Fucking hell.. Mosad hoj på Lidingö

Skumt sa Bull. Hoppas polisen fick tag på honom.

Visste ni inte det :O!? Det är det och nära till lite fin sprit från tyskland som vi bor här nere :-|

De flesta som bor i Malmö dricker väl inte inte sprit. Det är mot Malmös religion.

Håll dina idiot kommentarer för dig själv.:huvet
Hoppas det gick bra för honom.

det hoztic menar är nog mer att det är sådana idioter som sabbar för alla andra försäkringsmässigt sett men självklart att han ska någolunda bra och inte att han hoppas han dör..

Kan även tillägga att det var bilföraren som var vållande i olyckan och inte föraren av motorcykeln.

Bilföraren må vara vållande men vad hade han där att göra med en oförsäkrad och avställd hoj....nja jag anser nog att MC föraren är vållande just pga detta. Även rent lagmässigt vette tusan hur ansvaret ser ut i fall som detta.

hoppas att han klarade sig hyfsat oavsett, man ska inte önska någon annat det lidande en MC smäll kan orsaka vad han än gjort, been there done that och jag önskar inte det ens mot han som snodde min hoj..

det hoztic menar är nog mer att det är sådana idioter som sabbar för alla andra försäkringsmässigt sett men självklart att han ska någolunda bra och inte att han hoppas han dör..

Nej men va? :va
Nu får du allt förklara vad han sabbar "försäkringsmässigt" sett. :)

Han kommer väl att få stå för hela kalaset alldeles ensam?

Det va inte jag i alla fall :) Hoppas det gick bra för han oavsett anledningar. Men va det stulen får man väl hoppas han får stå för de kommande konsekvenserna för det med.

oasett om han eller någon annan får betala så kommer han med i statestiken över mc-olyckor och ju fler olyckor desto högre premie för samtiliga gäller även krossar om jag inte är helt ute och cycklar

Ser inte hur det är försvarbart beteende att köra oskattat, oregatt samt oförsäkrat över hastighetsgräns (inte för att det spelar någon roll) och sedan krocka med en bilist och sticka från platsen med benen på ryggen.

Rikspuckon som inte ska finnas på vägarna. Om hojen var stulen hoppas jag han blödde ordentligt.

Vad gäller försäkringsdelen så skulle jag tro att han blir betalningsskyldig för allt eller en betydande del, trots att bilisten kanske bröt mot högerregel / utfartsregel / etc.

Näpp, våran kära trafikförsäkringsförening ersätter bilen.

Får man tag på motorcyklisten kan han få betala tillbaka EN VISS DEL, något basbelopp tycks jag minnas..

oasett om han eller någon annan får betala så kommer han med i statestiken över mc-olyckor och ju fler olyckor desto högre premie för samtiliga gäller även krossar om jag inte är helt ute och cycklar

Nu tror jag du har fel. Jag hoppas i varje fall att du har fel. Premien vi betalar in ska ju täcka kostnaderna för utbetalningarna + löner, lokalhyror, material osv för alla anställda på försäkringsbolaget, och generera någon form av vinst. Eftersom han i det här fallet kommer att bli helt utan ersättning, och kanske t.o.m betalningsansvarig så borde det inte påverka någons premier.

Näpp, våran kära trafikförsäkringsförening ersätter bilen.

Får man tag på motorcyklisten kan han få betala tillbaka EN VISS DEL, något basbelopp tycks jag minnas..

Å faen...

Om motorcyklisten orsakat olyckan anser jag att han skulle få betala varenda krona. Jag trodde åxå att det var så.

E* Vart skaffar trafikförsäkringsföreningen sina pengar? Förutom dom hutlösa räkningarna dom skickar om man råkat försäkra en dag för sent?

Om bilisten är vållande borde ju hans förs täcka hans del. Och MC:isten bli utan pga oförsäkrat.

Det borde ju i vilket fall inte påverka "våra" premier?

Nu blev det rörigt....

Last edited:
jag önskar inte det ens mot han som snodde min hoj..

Men det gör jag...

Tjyvpack ska få ont, oavsett om dom stulit en hoj eller en trasig dammsugare.

Kan dom sedan ordna det så praktiskt för sig att dom orsakar smärtan själva utan att ägaren behöver hjälpa till så är det ju bara att tacka och ta emot.

Nu tror jag du har fel. Jag hoppas i varje fall att du har fel. Premien vi betalar in ska ju täcka kostnaderna för utbetalningarna + löner, lokalhyror, material osv för alla anställda på försäkringsbolaget, och generera någon form av vinst. Eftersom han i det här fallet kommer att bli helt utan ersättning, och kanske t.o.m betalningsansvarig så borde det inte påverka någons premier.

om vi inte hade alla olyckor skulle ju inte premien vara så hög så visst går det till löner osv men oxo baseras det på olyckor därför vissa hojar är dyrare än likasinade hojar med samma effekt..nu talar jag med klyvd tunga kanske..:va

Förlåt, tänkte inte på att det kunde ha varit en hojtjuv, såna ska vi ju vara rädda om, det är ju hojåkare det också!

Helt ärligt, om hojen är avställd, oförsäkrad och föraren flyr blödande på kapad moped, det luktar inte det lite fuffens? :va

Andas nu i lugn och ro, nu ska vi inte göra en höna av en fjäder.

Konstigt att alla tar för givet at han stack på grund av att den var oförsäkrad/stulen/ej påställd!!!???

De är ju dagen efter valborg, större anledning då att dra om man e lite lätt, eller mycke lätt bakis typ?? :fyllisar

Brukar ju vara den mest vanliga anledningen när nån smiter från en olycka!

Kan ju vara underårig för den delen med..... :rullandeu

hur som helst så önskar man att han klarar sig, men värre om han stack om han skadat nån. :huvet

Ser inte hur det är försvarbart beteende att köra oskattat, oregatt samt oförsäkrat över hastighetsgräns (inte för att det spelar någon roll) och sedan krocka med en bilist och sticka från platsen med benen på ryggen.

Rikspuckon som inte ska finnas på vägarna. Om hojen var stulen hoppas jag han blödde ordentligt.

Vad gäller försäkringsdelen så skulle jag tro att han blir betalningsskyldig för allt eller en betydande del, trots att bilisten kanske bröt mot högerregel / utfartsregel / etc.

Jaså nu vet ni att han körde för fort också!?

Om bilisten är vållande så ska ju hans försäkring naturligtvis täcka skadorna på hojen oavsett om hojen var försäkrad eller ej.

Att hojen var oskattad och oförsäkrad är i så fall bara av intresse för polisen.

Är det ingen här som gjort lumpen?
Under sjukvårdutbildningen fick man lära sig att en utav dom vanligaste reaktionerna vid en allvarlig olycka är att skadade människor agerar irrationellt och panikartat. Vilket mycket ofta leder till att dom försöker ta sig från platsen oavsett skador.

Hur som helst, visst luktar det fishy, men ändok så kan det vara så enkelt att han blivit så chockad att han bara ville därifrån, inte bara för att han körde oreggat och försäkrat...

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...