Fubbick på Blocket.se

Fattar heller inte problemet:confused: det är ju bara att säga nej tack....var ute för en liknande grej när vi skulle sälja en bil...

30 000 var mitt pris,det ringer en snubbe från Tumba ca kl 1600 och bjuder 15000 så ska han komma vid 1900 och hämta då det endast var 17 mil till mej,,en sanbb titt på nummerpresentatören,,,,ok om du kommer innan 1930 ska du få den för 15 000 sa jag,,,,då jag bor på Gotland så kom han givetvis inte
Han ringde dan där på och gav 30 000 för den

Haha! Tumba - gotland under 3½tim låter genomtänkt ;)

Haha! Tumba - gotland under 3½tim låter genomtänkt ;)

ilandsproblem.

att hänvisa till vad andra hojar i samma modell ligger i på blocket som någon föreslog är ungefär inte ett dyft värt..

var och hämtade en hoj i helgen och när vi skulle börja diskutera pris så började han yra om vad andra hojar på blocket liknade stod i och att det var väldigt fint pris på denna. då yppade jag endast för honom att många människor på blocket begär drömpriser på sina hojar och att blocket därför inte på något sätt är en sanning vad gäller värdet på din hoj..

hur många hojar ser man inte på blocket som ligger kvar månad efter månad osålda.

vad säljaren kan uppfatta som skambud är ibland inte ens ett skambud utan kan likaväl vara ett bud utifrån vad hojen faktiskt är värd..

tyvärr så verkar många blocketannonsörer tro att dom sitter på guldklimpar och nyskickshojar och allt vad det nu brukar stå.

att sedan trådstartaren blir bedrövad av att han fått ett skambud och därför bemödar sig med att lägga ut en helt onödig tråd och belasta den redan tungt belastade sporthojsservern ännu mer.. det tycker jag är det som är tragiskt.. inte att han fick ett skambud på mejl..

sorry för långt inlägg men ibland är blocketannonsörer inte helt här nere på jorden

Förstår inte problemet, man ger ett bud för det man vill ge för objektet. Alla begär ändå överpriser för sina moppar. Sålde nyss en retta -01 för ca25k regbar med fina tillbehör.
En gammel retta eller dyl är är inte värda 55k som folk vill ha.

Förstår inte problemet, man ger ett bud för det man vill ge för objektet. Alla begär ändå överpriser för sina moppar. Sålde nyss en retta -01 för ca25k regbar med fina tillbehör.
En gammel retta eller dyl är är inte värda 55k som folk vill ha.

http://www.blocket.se/vi/20051953.htm?ca=11_s

:rofl Jag skulle LÄTT köpa den för 60 lökar, jag menar han har ju ändå skrivit med CAPS-LOCK på.

Last edited:
Självklart är det ok att komma med lägre bud, men det måste ju vara inom rimliga gränser. Jag hade ute min GSXR750 för 32k vilket jag fick efter 3 dagar på blocket. Men man fick ett antal mindre seriösa mail bla detta:

Hej Patrik, tar du ett bud på 17000:- så tar jag den direkt.

//Linn.

Vad ska man svara på ett sånt fint erbjudande??

Fattar heller inte problemet:confused: det är ju bara att säga nej tack....var ute för en liknande grej när vi skulle sälja en bil...

30 000 var mitt pris,det ringer en snubbe från Tumba ca kl 1600 och bjuder 15000 så ska han komma vid 1900 och hämta då det endast var 17 mil till mej,,en sanbb titt på nummerpresentatören,,,,ok om du kommer innan 1930 ska du få den för 15 000 sa jag,,,,då jag bor på Gotland så kom han givetvis inte
Han ringde dan där på och gav 30 000 för den

He he, tur för dig att han inte hade flygcert då, jag tar mig från Västerås till Visby på 40 min, för under en tusenlapp, då hade du fått sälja billigt ;)

säga vad man vill om skambud, men det funkar, bjuder man hälften på 100 annonser får man troligen 99 arga mail tillbaka och en hoj till vrakpris.

Antingen letar han fortfarande hoj och vet inte riktigt vad han vill ha, eller så köper han cyklar för att sälja om dyrare

så sant.. han kanske skambjuder liiite väl mycket på vissa då men de bruka funka ofta.

Är det första gången du säljer något eller???

Skambud och sjuka bytesförslag är väl mer eller mindre standard när man lägger ut nåt på blocket, du behöver ju liksom inte sälja för det priset så varför bry sig..?
Alla skambudar väl mer eller mindre när dom ska köpa nåt, sen finns det väl förstås rimliga gränser man kanske ska hålla sig inom om det ska lyckas..

