Full gas mindre rulle

Googla snabbgashandtag. Problemet är att många för mopeder inte ger tillräckligt långt slag eftersom dom är gjorda för små förgasare. Och att dom med stor diameter för wiren kan va i vägen för bromshandtaget.

Tack för tips, får skruva lite för att förstå vad jag höver.

Ska se om jag hittar startbrytaren på bromsgreppet. F.ö. justerbart grepp som inställd på läge 1 inte kickar till brytaren.. ja det tog en stund innan jag begrep varför startmotorn inte ville varva. Måste gå att lura den, tror inte det är bromsljuskontakten för man måste för det första greppa hårt och att det bara är vänster.

Eller så drar man full gas samtitigt som man håller in bakbromsen och sedan tvärsläpper man bakbromsen. Så gjorde jag med xr 650 stånka turbon för att bygga upp turbotryck om jag ville ha rapp brutal effekt ut ur lågfartskurvor där de va svårt att hålla upp turbotrycket eller för att snabbt få upp den på bakhjulet.

Finns det tillräckligt med plats i gasrullen kan man limma på t. ex en liten remsa med gummiduk för att "dreva upp" rörelsen. Har själv gjort så på en racer o det funkade perfekt 👌

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back