Friträning i ÖSD i sommar

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
TM 450 SMX 2011
Hej alla supermotoförare, är ni sugna på att komma upp och träna i ÖSD i sommar.

Jag kommer att var uppe i ÖSD under sommaren med familjen och får träna på Bergs motorbana (som har samma byggherre som Rättvik). Detta är en av de roligaste go-kart banorna i Sverige och skulle uppskatta om någon/några har lust att komma upp och dra lite och ha det skönt uppe i Jämtland. Ni som bor i bussen kan campa på svärförädrarnas bondgård.

PS! Det finns även en folkracebana bredvid ifall ni vill träna på grus.

Här har ni en länk till klubben
http://www.bergsmk.nu/index.htm

Hör av er om ni är intresserade och när ni kan tänkas komma upp så pratar jag med motorklubben innan.

MVH Peter Mackhé #49
www.mackhe.se

Bifogat

• bergringen.jpg
    bergringen.jpg
    127.2 KB · Visningar: 350
Last edited:
jag skulle tycka de va kul :tummenupp men när? och pris körtider osv?

Tider

friträning är det som gäller mellan hyrkartpassen och på måndagar har hyrkarten stängt så då har vi banan för oss själva

Fan vad smutt, jag som hade tänkt kasta in hojen i skåpet på semestern och dra till sommarstugan i ösd och nu fick man ju ändå mer anledning till att görat:-)

Hej Peter!

Festligt att jag var in och läst detta - vi är ett gäng som startar upp en Supermotosektion i JMK och tränar på Lungre gokartbana - där några SM tävlingar gick av stapeln för ett par år sen.

Hör av dig så kan du komma till oss och träna och lära oss lite tricks (tränar Söndagar) och vi kan ju givetvis komma ner till dig!

Mvh Markus

070-3077835

Friträning

Om vi kör mellan hyr-kart passen är det friträning som gäller (gratis tror jag, det har det varit tidigare) och vi får köra under hela sommaren, jag kommer åka upp veckan efter midsommar.

Jag har tänkt åka på Lungre också så jag kommer upp på söndagarna, möjligt att jag åker mellan hyr-kartarna också någon dag i veckan. Ska prata med den trevlige göteborgaren som är ansvarig.

Om vi kör mellan hyr-kart passen är det friträning som gäller (gratis tror jag, det har det varit tidigare) och vi får köra under hela sommaren, jag kommer åka upp veckan efter midsommar.

Jag har tänkt åka på Lungre också så jag kommer upp på söndagarna, möjligt att jag åker mellan hyr-kartarna också någon dag i veckan. Ska prata med den trevlige göteborgaren som är ansvarig.
Tjena, jag säger som Markus, kul! :tummenupp

Vi kan kolla på att få en träningstid extra någon vardagkväll om det är intressant, hyrkarten kör till 18, go-kartsektionen har någon tränigskväll i veckan, det kan vara torsdag. Men jag kan kika på en eller 2 kvällar till nån vecka om det finns intresse.
Det kommer bli en kostnad på det isåfall, men det blir ju inte stora pengar.

Hallå Peter, är du uppe nu?

Vi har kommit igång och åkt dessutom fått till tider hela veckorna. Om det inte är bokningar kvällstid (efter 19 cirka) kan vi åka egentligen måndag, onsdag, torsdag, fredag + att vi har vår fasta tid 17-21 på söndagar. Ser också framemot att komma ner till Berg och åka lite.

Mvh Markus

ÖSD Träning hela juli...

Tja

Åkte upp till ÖSD i söndags med familj motocrosshoj träningscykel packning barnsängar mm. Skall till krokom och träna mx imorgon kväll, åker till sthlm och hämtar motarder på onsdag uppe igen till helgen efter det kan jag träna alla dagar/kvällar, skall klämma in en del mx pass också.

Alla som är sugna på att komma upp och dra, ni är välkomna det finns två kanonbanor som vi kan träna på i princip varje dag.

MVH Peter Mackhé #49
www.mackhe.se
076-1483861

Kommer det någon?

