"Fuck you" ficklampor

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Köpte en lyspinne på dealextreme.com för någon månad sedan. Får bli ett utlåtande när den kommer. Minns faktiskt inte ens vad jag beställde... :)
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Ett tips till alla med D2 mag. 2st 18650 å en ledmodul som tar upp till 6 celler så är lampan modern igen. 200gr mindre i vikt med. Bara fjädern som behövs moddas lite för det ska passa.
 

Bifogat

  • P4160046.jpg
    P4160046.jpg
    239.6 KB · Visningar: 132

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Spelar det någon roll?

Ja jag tycker det, skulle aldrig handla av en sida som ser så illa ut, jag tycker det ger signaler att företaget är oseriöst..

Ett tips till alla med D2 mag. 2st 18650 å en ledmodul som tar upp till 6 celler så är lampan modern igen. 200gr mindre i vikt med. Bara fjädern som behövs moddas lite för det ska passa.

Har du mer bilder på lampan, vart köpte du ledmodulen ??
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja jag tycker det, skulle aldrig handla av en sida som ser så illa ut, jag tycker det ger signaler att företaget är oseriöst..

Det var en annorlunda inställning.
Jag är dock nöjd med lampan (används vid eftersök efter både folk och fä, jämför med mina tidigare mag-lite och underwater kineticslampor).
Att hemsidan ser tafflig ut avskräcker mig inte från att handla från ett 68år gammalt familjeföretag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var en annorlunda inställning.
Jag är dock nöjd med lampan (används vid eftersök efter både folk och fä, jämför med mina tidigare mag-lite och underwater kineticslampor).
Att hemsidan ser tafflig ut avskräcker mig inte från att handla från ett 68år gammalt familjeföretag.

Jag har precis samma inställning, eftersom jag inte vet att det är ett gammalt familjeföretag så ser det bara illa ut.

Den där hemsidan hade funkat för 68 år sedan.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag har precis samma inställning, eftersom jag inte vet att det är ett gammalt familjeföretag så ser det bara illa ut.

Den där hemsidan hade funkat för 68 år sedan.

Jag trodde inte det skulle hända men i detta fall är GuW och jag överens till 100 % :tummenupp ;-)

Det var en annorlunda inställning.
Jag är dock nöjd med lampan (används vid eftersök efter både folk och fä, jämför med mina tidigare mag-lite och underwater kineticslampor).
Att hemsidan ser tafflig ut avskräcker mig inte från att handla från ett 68år gammalt familjeföretag.

Termometerfabriken@telia.com den adressen säger det mesta, ser riktigt illa ut om man vill framstå som ett seriöst företag..
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tycker synd om de som köper kinaskräp i sverige för samma pris som en kvalitétslampa utomlands.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Helt seriöst, vad i helvete ska ni med en ficklampa till?? hitta till utedasset eller?

Hmm. Garagemek, natt-enduro, vara ute på landet, dålig belysningen i källarförrådet. Jag har alltid min i jackfickan och använder den förvånande ofta.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Garagemek? har du inte dragit in el i garaget eller? :D
Närå! skojar bara....har själv en liten skitlampa som funkar varannan gång, ska uppgradera!
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Ja jag tycker det, skulle aldrig handla av en sida som ser så illa ut, jag tycker det ger signaler att företaget är oseriöst..



Har du mer bilder på lampan, vart köpte du ledmodulen ??

Jag köpte en sån här http://cgi.ebay.com/C-D-CELL-MAGLIT...8480915?pt=US_Flashlights&hash=item2eb499e813 Men den är nog inte lika stark som ML egna modul. Har nu uppgraderat igen med en P4 led och 5 mode driver. Har man inte tillgång till svarv så tar man vad man haver.
 

Bifogat

  • P4190049.jpg
    P4190049.jpg
    240.6 KB · Visningar: 69
  • P4190048.jpg
    P4190048.jpg
    247.4 KB · Visningar: 78
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top