Fubbick på Blocket.se

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
har lagt ut min R1a på annons , lagt ett helt okej pris sett till vad du får mm... fick ett mail från en snubbe , reagerade på att han ville ge mycket mindre än vad jag satt , men var en sak till ... såg sjukt likt ut det mailet som Sulis fick när han lagt ut annons på sin Aprilia ..

jämför själv :)

mailet jag fick :

Hej, ser att du begär mer, men skulle du acceptera ett bud
på 30,000:- så skulle jag vilja komma och ta en kik omgående.

Väl mött,
Henrik.

(jag begär 44.000)

---------------------------------------------------------------

Mailet Sulis fick:

Hej, jag ser att du begär mer, men skulle du acceptera ett bud på
65,000:- så skulle jag väldigt gärna vilja komma och kika på
den omgående.

Väl mött,
Henrik.

(sulis begärde 95.000)

tyckte det var lite för likt :banana :tummenupp

Last edited:
Ja jävlar vad likt! Samma namn och allt...

...måste va samma kille!

Du kanske borde dubbelkolla mailadressen...

...tänk att han mailar båda!

/Fredde

säga vad man vill om skambud, men det funkar, bjuder man hälften på 100 annonser får man troligen 99 arga mail tillbaka och en hoj till vrakpris.

Antingen letar han fortfarande hoj och vet inte riktigt vad han vill ha, eller så köper han cyklar för att sälja om dyrare

säga vad man vill om skambud, men det funkar, bjuder man hälften på 100 annonser får man troligen 99 arga mail tillbaka och en hoj till vrakpris.

Antingen letar han fortfarande hoj och vet inte riktigt vad han vill ha, eller så köper han cyklar för att sälja om dyrare

eller försöker han bara dryga sig , sitter hemma med blöja och bara drömmer .. visst kan man få mail , men att han försöker med riktiga skambud är sjukt!! Sulis var en Mille Factory från -07! 65 för att komma o kolla, vaddå ska han pruta på det med sen :)

Precis samma Henrik maila mig och bjöd 30k för min hoj som jag lagt ut för 46k, verkar vara en tomte den där. Jag sa till honom att kolla vad priserna låg på blocket på en liknande hoj som min, sen hörde jag inget mer..

Jag gissar han använt

Ctrl c ----> Ctrl v

I det här fallet var det ju bättre att få budet innan han tittat så slapp ni slösa tid på honom.

Ånej, en till bedragare! Mailbomba! Ring! Hata! åmsaka honom långvarig smärta och terror:näsblod

...Dessutom verkar han använda en slags mall, injicera smärthöjande medicin och spöa!!!

Äh vadådå, lite smålustigt kanske men han vill väl tjäna pengar som alla andra -och det fungerar säkert. Finns nog en hel del desperata personer som tar emot skambud för att bli av med sina saker.

Är väl möjligt att han är ute efter en hoj till ett bra pris, men i så fall borde väl hojarna han mailar på vara någorlunda snarlika i modell.

GLHF Henrik! :yoparty

Egentligen en ganska bra ide om man har pengarna, skambuda på hojar via mail är gratis. Säg att man får en hoj i månaden till skampris och säljer den 10,000 dyrare. Tja, då har man till ganska liten arbetsbörda dragit in 10,000.

Visst kan man känna sig förolämpad när någon skambuder på sin pärla, men då är det ju bara att ignorera mailet.

Ånej, en till bedragare! Mailbomba! Ring! Hata! åmsaka honom långvarig smärta och terror:näsblod

...Dessutom verkar han använda en slags mall, injicera smärthöjande medicin och spöa!!!

ännu en anledning till att man vill bli dansk ...

tycker det bara var stor humor att han fortsätter , skulle veta vad det är för snubbe egentligen :) ...

Jag har märkt att desto mer rätt i pris man ligger desto fler skambud får man så får du väldigt mycket skambud ligger nog din hoj ganska lagom eller kanske rent av aningen lågt i pris mot vad du kan få ut.

Som blacktriple påpekar, Det är ingen dum affärsidé om man har kapitalet. Skambud skadar ingen, ingen är tvingad att sälja....

Jag har märkt att desto mer rätt i pris man ligger desto fler skambud får man så får du väldigt mycket skambud ligger nog din hoj ganska lagom eller kanske rent av aningen lågt i pris mot vad du kan få ut.

ja det är sant , men ibland får man spunk .. när jag o exet separerade gjorde jag misstaget att sköta försäljningen av bilen , speciellt nervbrytande var när alla nysvenskar ringde en signal, la på .. osv. till man ringde upp , och då hade dom mage att ge halva priset av det man lagt ut .. hade man kunnat dra ett bollträ genom telefonen så hade det varit ett lockande alternativ..

Som blacktriple påpekar, Det är ingen dum affärsidé om man har kapitalet. Skambud skadar ingen, ingen är tvingad att sälja....

att lägga ett bud 30 000 under bara för att komma o kika ? ..

Last edited:
Skambud kan explodera i knäet på dem som lägger budet.

Lägg ut en t ex en R1:a -03:a för ett för säljaden rimligt pris, men hojen är i kass finish. Den funkar och är besiktigad och ok.
Skambudaren bjuder skriftligt 15.000 kr under utsatt pris, osett.
Acceptera köparens bud via mail. Då har ni en sk ren accept och köparen är bunden av sitt bud.
Sen är det bara att stämma dem.

Men var ligger problemet vill du inte sälja för den pengen gör inte det då.
Eller är det så att du sålde den och nu känner dig lurad:hihi

Eller så är du dryg och säger att han kan komma och kolla så kan ni diskutera priset och att du inte är omöjlig.....!!!!när han kommer så säljer du inte en krona under det du satt ut så har han kört i onödan......!!!!

Eller så är du dryg och säger att han kan komma och kolla så kan ni diskutera priset och att du inte är omöjlig.....!!!!när han kommer så säljer du inte en krona under det du satt ut så har han kört i onödan......!!!!

Just det, då får du se fjanten, och så får han köra lite onödigt!:D

Detta är ju uppenbart en som vill TA HANS HOJ, lova dig att "pengarna får du sen", för ni skriver ju kontrakt? Och för att skydda alla som är så urbota korkade som faller för bluffmakare (det är ju trots allt för att folk är så jävla korkade så de sätter in handpenning på en osedd hoj, lämnar ifrån sig en hoj i hopp om att få pengar senare, som gör att bluffare fortsätter sina upptåg), så mailbombar vi honom, telefonterrar honom, ja varför inte kölhala honom på en gång?
Så kom igen nu, GixxerTina, bossbaver, markis av magi och alla. Samla uppbådet sen kör vi! Sen får vi se om vi hade rätt.

När jag får ett skambud brukar jag skriva "Nämen vad synd jag som precis sålde den för 30tusen" Om nån bjudit säg 35k och jag annonserat ut nått för 50k............

Fattar heller inte problemet:confused: det är ju bara att säga nej tack....var ute för en liknande grej när vi skulle sälja en bil...

30 000 var mitt pris,det ringer en snubbe från Tumba ca kl 1600 och bjuder 15000 så ska han komma vid 1900 och hämta då det endast var 17 mil till mej,,en sanbb titt på nummerpresentatören,,,,ok om du kommer innan 1930 ska du få den för 15 000 sa jag,,,,då jag bor på Gotland så kom han givetvis inte
Han ringde dan där på och gav 30 000 för den

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing