"Ful" omkörning på Bogesundsvägen lör 17 juli vid 17-tiden

Mattias skrev:
Mer plats till mig!

Men drogpåverkade? Det låter ju knasigt. Vi får införa dopingkontroller på bulten.
Droga sig för att kapa sekunder, låter som råttan i pizzan

Tysken skrev:
Det har väl inte hänt nåt föränn det har hänt nåt eller?
Mycket mogen o smart replik... Det är tyvärr pga de som inte tänker längre än näsan räcker som förr eller senare klotar och det tråkiga är att det drabbar andra trafikanter och anhöriga. Jag kan bara rekomendera dem att köra på bana för det är bara så jäkla kul och så är säkerheten mycket högre där.
Det är inget fel i att köra fort men gör det på rätt ställe.
Tack o lov så är det sällan man råkar ut för liknande saker här på Gotland.
Sedan är det knappast någon här som vill eller kan agera som polis men det är dock märkligt hur vissa reagerar på kritik och synpunkter. Har ni så dåligt samvete för att ni kör så tokigt så lussna och ta till er istället för att bli förb.
Det är ju trots allt i allas välmening man har synpunkter för vi vill ju knappast att någon skall köra ihjäl sig eller vara orsak till att det sker allvarliga olyckor.
Jag ser gärna att fler tar med sig hojen till Gotland och kör på Gotlandring.
:D

soppatorsken skrev:
Äh, det är väl inte alls "Fördjävligt".
Inte tycker du att Mattias, Svampe, Roller osv är dumma i huvet för att de rejsar på Slingerbulten, eller?

Så... är det vad dom gör.... kapar sekunder på allmän väg!?? :va

Spelar ingen roll vem det är... det är dumt av ALLA som "rejsar" o inte befinner sig på bana. Kanske gränsen är hårfin för vad som är "att köra fort" o att rejsa... men är man ute efter att köra med harmonikänsla så borde inte omdömmet bli kvar hemma.

GSXR1100R skrev:
Droga sig för att kapa sekunder, låter som råttan i pizzan

Det finns tydligen ett gäng som är det när dom är ute o kör mc,allt enligt en polis som stoppade mig för körkortskontroll. (han berättade detta,jag har inget bevis.) inget specifikt just för bulten utan rent allmänt.Jag har inget emot att det körs fort på denna väg,kör själv fort. Men när man möter en hoj eller bil i ens egen fil i skymda kurvor så är det ren tur att man har hunnit väja och bromsa (för att inte själv troligen dö) och likaså den som kommer i kollisionskurs framför fronten.Detta har hänt alltför ofta,då jag kör denna väg (Bulten)i jobbet och på fritiden Hitills har oddsen varit till min fördel,men inte hur många gånger som helst och troligtvis så missar man nån gång.Denna väg har varit fortåkarväg i många tiotals år,men det är först på senare år som självmordspiloterna(= genar i skymda kurvor) dykt upp och hotar även andras liv.Det är bra att man hittat andra vägar med lika kul kurvor och som är längre än bulten,där man kan forsera med aktiv körning utan denna risk.Detta är anledningen till att man slutat ha bulten som favoritväg och tar sina egna smultronvägar som man har för sig själv och jag delar inte med mig av dom till vem som helst.

Last edited:
Ingen silver eller vit sporthoj, som jag/vi mötte, som vill vill uttrycka sin syn/åsikt kring det som hände? Kan det vara möjligt, att han/hon INTE finns här på SH? :3freak

/B

RoLLER skrev:
Asså.... Jag förstår inte ens vad han menar? Är det jag som läser meningen konstigt eller är den underligt formulerad?
Det är nog två meningar. De är rätt konstigt formulerade men fullt begripliga. Inlägget är ett rop på hjälp :mattias :D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!