undre delen av originallyset med hjälp av en gummibit från ett sånt där transportband som de kör väskor på på arlanda (fråga inte hur jag fått tag i det :tungan )

Nåja, tillsammans med blinkersmontage med silvertejp så blev det såhär.....

(Nu kommer Taz att få allvarliga problem med mardrömmar....)
 

Bifogat

  • 0505124 fulaste baklyset 015_mod.jpg
    0505124 fulaste baklyset 015_mod.jpg
    57.1 KB · Visningar: 312
Bwahahahahahahahahahahahaha!
Men guuuuuu va snyyyygt!
Hahahha! Ska läsa vad du skrivit nu : )
 
asdfgh

Humor på hög nivå!!
Det där slog fulmeket med högtalargallret/nrplåten på min hoj med hästlängder..

Fortsätt så :tummenupp
 
Gör sig nästan ännu bättre på de här korten.....

För er som inte sett hojen innan lägger jag till ett kort som visar hur det såg ut från början, innan vansinnet startade....

Nån som har några tips för att få fart i diodlysena så bromsljuset i dem syns? Teddan? Vill ju inte åka omkring såhär.... :rolleyes:
 

Bifogat

  • 0505124 fulaste baklyset 010_mod.jpg
    0505124 fulaste baklyset 010_mod.jpg
    56.5 KB · Visningar: 223
  • 0505124 fulaste baklyset 017_mod.jpg
    0505124 fulaste baklyset 017_mod.jpg
    44.6 KB · Visningar: 189
  • 050505 premiärturen på hojen 002_mod.jpg
    050505 premiärturen på hojen 002_mod.jpg
    36.2 KB · Visningar: 246
Gott folk, så här ser en våldtagen R1 ut :3freak

Du glömde ju att berätta att du var tvungen att ha 2!? reflexer också...
 
Haha

Den där var ju riktigt fin måste jag säga! :tummenupp

Kan ju berätta att när man besiktar motorcykeln här på åland (vilket görs en gång, när den är ny eller nyimporterad) så kännde besiktnings mannen på bromsarna, titta att det är rätt chasienr och sen var det klart. Kollade inga lampor, blinkers, däck. Han startade den inte ens. Jag skrattade lite för mig själv när jag for därifrån kan jag säga.
 
Mouahaha!! Det där var inte så snyggt!! :D Fy fan!



Harkel, snyft *stöön*... Seriöst. Fick du alltså inte ha nummerplåten monterad så där?
 
Ja, nu är vi i Sverige - Nordens moraliske dubbel paradis!!!

Självklart har vi inte problem med spriten heller - vi har just koll på det via systembolaget..

och med silvfertape går det mesta... Vilken underbar parodi - jag är lammslagen... :D :va :) :rofl :lol :banana
 
WTF! Var har de fått för sig att skylten måste sitta bakom bakhjulet ? Det står ingenstans om det i några dokument vad jag kan påminna mig. De vill bara jävlas helt enkelt.

När jag besiktigade Aprilian senast så satt den lilla skylten på (inklusive skattemärke), monterat på samma sätt som på ursprungsbilden på R1:an (mellan hjul och kuts). Ovanpå kutsen hade jag den stora skylten fastkilad (utan skattemärke) och det var inga som helst problem att få det att gå igenom.

Gubben kanske hade pms ?
 
TomK skrev:
WTF! Var har de fått för sig att skylten måste sitta bakom bakhjulet ? Det står ingenstans om det i några dokument vad jag kan påminna mig. De vill bara jävlas helt enkelt.

När jag besiktigade Aprilian senast så satt den lilla skylten på (inklusive skattemärke), monterat på samma sätt som på ursprungsbilden på R1:an (mellan hjul och kuts). Ovanpå kutsen hade jag den stora skylten fastkilad (utan skattemärke) och det var inga som helst problem att få det att gå igenom.

Gubben kanske hade pms ?

Han följde EU reglerna för placering av skylt enligt följande:

COMMISSION DIRECTIVE 1999/26/EC
of 20 April 1999
adapting to technical progress Council Directive 93/94/EEC relating to the space
for mounting the rear registration plate of two or three-wheel motor vehicles

Och då skall skylten sitta enligt bifogad bild:
 

Bifogat

  • Skyltplacering.jpg
    Skyltplacering.jpg
    84 KB · Visningar: 92
Kreuger skrev:
Nåja, tillsammans med blinkersmontage med silvertejp så blev det såhär.....


Fick du alltså igenom hojen med denna mycket tvivelaktiga montering av diverse prylar?

Sjäv funderar jag på hur jag ska få fast framblinkers på min hoj till besiktningen men ser nu att det inte är några bekymmer...

Har en hel rulle silvertejp redo! :tummenupp

Vi kanske ska starta en ny tråd : Såhär ser min hoj ut inför besiktnngen...
 
Deadmetal skrev:
Han följde EU reglerna för placering av skylt enligt följande:

COMMISSION DIRECTIVE 1999/26/EC
of 20 April 1999
adapting to technical progress Council Directive 93/94/EEC relating to the space
for mounting the rear registration plate of two or three-wheel motor vehicles

Och då skall skylten sitta enligt bifogad bild:

Nä, den där beskriver bara placeringen på stänkskärmen och vilken vinkel max/min som är tillåten. Står inget om att det t.ex. ska sitta bakom hjulaxeln eller så. Mått finns angivet om max/min höjd över marken också. De tolkar direktiven alldeles för fritt.
 
Kamikaze kid skrev:
Sjäv funderar jag på hur jag ska få fast framblinkers på min hoj till besiktningen men ser nu att det inte är några bekymmer...
Styrändarna???
Montera dom på "baren" som håller kåpan!
Dosfräs?!?!? :3freak
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top