Full dokumentation på hojen?

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
Är det många här som skriver upp och sparar kvitton på allt ni köper till hojen? Jag skriver upp allt jag gör på hojen, som t.ex service, däckbyten o.s.v.

Har vi nån här som är ultrapedant och skriver upp ALLT, t.o.m när dom smorde kedjan senast(riktigt så noga är inte jag)?

Jag skriver upp vad allt har kostat, vågar dock inte börja summera och se vad man lägger ner på hojen ...
 
jag sparade på kvittona när ja tanka :tungan
fast efter ett tag ble de rätt många :D
 
ebbaklasa skrev:
jag sparade på kvittona när ja tanka :tungan
fast efter ett tag ble de rätt många :D

Okej, det glömde jag att ta med, spara på tankningskvitton. Det tycker jag är lite overkill, men den summan skulle jag inte vilja summera efter 10-20års hojkörande ... :)
 
LameViffer skrev:
Okej, det glömde jag att ta med, spara på tankningskvitton. Det tycker jag är lite overkill, men den summan skulle jag inte vilja summera efter 10-20års hojkörande ... :)


Jag sparar kvitton på inköpta saker till hojen,Servicekvitton samt ser till att få stämplar i boken.Lättare att sälja iväg då.
 
LameViffer skrev:
Är det många här som skriver upp och sparar kvitton på allt ni köper till hojen? Jag skriver upp allt jag gör på hojen, som t.ex service, däckbyten o.s.v.

Har vi nån här som är ultrapedant och skriver upp ALLT, t.o.m när dom smorde kedjan senast(riktigt så noga är inte jag)?

Jag skriver upp vad allt har kostat, vågar dock inte börja summera och se vad man lägger ner på hojen ...

Jag gjorde förut, men den cykeln blev stulen och jag grät varje gång jag såg vad det hade kostat att köra per mil...nu orkar jag inte bry mig i det. Bara att betala och le. *ler*
 
jag spar bara besiktningspapperna och givetvis om jag gjort nåt större jobb på hojen som kan ha nån vikt när jag ska sälja den.

Servicar och alla reperationer gör jag ju själv så där blir det ju inte så mycket att spara kvitton på.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top