Pratade med Torbjörn som är ans för banan, han undrar om det kommer upp några supermotoförare. Han stänger banan så att vi får ha den själva om det dyker upp lite förare 100 spänn träningsavgift/dag/förare. Måndagar är banan stängd då antar jag att det är fritt fram för oss att åka hur mycket vi vill. Det finns även en folkracebana med grus på bergs go-kart bana om någon vill träna asfalt/grus övergångar.

Vi får även åka på Lungre som har off-road del, se tidigare tråd. Crossbanor är öppna tis, tors, lör, sön. Endurospåret i stan får man tydligen åka på när man vill, så lasta alla hojar ni har och kom upp till ösd det finns gott om träningsmöjligheter.

Jag åker upp imorgon kväll lördag den 2:a juli och är uppe till nästa Supermoto SM i slutet av juli.

Ring maila om ni har frågor
Peter Mackhé #49
www.mackhe.se
+46 76 148 38 61
peter.mackhe@hotmail.com

Jag tänkte komma upp någon/några dagar vecka 28.
Kommer de vara öppet då?
Tänkte köra supermoto och Cross, har även 4 polare med mig :) .
Men som sagt är någon där och öppnar? Eller kan man slå dig en pling på mobilen Peter?

Off-road slingan på motardbanan använder vi inte i dagsläget. Vi har problem med att finkornigt grus/damm dras ut på banan och vi har inte utrustning för att få bort det idag.

Jag kan tänka mig att komma o köra måndagar, vilka tider pratar vi om?

Vi har pratat med Micke som har hyrkarten och han har tillåtit oss att köra på kvällarna på Lungre om han inte har något bokat. Så om en vecka skulle gå så bra som möjligt skulle man kunna köra mån 19-21 ons-fre 19-21 och sön 17-21 på Lungre.

Off-road slingan på motardbanan använder vi inte i dagsläget. Vi har problem med att finkornigt grus/damm dras ut på banan och vi har inte utrustning för att få bort det idag.

Jag kan tänka mig att komma o köra måndagar, vilka tider pratar vi om?

Vi har pratat med Micke som har hyrkarten och han har tillåtit oss att köra på kvällarna på Lungre om han inte har något bokat. Så om en vecka skulle gå så bra som möjligt skulle man kunna köra mån 19-21 ons-fre 19-21 och sön 17-21 på Lungre.

Ok lungre, motardbanan och crossbanan ligger på samma ställe?
Så när vi kommer dit några av dessa kvällar är de alltid öppet och det finns någon man kan betala till? Finns det någon hemsida eller adress till banan ? Eller nummer till dig om du har koll ?

Ok lungre, motardbanan och crossbanan ligger på samma ställe?
Så när vi kommer dit några av dessa kvällar är de alltid öppet och det finns någon man kan betala till? Finns det någon hemsida eller adress till banan ? Eller nummer till dig om du har koll ?
Lungre är där motardbanan ligger i ösd. Sen har vi krokoms crossbana, Granbo, krokommx.se träning tis tors 17-21 sön 11-16.
Svenstaviks go-kartbana, Bergringen, öppettider där har jag ingen koll på.

070-39839846 till mig om ni funderar över kring Lungre. Där är jag inblandad.

Lungre är där motardbanan ligger i ösd. Sen har vi krokoms crossbana, Granbo, krokommx.se träning tis tors 17-21 sön 11-16.
Svenstaviks go-kartbana, Bergringen, öppettider där har jag ingen koll på.

070-39839846 till mig om ni funderar över kring Lungre. Där är jag inblandad.

Ok tackar :) kommer ringa nästa vecka eller helg då.:krama

Bergs motorbana

Nu på lördag stänger Tobbe hyrkarten från 15.00 för MC träning alla typer av hojar indelat efter typ om det dyker upp många. Jag har fått åka mellan hyrkartsträning både på Lungre och Berg, måndagar är hyrkarten i Berg stängd så då skulle man kunna få disponera banan fritt efter ök.

Så då har vi körning lör 15.00-... sön 17-21 och mån 08.00-....?
Suveränt.

Hur länge skulle han hålla öppet imorgon?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025