Fula ärr = Pengar??

FUBAR skrev:
Har iof ett ärr på kinden från när jag rammade en glasdörr med ansiktet som barn, kanske kan få ett par hundratusen. Va tror ni om det :rolleyes:

Kolla dina försäkringar vissa skador går att anmäla 10 år efter o då gäller gamla regler(tror jag)

Jag tror jag ska skenförsäkra min arm,sedan ska jag slå sönder den bara för att få pengar.

Stolten skrev:
Jag har ett fett ärr i pannan som jag fick när jag föddes, räknas det med? Det är ju i ansiktet, borde jag ju få mycket pengar för isåfall?
vafan ett ärr skadar väl inte ... tänk om alla skall ha pengar för sina ärr (har själv ärr hakan, bakhuvudet, underarm, smalben, ankel) vilken försäkrings premie skulle vi ha då? lite ärr är bara bevis på att du levt .. bit ihop för fan. J*vla sosse land detta "jag skall ha" ... skärp er.

twinner skrev:
Jag tror jag ska skenförsäkra min arm,sedan ska jag slå sönder den bara för att få pengar.

Japp! vem har sagt att man ska vara hederlig nu för tiden?

Ähh va fan! Som min farfar sa --> Under andra världskriget så låg människor på bårar utan huvuden, inte fan klaga de! :tungan

Vad hände med vikingen inom er, har den blivit bekväm? :lol

brinckis skrev:
vafan ett ärr skadar väl inte ... tänk om alla skall ha pengar för sina ärr (har själv ärr hakan, bakhuvudet, underarm, smalben, ankel) vilken försäkrings premie skulle vi ha då? lite ärr är bara bevis på att du levt .. bit ihop för fan. J*vla sosse land detta "jag skall ha" ... skärp er.

Så läng det förbättrar ditt utseende så är det väl ok(tydligen i ditt fall)

Sen finns detfolk som får funktionshinder i samband med olyckor men det är bara att bita ihop?

Tycker att vi betalar ockerpengar till f-bolag o vi ska fan ha ersättning för det som vi betalar för!

Rätt idiotiskt att ha tex en olycksfallsförsäkring om du inte använder den i samband med olycka eller?

Jag var med om en olycka och fick ett ärr i ansiktet, men inte fasen fick jag en krona.. Jag fyllde i blanketter och sånt

spräckte förresten 3 tänder och en nerv dog

Last edited:
Kan man få någon ersättning för en axel som har gått urled efter en krasch på skidor? den har gått urled 3 ggr efter det. Det är 2 år sedan första ggn.

Blondie skrev:

Sen finns detfolk som får funktionshinder i samband med olyckor men det är bara att bita ihop?

Tycker att vi betalar ockerpengar till f-bolag o vi ska fan ha ersättning för det som vi betalar för!

Rätt idiotiskt att ha tex en olycksfallsförsäkring om du inte använder den i samband med olycka eller?
är det inte skillnad på ett ärr och ett funktionshinder? Om man har ett ärr som man absolut inte kan leva med så borde man få en operation och åtgärda ärret. Man ser inte snyggare med pengar i fickan. Tyckte denna diskussion urartade när alla tycktes letade ärr bara för att få ut pengar från fb.

WestW skrev:
Någon som fått ersättning för ett ärr man fått för ca 20år sedan?
Är det möjligt?

Tror inte att det är möjligt.
Dagens olycksfallförsäkringar brukar ha villkor där skadan måste anmälas till f-bolaget inom 2 år från skadedatumet.
Äldre försäkringar kan nog vara annorlunda i villkoren men 20 år låter högst otroligt.

/Nitrous

Blondie skrev:

QUOTE]

Hm, har över 400stygn på kroppen långa ärr som sträcker sig från sidorna upp ut över ryggen, varje led så som fot, knä, armbåge ligger det ett ärr vid. Alla är sydda på 80talet med grova stygn för att "man skulle korrigera det senare" kapade lungor. Legat på sjukhur i 1,5 år och varit på kontroller varje år fram tills min 15års dag, i början mycket oftare.

Här sitter ni och gnäller över några små "fula" ärr som ingen har äns sett om ni inte påpekat det. Förstå hur det är att gå på stranden och alla kikar på dina ärr och undrar, varje gång man haft gymnastik, bastat med jobbet så ska du förklara varför du har dessa är om det råkar vara någon ny med.

Har jag fått en enda krona för det? Är mina ärr vanprydande? Har jag skämts för mina ärr? Har jag undvikit bastun på fredagen med jobbet bara för att jag orkar inte förklara?
Typiskt sverige, man vurpar eller skär sig själv och då får man ersättning, men jäklar om det är allvarligt eller mycket då är det omöjligt.

Jeeesus... Och så undrar ni varför det kostar fläsk att försäkra???

Take it like a man för fasen!! En repa på armbågen... Fan det kan man ju ragga med!!

Qwerty skrev:
Blondie skrev:

QUOTE]

Hm, har över 400stygn på kroppen långa ärr som sträcker sig från sidorna upp ut över ryggen, varje led så som fot, knä, armbåge ligger det ett ärr vid. Alla är sydda på 80talet med grova stygn för att "man skulle korrigera det senare" kapade lungor. Legat på sjukhur i 1,5 år och varit på kontroller varje år fram tills min 15års dag, i början mycket oftare.

Här sitter ni och gnäller över några små "fula" ärr som ingen har äns sett om ni inte påpekat det. Förstå hur det är att gå på stranden och alla kikar på dina ärr och undrar, varje gång man haft gymnastik, bastat med jobbet så ska du förklara varför du har dessa är om det råkar vara någon ny med.

Har jag fått en enda krona för det? Är mina ärr vanprydande? Har jag skämts för mina ärr? Har jag undvikit bastun på fredagen med jobbet bara för att jag orkar inte förklara?
Typiskt sverige, man vurpar eller skär sig själv och då får man ersättning, men jäklar om det är allvarligt eller mycket då är det omöjligt.

Gnäller väl lite då efterssom hele min högra sida e förstörd fot knät alla revben lungan axeln samt ca 10 ryggkotor på grund av att en bil blinkade höger o svängde vänster men man kanske bara ska bita ihop o gilla läget då:(

Har inte sovit en hel natt på ca 3 år men det spelar kanske ingen roll heller

Last edited:
Blondie skrev:
Gnäller väl lite då efterssom hele min högra sida e förstörd fot knät alla revben lungan axeln samt ca 10 ryggkotor på grund av att en bil blinkade höger o svängde vänster men man kanske bara ska bita ihop o gilla läget då:(
ja precis :tummenupp

tycker det är lågt hur många det är som försöker få pengar för FB för ett litet ärr.

Fasen om jag skulle sitta och kolla efter ärr på min kropp så borde jag få en del pengar. Men det är så jävla lågt att göra något sånt så de gör man inte.

Visst om man får något slags funktionshinder av skadan är det en sak.

Men va fan ärr på armbågen. Är det nån som inte har ett är på armbågen.

Själv sitter jag med ett nyopererat båtben. Där de har fått öppna handen och sy igen vilket ger ett par osköna ärr. Har aldrig kommit på fråga att jag skulle styra upp pengar från FB bara för nått sånt.

Försäkra kroppen så att man kan få någratusen om man får ett ärr på en armbåge... :confused:
Jag kan fatta att det är trevligt om man gör sig illa på riktigt och får men av det men om det handlar om normala ärr så tycker jag att det känns fånigt...
...strange new world

Back