Guldis
Ny medlem
300 lagligt i Malmö??
Malmö, here i come![]()
Visste ni inte det :O!? Det är det och nära till lite fin sprit från tyskland som vi bor här nere :-|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
300 lagligt i Malmö??
Malmö, here i come![]()
300 lagligt i Malmö??
Malmö, here i come![]()
Visste ni inte det :O!? Det är det och nära till lite fin sprit från tyskland som vi bor här nere :-|
Håll dina idiot kommentarer för dig själv.![]()
Hoppas det gick bra för honom.
Kan även tillägga att det var bilföraren som var vållande i olyckan och inte föraren av motorcykeln.
det hoztic menar är nog mer att det är sådana idioter som sabbar för alla andra försäkringsmässigt sett men självklart att han ska någolunda bra och inte att han hoppas han dör..
Nej men va?![]()
Nu får du allt förklara vad han sabbar "försäkringsmässigt" sett.![]()
Han kommer väl att få stå för hela kalaset alldeles ensam?
Nej men va?![]()
Nu får du allt förklara vad han sabbar "försäkringsmässigt" sett.![]()
Han kommer väl att få stå för hela kalaset alldeles ensam?
oasett om han eller någon annan får betala så kommer han med i statestiken över mc-olyckor och ju fler olyckor desto högre premie för samtiliga gäller även krossar om jag inte är helt ute och cycklar
Näpp, våran kära trafikförsäkringsförening ersätter bilen.
Får man tag på motorcyklisten kan han få betala tillbaka EN VISS DEL, något basbelopp tycks jag minnas..
jag önskar inte det ens mot han som snodde min hoj..
E* Vart skaffar trafikförsäkringsföreningen sina pengar? Förutom dom hutlösa räkningarna dom skickar om man råkat försäkra en dag för sent?
Nu tror jag du har fel. Jag hoppas i varje fall att du har fel. Premien vi betalar in ska ju täcka kostnaderna för utbetalningarna + löner, lokalhyror, material osv för alla anställda på försäkringsbolaget, och generera någon form av vinst. Eftersom han i det här fallet kommer att bli helt utan ersättning, och kanske t.o.m betalningsansvarig så borde det inte påverka någons premier.
om vi inte hade alla olyckor skulle ju inte premien vara så hög så visst går det till löner osv men oxo baseras det på olyckor därför vissa hojar är dyrare än likasinade hojar med samma effekt..nu talar jag med klyvd tunga kanske..![]()
Förlåt, tänkte inte på att det kunde ha varit en hojtjuv, såna ska vi ju vara rädda om, det är ju hojåkare det också!
Helt ärligt, om hojen är avställd, oförsäkrad och föraren flyr blödande på kapad moped, det luktar inte det lite fuffens?![]()

Ser inte hur det är försvarbart beteende att köra oskattat, oregatt samt oförsäkrat över hastighetsgräns (inte för att det spelar någon roll) och sedan krocka med en bilist och sticka från platsen med benen på ryggen.
Rikspuckon som inte ska finnas på vägarna. Om hojen var stulen hoppas jag han blödde ordentligt.
Vad gäller försäkringsdelen så skulle jag tro att han blir betalningsskyldig för allt eller en betydande del, trots att bilisten kanske bröt mot högerregel / utfartsregel / etc.
Förutom dom hutlösa räkningarna dom skickar om man råkat försäkra en dag för sent?

|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|