Full dokumentation på hojen?

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Honda VFR800 -01
Är det många här som skriver upp och sparar kvitton på allt ni köper till hojen? Jag skriver upp allt jag gör på hojen, som t.ex service, däckbyten o.s.v.

Har vi nån här som är ultrapedant och skriver upp ALLT, t.o.m när dom smorde kedjan senast(riktigt så noga är inte jag)?

Jag skriver upp vad allt har kostat, vågar dock inte börja summera och se vad man lägger ner på hojen ...

jag sparade på kvittona när ja tanka :tungan
fast efter ett tag ble de rätt många :D

ebbaklasa skrev:
jag sparade på kvittona när ja tanka :tungan
fast efter ett tag ble de rätt många :D

Okej, det glömde jag att ta med, spara på tankningskvitton. Det tycker jag är lite overkill, men den summan skulle jag inte vilja summera efter 10-20års hojkörande ... :)

LameViffer skrev:
Okej, det glömde jag att ta med, spara på tankningskvitton. Det tycker jag är lite overkill, men den summan skulle jag inte vilja summera efter 10-20års hojkörande ... :)

Jag sparar kvitton på inköpta saker till hojen,Servicekvitton samt ser till att få stämplar i boken.Lättare att sälja iväg då.

LameViffer skrev:
Är det många här som skriver upp och sparar kvitton på allt ni köper till hojen? Jag skriver upp allt jag gör på hojen, som t.ex service, däckbyten o.s.v.

Har vi nån här som är ultrapedant och skriver upp ALLT, t.o.m när dom smorde kedjan senast(riktigt så noga är inte jag)?

Jag skriver upp vad allt har kostat, vågar dock inte börja summera och se vad man lägger ner på hojen ...

Jag gjorde förut, men den cykeln blev stulen och jag grät varje gång jag såg vad det hade kostat att köra per mil...nu orkar jag inte bry mig i det. Bara att betala och le. *ler*

jag spar bara besiktningspapperna och givetvis om jag gjort nåt större jobb på hojen som kan ha nån vikt när jag ska sälja den.

Servicar och alla reperationer gör jag ju själv så där blir det ju inte så mycket att spara kvitton på.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...