Friserings tråden

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Så, då va det nog dags för en egen frisörtråd...

Nu är det bara ett knappt år kvar av skolan och praktiktiden ökar :)

Nu kommer jag finnas på Salongen varje Tisdag, Onsdag och Torsdag fram till jul.
Till våren-08 blir det Onsdag, Torsdag och Fredag som gäller. Så lägg det på minnet.
Lagom till Maj nästa år så kommer jag även att behöva 11 frivilliga personer att göra Gesällprovet på, mer info om detta kommer då det ska vara både damer och herrar.

Vill ni nå mig så är det bara att ringa på 0735 - 42 97 88, min mobil. Det är alltid jag som svarar och svarar jag inte så är jag i skolan eller på mitt andra jobb så lämna då ett meddelande eller skicka ett PM så ringer jag upp :)

Ni kan även skriva önskemål i tråden här nedan.

Adressen för er som undrar:
Anita´s Salong
Flöjtgatan 5
421 39 Västra Frölunda

Karta

Jag bokar gärna en tid i november. Dagarna före mitten av november vore bra...
Vi får höras av!

Lite speciellt tillfälle då, så du får göra ett riktigt bra jobb!

Last edited:
Då bokar jag upp mig för gesällprovet då...:yoparty
Funderar även om jag skall boka upp mig i mitten september innan min semestersväng så man slipper ha en vit rand då man klipper sen men får suga lite på det...:D

3129586 Vad köstar det?
Klippning: 150:-
Slingor/kort hår: 100:-
Slingor/långt hår: Från 300:- (beroende på materialåtgång osv.)
Frans färgning: 120:-
Brynfärgning: 80:-
Brynplock: 50:-
(Brynplock + Färg tot: 120:- )
Extensions: I priset ingår Isättning + antalet slingor. urtagning ingår alltså inte
Utgånspris: 75 slingor/ 1800:-
100 slingor/ 2200:-
125 slingor/ 2600:-
150 slingor/ 3200:-
urtagning 600:-

Är det några priser som fattas eller ni undrar över något så är det bara att fråga :)

3130098 Himla praktiskt, inte långt från jobbet.
Har du tid snart? Och hur länge har ni öppet?
Jag har tid på Torsdag 30/8, hela dagen tom. 17.00.
16.00 är sista tiden för klippning den dagen.

Annars Onsdag 29/8 kl 17.15 ?

Last edited:
En fråga till yrkeskvinnan.. Skulle du som har sett mig rekommendera mig att färga håret svart? En del personer i min omedelbara närhet har antytt detta starkt.. Vad säger du ur en kvinnlig och frisörskemässig synpunkt? :)

3131503 En fråga till yrkeskvinnan.. Skulle du som har sett mig rekommendera mig att färga håret svart? En del personer i min omedelbara närhet har antytt detta starkt.. Vad säger du ur en kvinnlig och frisörskemässig synpunkt? :)
Oj... ja, det beror ju lite på hur mycket du vill hålla på och greja med håret. För att färga en gång och låta det bara växa ut tycker jag personligen ser fryktansvärt ut.
Så färgar du håret och är så ljus som du faktiskt är så kommer det se ut som håret "svävar" ovanför huvudet när det växer ut. men det kanske du står ut med?
Du har ju iof inget jätte långt hårsvall heller så ;)

Jag skulle nog inte säga svart, för svart är väldigt hårt, jag skulle snarare säga en mörk mörk brun. men inte en helt kolsvart. Jag tror det blir för hårt mot ditt ansikte och ögonbryn mm.
Du kan ju kika in på Salongen på torsdag så kan vi kika på färgkartan så kanske det blir lättare för dig att förstå vad jag menar :)

Oj... ja, det beror ju lite på hur mycket du vill hålla på och greja med håret. För att färga en gång och låta det bara växa ut tycker jag personligen ser fryktansvärt ut.
Så färgar du håret och är så ljus som du faktiskt är så kommer det se ut som håret "svävar" ovanför huvudet när det växer ut. men det kanske du står ut med?
Du har ju iof inget jätte långt hårsvall heller så ;)

Jag skulle nog inte säga svart, för svart är väldigt hårt, jag skulle snarare säga en mörk mörk brun. men inte en helt kolsvart. Jag tror det blir för hårt mot ditt ansikte och ögonbryn mm.
Du kan ju kika in på Salongen på torsdag så kan vi kika på färgkartan så kanske det blir lättare för dig att förstå vad jag menar :)

Det låter ju rimligt, jag tyckte själv att det lät jäkligt konstigt med kolsvart hår som tjejkompisen menade.. Men jag tittar kanske in på torsdag, hör av mig innan i så fall. :tummenupp

Vad kostar det???
Hur fasiken kan ni fråga de?? Ni kör runt med era dyra hojjar och går på krogen och betalar 100 spänn för en krogg...och så undrar ni om ni kan få klippa er billigare hos en lärling än en vanlig frisör...HÖJDEN AV SNÅLHET enligt mig.
Keep on klipping Miss_Orchidee

Vaxar du? :brynad

Vad kostar det???
Hur fasiken kan ni fråga de?? Ni kör runt med era dyra hojjar och går på krogen och betalar 100 spänn för en krogg...och så undrar ni om ni kan få klippa er billigare hos en lärling än en vanlig frisör...HÖJDEN AV SNÅLHET enligt mig.
Keep on klipping Miss_Orchidee

Ujdå!

Det är väl ingen som har sagt att det var dyrt?

Finns ju salonger som kostar rövmycket, så det hade gått på flera hundra även om man hade fått halva priset :gnissla

Att fråga om pris är väl inte samma sak som att man är snål lr att man tycker det är dyrt. Shoppar du alltid utan att ens kolla priset?

3133412 Vaxar du? :brynad

Ujdå!

Det är väl ingen som har sagt att det var dyrt?

Finns ju salonger som kostar rövmycket, så det hade gått på flera hundra även om man hade fått halva priset :gnissla
Vill du ha vax så fixar ja vax Mark :hihi

Om någon har några "bike" eller "allt om mc" att undvara så får ni gärna svänga förbi salongen med dem... jag själv har inte någon av dem nämnligen och kunderna börjar bli lite gnälliga över allt tant skvaller ;)

har ett gäng med gamla tidningar men jag kan inte leverera dem denna veckan då jag har jour men om du kan hemta eller har ngn annan springpojk som har vägarna förbi mölnlycke så e det bara att ta för sig..

Jag har oxå tidningar som jag gärna blir av med.

Nu måste jag dock rusa. Får läsa på hur du jobbar lite senare...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph