Fubbick på Blocket.se

Fick ett 2 st liknande skambud när jag lade ut min hoj.
Försöka går ju alltid :)
Någon kanske ligger riktigt taskigt till ekonomiskt och nappar.

jag tyckte det var ganska kul när jag sålde en nissan micra som var obes och avst. dessutom startade den inte heller.

Jag skrev: nissan micra 1.0 -93 bla bla bla. OBS (detta stod längre upp oxå) Bilen startar inte och är obesiktigad och avställd. om ni undrar något, RING. tar inte email.

vad tror ni händer. 15 mejl, kunde läsa 12 av dom hjälpligt, i nästan alla frågades det om sista pris, elhissar och om den gick att köra...
sen ringde det även 4pers. första undrade om han kunde köra den till göteborg och när inte det gick undrade han om den gick att köra till skövde.. från jkpg. nr 2 var liknande fast mest om elhissar och högtalare. 4 snubbe från värnamo med bilsläp = såld...
förlåt för mitt långa inlägg. men jag kände för det. man kan bli så trött ibland på alla som inte verkar förstå vad man skriver i annonserna..

hade ungefär samma problem nu i veckan när jag hade ute min regade banracer, skrev klart å tydligt att jag ej HAR NÅGRA ORIGINALDELAR KVAR, vad händer, jo 20 mail om hur man får den i lagligt skick för å kunna köra med den på gata, gissa typ 5 ggr din analfabet:huvet

Last edited:
Samma Henrik::arsele

Hej, jag ser att du begär mer, men skulle du acceptera ett bud på
47,000:- så skulle jag väldigt gärna vilja komma och kika på
den omgående.

Väl mött,
Henrik.

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/20852774.htm

Den där Henrik måste ha ett stort begär efter många hojar. Eller så finns det en MC-firma bakom namnet känns det som.:D

Ni får ett litet skitmail som ni kan ignorera men tar så illa vid er, men när en säljare i nån mc-butik eller liknande inte dansar efter köparens pipa så går folk i taket och hänger ut den stackarn. Tänk hur mycket sånt här skit man får stå ut med om dagarna när man jobbar som säljare, både på mail och i butik!

Sluta att lägga upp konspirationsteorier! Den här "Henrik" är antagligen ute efter en hoj till ett riktigt billigt pris, och tar till det vanligaste knepet i boken för att lyckas; skambud. Han kanske får övervägande negativ respons, men rätt som det är får han ett napp och helt plötsligt köper han en hoj för 15k under vad alla andra på blocket, och sporthoj, anser vara marknadspris. Om säljaren säljer så är han antagligen nöjd över det överenskomna priset, annars hade inte försäljningen ägt rum! Sluta lipa för faen! :hihi

Det var väl ingen direkt i tråden som var väldigt upprörd?
Jag tolkar det mer som filosofiska resonemang.

Det finns för övrigt 60 295 personer som heter Henrik i Sverige, så det måste vara många som känner sig uthängda idag...:tummenupp

Håller med dom flesta i tråden.. hur kan man bli upprörd utav ett skambud? är väl bara att ignorera om du inte gillar det, eller också (som några har sagt) komma överens om ett pris som båda går med på..

Enligt mig helt onödigt att starta en tråd där man grinar ut över att någon skickar skambud.. Även om personen skickat till säkerligen flera hundra..

Håller med dom flesta i tråden.. hur kan man bli upprörd utav ett skambud? är väl bara att ignorera om du inte gillar det, eller också (som några har sagt) komma överens om ett pris som båda går med på..

Enligt mig helt onödigt att starta en tråd där man grinar ut över att någon skickar skambud.. Även om personen skickat till säkerligen flera hundra..

Nej, precis. Inte fel att vilja köpa saker billigt.
Kanske vi svenskar ska följa med i hur det funkar i övriga delar av världen och börja acceptera budgivning och köpslående som något roligt.

