Full till fots – tappade körkortet

Han har ju besvisat vid flera tillfällen att han inte kan hantera spriten.

Blir man omhändertagen av polisen för fylla vid flertalet tillfällen så kan man bli av med lappen.

Har för mig att det kallas "opålitlighet i nykterhet" eller något liknande.

Mm, så kan det gå.
Peppe blev av med sitt kort efter för många turer i blåvita bilen.
:näsblod

En kompis råkade ut för just detta, var länge sedan iofs.
Jag trodde det var allmänt känt att länsstyrelsen kan dra in körkort för lite vad som helst.

Behöver nog inte vara fylla heller, man kan bli av med kortet för andra diverse dumheter med som ej har något med trafik att göra. Inget jag själv råkat ut för dock :)

Och jag har en vänn som råkade ut för detta för ca 1 år sedan. Han jobbar numera på Ringhals.

Hände en god vän till mig. Hans bilkörning passade inte länsmans smak, han körde gärna fort och hade en otrolig förmåga att åka fast ofta. Killen har otur i allmänhet, det är det som är det kusliga! Jättelugn och precis hur trevlig som helst. Så hade han vart av med kortet nån månad och fått tillbaka det och polisen stoppade honom och varnade honom, utan att han hade dummat sig: vi kommer att ha ögonen på dig, ser vi minsta lilla så! Så han gav fan i att ut o ragga på helgerna, söp istället! 3ggr tog dom honom på väg hem från krogen (ca 700m i den här hålan) för fylla och satte honom i holken. Han var inte fullare än vem som helst som är 20 och har vart ute och svirat. 3:e gången tog de lappen för honom. ETT ÅR!! straffbakgrund, några fortkörningar, aldrig rattfylla..

Då tappar man förtroendet..

Kanske är fel i detta fallet, men annars så ser jag inget fel med att ta kortet i förebyggande syfte.
Antagligen så kan man inte hantera spriten och det kan leda till dumma saker.

Kanske är fel i detta fallet, men annars så ser jag inget fel med att ta kortet i förebyggande syfte.
Antagligen så kan man inte hantera spriten och det kan leda till dumma saker.

Rätt Stor skillnad enligt mig att supa sig d-rak gåendes till att dricka o köra bil.
Vet kompisar som festar riktigt hårt o däckar lite här o där, men aldrig skulle köra rattfull.

Visst förebyggande syfte, problemet är bara att det blir MASSVIS med oskyldiga.

Rätt Stor skillnad enligt mig att supa sig d-rak gåendes till att dricka o köra bil.
Vet kompisar som festar riktigt hårt o däckar lite här o där, men aldrig skulle köra rattfull.

Visst förebyggande syfte, problemet är bara att det blir MASSVIS med oskyldiga.

Yes! självklart är det så.
Men om man super sej full 4 ggr i rad,, så full så att du somnar intill en stolpe och liknande så har du dålig koll på vad du gör.
Jag kanske har fel men detta trodde jag var självklart?
Här i örebro så är det inte värsta grejjen iaf jag känner folk som detta har hänt för.
Om det är rätt eller inte, det lämnar jag till varje enskild situation.
/mvh Jonas

Yes! självklart är det så.
Men om man super sej full 4 ggr i rad,, så full så att du somnar intill en stolpe och liknande så har du dålig koll på vad du gör.
Jag kanske har fel men detta trodde jag var självklart?

Jovvist, du har väll inte 100% koll på allt direkt då.
Men inte direkt så man av "misstag" råkar gå o hämta bil nyckeln, lyckas låsa upp o sätta dig o köra bara sådär när du är sketafull.

Tror nog mera det är så att folk som kör bil dyngraka (Fyllecells fulla) även skulle kunna göra det lite halvlulliga.

Därför tkr jag det är fel att ta körkortet pga av att åka in i fyllecell till fots.

Last edited:
Jovvist, du har väll inte 100% koll på allt direkt då.
Men inte direkt så man av "misstag" råkar gå o hämta bil nyckeln, lyckas låsa upp o sätta dig o köra bara sådär när du är sketafull.

Tror nog mera det är så att folk som kör bil dyngraka (Fyllecells fulla) även skulle kunna göra det lite halvlulliga.

Därför tkr jag det är fel att ta körkortet pga av att åka in i fyllecell till fots.

Du det finns folk till allt. :gnissla
Detta var svårdiskuterat, står iaf fast vid mitt inlägg ovan :)

Vicken jävla tur jag flytta från Halmstad. Annars hade man blivit av med alla körkortstillsånd man har bara för att ta sig hem från Mårtenson, då snackar vi även simborgarmärket.

Jag trodde det var allmänt känt att länsstyrelsen kan dra in körkort för lite vad som helst.

Trodde jag med:va . Kan undvikas så förbannat lätt också genom att man inte tar leggen med sig när man super till! Har inte haft legg på mig när jag gått på lokal dom senaste 10-15 åren.

Det enda dom gör då är att dom håller dig i 6 timmar enligt LOB och sedan måste dom släppa dig, oavsett om dom kunnat identifierat dig eller inte. Och har dom inte identifierat dig så kan det inte skickas några papper till Länsstyrelsen....

Är samma ak med vapenlicenser kan räcka med att åka dit för fortkörning så kan dom ta dom.
Har me ansvar o dyl kan man inte sköta sig utan åker man in i fyllecellen lite då o då så är det ju inte mer än rätt tycker jag iallafall.

Back