Fullt Falken i R600

ecce skrev:
Tjena, som ni säkert vet är det fullt på Falken (sm/so) om ni nu blir sjuka dyl avanmäler snarast så jag kan få åka :tungan Står som 2:dra reser nu :död
björn

Jag var snabb att lätta på lädret så jag har en plats men lockar du med en skön bunt pengar kanske du kan övertala mig om att ställa min plats till förfogande då jag ändå, med stor sannolikhet, kommer att bli utkvalad.

:cdevil

Swedie skrev:
Vågar ledningen inte vara kosekventa när det gäller vilka som får vara med och inte? Har "vi" (i Sverige) någon %-regel att följa eller är det ledningen som får tycka som de haver o säga att "ja han såg sölig ut han skippar vi" osv.

Även om det fanns/användes en 107% (110-115%)-regel skulle det nog inte göra någon skillnad i R600, är ganska säker på att de 31 pers som kvalar in i Falkenberg kommer ligga inom 107%.

:hjälm

Goodstuff skrev:
...LMS hade ju dubbla starfält i Rooke600, likväl på BikeWeek men då är det andra schema som gäller.

Under Bikeweek är det fler dagar men vad är skillnaden i dagar/timmar LMS vs. Falkenberg? Varför funkar det i en klubb men inte i en annan?

Obs, trots inlägget menar jag inte att det SKA vara A + B-final i R600.

:)

Strandelin skrev:
Under Bikeweek är det fler dagar men vad är skillnaden i dagar/timmar LMS vs. Falkenberg? Varför funkar det i en klubb men inte i en annan?

Obs, trots inlägget menar jag inte att det SKA vara A + B-final i R600.

Därför att man kör SM med ett SO och då har man även Supersport600 att ta hänsyn till.

Goodstuff skrev:
Därför att man kör SM med ett SO och då har man även Supersport600 att ta hänsyn till.

Visst är det så men LMS hade sidvagnar istället (kör väl inte sidvagn på Falkenberg?) så den förklaringen håller inte, måste vara något annat som förklarar att det går att ha A+B-final R600 på ett ställe men inte på ett annat.

Förklaringen tror jag är, LMS satte ihop ett otroligt tight schema, det funkar men är kanske inte att rekommendera. Fast jag blir inte förvånad om det blir A+B-final igen i R600 på Sviestad, LMS verkar ha bantat ner till 8 klasser nu när sidvagnarna inte ska vara med.

:tummenupp

Strandelin skrev:
LMS verkar ha bantat ner till 8 klasser nu när sidvagnarna inte ska vara med.

Jag har hört ryktas om att sidvagnarna ska ersättas med en ny klass som tidigare aldrig kört i samband med våra SM... :hihi

Strandelin skrev:
Visst är det så men LMS hade sidvagnar istället (kör väl inte sidvagn på Falkenberg?) så den förklaringen håller inte, måste vara något annat som förklarar att det går att ha A+B-final R600 på ett ställe men inte på ett annat.

Förklaringen tror jag är, LMS satte ihop ett otroligt tight schema, det funkar men är kanske inte att rekommendera. Fast jag blir inte förvånad om det blir A+B-final igen i R600 på Sviestad, LMS verkar ha bantat ner till 8 klasser nu när sidvagnarna inte ska vara med.

Visst var sidvagnarna med men de körde ju extremt lite. Det kan ju vara så att SO vill ge sina huvudklasser längre träningspass än vad LMS gjorde. Finns ju säkert massor av anledningar. Säger inte heller att det ena är rätt eller fel. Dock kan man ju inte ha hur många klasser som helst utan att kvalitén blir lidande för de som kör.

Torkel skrev:
Jag har hört ryktas om att sidvagnarna ska ersättas med en ny klass som tidigare aldrig kört i samband med våra SM... :hihi
Jaaa, Koeningsklasse! Vad jag har längtat! Säg att det är Koenigsklasse!

Tänk, en fristad för alla med tvåtaktsmotorer oavsett ålder och storlek. Vilken underbar väld. Utopia.

Torkel skrev:

Nu är jag inte med, pratar du LMS så har väl 250SP alltid varit med?? Eller menar du Falkenberg?

Goodstuff skrev:
Visst var sidvagnarna med men de körde ju extremt lite. Det kan ju vara så att SO vill ge sina huvudklasser längre träningspass än vad LMS gjorde. Finns ju säkert massor av anledningar. Säger inte heller att det ena är rätt eller fel. Dock kan man ju inte ha hur många klasser som helst utan att kvalitén blir lidande för de som kör.

Extremt lite är väl att ta i, på den fria träningen under fredagen hade sidvagn ett pass mindre, kval och race lika med övriga klasser.

Eftersom jag inte vet är detta en fråga, har huvudklasser mer tränings/kvaltid på andra banor än Sviestad?

:confused:

Strandelin skrev:
Extremt lite är väl att ta i, på den fria träningen under fredagen hade sidvagn ett pass mindre, kval och race lika med övriga klasser.
En förklaring är att LMS körde tom 19:00 på lördagen, då 125JNR och MSC hade sina race. Så sent körs det sällan på de andra banorna.

Teddy skrev:
Jaaa, Koeningsklasse! Vad jag har längtat! Säg att det är Koenigsklasse!

Tänk, en fristad för alla med tvåtaktsmotorer oavsett ålder och storlek. Vilken underbar väld. Utopia.

hehe.... kanske ska göra comeback i 250sp med min VFR..... som inte startar..

Nu pratar jag om ersättningsklass för sidvagnar under LMS tävling då 250SP såklart redan är med.
Nä, det är en annan klass som kanske ska köra på LINKÖPINGS MOTORSTADION! (kalla det inte för Sviestad, nu ska vi lyfta oss i håret!)
Och mer än så kommer i alla fall inte jag att säga! :D

Last edited:
Torkel skrev:
Nu pratar jag om ersättningsklass för sidvagnar under LMS tävling då 250SP såklart redan är med.
Nä, det är en annan klass som kanske ska köra på LINKÖPINGS MOTORSTADION! (kalla det inte för Sviestad, nu ska vi lyfta oss i håret!)
Och mer än så kommer i alla fall inte jag att säga! :D

Sorry, ska använda LINKÖPINGS MOTORSTADION framöver. :rodnar

Hmm, eftersom du inte säger mer gissar jag, kan det vara en klass där man lyft i en 1-cylindrig motor i ett annat chassi än vad motorn satt i från början???

Strandelin skrev:
Sorry, ska använda LINKÖPINGS MOTORSTADION framöver. :rodnar

Hmm, eftersom du inte säger mer gissar jag, kan det vara en klass där man lyft i en 1-cylindrig motor i ett annat chassi än vad motorn satt i från början???

goped.jpg

:yoparty :yoparty :banana

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...