Att hitta ett pris som båda parter blir nöjda över är ju en flexibel process.
Men många tar nog ett skambud personligt, som ett påstående om att man är fattig som säljare och måste få bort sakerna. Jag tror att i de flesta delar av världen så uppfattas ett skambud snarast som ett påstående om att säljaren är rik och kan sälja sakerna till vilket lågt pris som helst.
Någon som vet?

Det var väl ingen direkt i tråden som var väldigt upprörd?
Jag tolkar det mer som filosofiska resonemang.

Det finns för övrigt 60 295 personer som heter Henrik i Sverige, så det måste vara många som känner sig uthängda idag...:tummenupp

Shiiiit,caught! :)

Henrik

Samma Henrik::arsele

Hej, jag ser att du begär mer, men skulle du acceptera ett bud på
47,000:- så skulle jag väldigt gärna vilja komma och kika på
den omgående.

Väl mött,
Henrik.

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/20852774.htm

kanske lite lågt bud, men inte helt orimligt
jag ringde själv på denna, men han hade precis sålt den när jag ringde
dessvärre har han inte tagit bort annonsen.
säkert fler än jag som stör sig på sånt

http://www.blocket.se/vi/20819458.htm?ca=23_3_s

// Henrik

nä, jag är inte DEN Henrik som mailar till alla :D

He he, tur för dig att han inte hade flygcert då, jag tar mig från Västerås till Visby på 40 min, för under en tusenlapp, då hade du fått sälja billigt ;)
Då flyger du ganska fort måste jag säga......det finns ju en risk men om man inte vet att gotland är en ö så risken liten att han har cert och då var det inte en man med utländsk bakrund

Självklart är det ok att komma med lägre bud, men det måste ju vara inom rimliga gränser. Jag hade ute min GSXR750 för 32k vilket jag fick efter 3 dagar på blocket. Men man fick ett antal mindre seriösa mail bla detta:

Hej Patrik, tar du ett bud på 17000:- så tar jag den direkt.

//Linn.

Vad ska man svara på ett sånt fint erbjudande??

Eftersom det var en tjej så kanske du kunde ha begärt mellanskillnaden i natura? Det hade ju inte varit mer än rätt...

Själv så har jag skambjudit på många bilar då jag har köpt och sålt en hel del genom åren och väldigt ofta så går det hem. Ju dyrare objekt det handlar om desto mer kan man skambjuda, vilket iofs säger sig själv om man inte är helt borttappad.

...Då har ni en sk ren accept och köparen är bunden av sitt bud.
Sen är det bara att stämma dem.

Japp, han är ju tvungen att komma och kika. Nåt köp har han inte förbundit sig till. Varför min man så kränkt över ett skambud, undrar jag. Visst är det surt när någon inte tillmäter ens fiiina båge dess rätta värde. Men, det är ju bara att säga nej.

Helt klart bättre att få skambud över mail som man kan kan slänga direkt än att offra en massa tid på någon som börjar tokpruta när man tror att affären nästan är klar.

nä, jag är inte DEN Henrik som mailar till alla :D

säkert att det inte är du?????? :D

Sluta att lägga upp konspirationsteorier! Den här "Henrik" är antagligen ute efter en hoj till ett riktigt billigt pris, och tar till det vanligaste knepet i boken för att lyckas; skambud. Han kanske får övervägande negativ respons, men rätt som det är får han ett napp och helt plötsligt köper han en hoj för 15k under vad alla andra på blocket, och sporthoj, anser vara marknadspris. Om säljaren säljer så är han antagligen nöjd över det överenskomna priset, annars hade inte försäljningen ägt rum! Sluta lipa för faen! :hihi

då borde han skaffa en annan hobby .. lägga skambud på allt ger inte mycket tillbaka ....

Last edited:
skambud är det bästa som finns om man vill göra klipp och handla, som någon skrev här maila 100 skambud och så är det alltid någon som behöver pengarna

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...