Bäverhyddan
Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Kikade på Outwells lufttält för ett par år sedan. Då fanns Montana som lufttält, eller ett i liknande storlek.Kanske litet fel tråd, men frågan gäller iaf tält...
Pensionerade campingtältet efter årets semester. Behöver nytt inför kommande. Vi är två vuxna och två barn som kommer nyttja campingplatser med tillgång till el ca tre veckor per år. Har kollat runt lite i webshopar och landat i att Outwell Iowa skulle passa.
![]()
Outwell Iowa 6 Air Familjetält
Antal personer: 6Antal sovrum: 3Takhöjd: 225 cmGolvyta: ca 20 m² (exklusive utbyggnaden fram)Vikt: 34 kg Rymligt familjetält med stor skyddad öppning framOutwell Iowa 6 Air är ett rymligt familjetält med hög komfort och smart design. De mörklagda sovkabinerna med Ambassador-design erbjuder...www.getcamping.se
Är det någon här som har intryck eller erfarenhet av Outwells lufttält? Skulle vilja ha ett https://www.getcamping.se/talt/alla-talt/familjetalt/kampa-saunton-06-air/ men det blir för stort för många campingtomter.
Ps. Jag har ett Hilleberg Keron 4 också. Men det nyttjas till stora-läbbiga-skogen, inte campingplats.
Drog öronen åt mig då jag läste runt på nätet om utmaningarna med luftslangarna, att kvaliten var lite sisådär. Läckage, rena explosioner (överdrivet), sömmar till kanaler som spricker etc. Samma utmaning oavsett tillverkare förutom holländska Karsten.
Outwell, överlag, har enligt mig riktigt bra kvalitet och genomtänkta detaljer. Skulle jag köpa luft så är det just outwell jag skulle köpa. Ett stort plus är om du kan köpa extra taket till tältet, reflekterande och skapar en luftspalt. Sänkte temperaturen många grader i tältet samt att det skyddade tältet från fågelbajs