Detta är ju uppenbart en som vill TA HANS HOJ, lova dig att "pengarna får du sen", för ni skriver ju kontrakt? Och för att skydda alla som är så urbota korkade som faller för bluffmakare (det är ju trots allt för att folk är så jävla korkade så de sätter in handpenning på en osedd hoj, lämnar ifrån sig en hoj i hopp om att få pengar senare, som gör att bluffare fortsätter sina upptåg), så mailbombar vi honom, telefonterrar honom, ja varför inte kölhala honom på en gång?
Så kom igen nu, GixxerTina, bossbaver, markis av magi och alla. Samla uppbådet sen kör vi! Sen får vi se om vi hade rätt.

Här är det en annan femma, får inga dåliga vibbar av det här. Det är antagligen en som köper/säljer hojjar. Du har fan gått igång på bluffannons tråden:kiss

Men snälla rara, vad är ett skambud? 10% eller 30% eller kanske 54%?

Jag gör alltid upp mina köp via mail, om varan sen stämmer med beskrivningen är det klappat och klart! Avskyr att diskuttera pris på plats, särskilt om man åkt några mil.

jag tyckte det var ganska kul när jag sålde en nissan micra som var obes och avst. dessutom startade den inte heller.

Jag skrev: nissan micra 1.0 -93 bla bla bla. OBS (detta stod längre upp oxå) Bilen startar inte och är obesiktigad och avställd. om ni undrar något, RING. tar inte email.

vad tror ni händer. 15 mejl, kunde läsa 12 av dom hjälpligt, i nästan alla frågades det om sista pris, elhissar och om den gick att köra...
sen ringde det även 4pers. första undrade om han kunde köra den till göteborg och när inte det gick undrade han om den gick att köra till skövde.. från jkpg. nr 2 var liknande fast mest om elhissar och högtalare. 4 snubbe från värnamo med bilsläp = såld...
förlåt för mitt långa inlägg. men jag kände för det. man kan bli så trött ibland på alla som inte verkar förstå vad man skriver i annonserna..

Först gnälls det på överpriser i en tråd:confused: Nästa tråd gnälls det på underpriser:confused: (för samma sak rent generellt)

Först gnälls det på överpriser i en tråd:confused: Nästa tråd gnälls det på underpriser:confused: (för samma sak rent generellt)

Förklaringen ligger i att man ofta övervärderar sina prylar när man säljer dem och undervärderar dem när man ska köpa så det bästa är att man som säljare inte låser sig o tänker 50k Punk. utan försöker vara flexibel.

Handlar mycket om hur snabbt man vill bli av med sakerna. Skulle någon erbjudigt mig 30k för en hoj jag vill ha 44 för skulle jag nog kunna tänka mig att säga att han kan hämta den för 37-38k.

Lite synd att folk känner sig trampade på tårna när man försöker pruta i sverige, men i större delen av världen så är det någon som förväntas.

Om du inte är nöjd med erbjudandet kom med ett motförslag ist och försök komma fram till ett pris som båda är nöjda med ist för o klaga.

Förklaringen ligger i att man ofta övervärderar sina prylar när man säljer dem och undervärderar dem när man ska köpa så det bästa är att man som säljare inte låser sig o tänker 50k Punk. utan försöker vara flexibel.

Handlar mycket om hur snabbt man vill bli av med sakerna. Skulle någon erbjudigt mig 30k för en hoj jag vill ha 44 för skulle jag nog kunna tänka mig att säga att han kan hämta den för 37-38k.

Lite synd att folk känner sig trampade på tårna när man försöker pruta i sverige, men i större delen av världen så är det någon som förväntas.

Om du inte är nöjd med erbjudandet kom med ett motförslag ist och försök komma fram till ett pris som båda är nöjda med ist för o klaga.

Bra skrivet, håller helt med om du inte är nöjd med skambudet skriv då va du kan släppa den för istället för att tjura över ett bud!

Håller med. Allt är en diskussionsfråga. Fick själv ett skambud på en hoj jag har ute för 15tkr. Troligtvis inte värd 15tkr men det är ett utgångspris.
En kille som bjöd 3tkr för den, nu sitter det dock nya däck på den för 2600kr som gått 50mil, så man skiter rätt så duktigt i sådana bud. Men klart folk försöker...

Men är folk alltför "offline", i prisförslag så förbehåller jag mig rätten att tacka nej på ett ironiskt sätt.

Eposten:
Hej, jag ser att du begär mer, men skulle du acceptera ett bud på
3,000:- så skulle jag väldigt gärna vilja komma och kika på
den omgående.

Väl mött,
*****.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...