Full gas mindre rulle

Googla snabbgashandtag. Problemet är att många för mopeder inte ger tillräckligt långt slag eftersom dom är gjorda för små förgasare. Och att dom med stor diameter för wiren kan va i vägen för bromshandtaget.

Tack för tips, får skruva lite för att förstå vad jag höver.

Ska se om jag hittar startbrytaren på bromsgreppet. F.ö. justerbart grepp som inställd på läge 1 inte kickar till brytaren.. ja det tog en stund innan jag begrep varför startmotorn inte ville varva. Måste gå att lura den, tror inte det är bromsljuskontakten för man måste för det första greppa hårt och att det bara är vänster.

Eller så drar man full gas samtitigt som man håller in bakbromsen och sedan tvärsläpper man bakbromsen. Så gjorde jag med xr 650 stånka turbon för att bygga upp turbotryck om jag ville ha rapp brutal effekt ut ur lågfartskurvor där de va svårt att hålla upp turbotrycket eller för att snabbt få upp den på bakhjulet.

Finns det tillräckligt med plats i gasrullen kan man limma på t. ex en liten remsa med gummiduk för att "dreva upp" rörelsen. Har själv gjort så på en racer o det funkade perfekt 👌

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back