Friare lejd i trafiken!

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Efter långdragna konsultationer med både NCS, RAL och Pantones färgkartor samt livetester med slumpmässigt utvalda försökspersoner har jag kommit fram till att det bästa färgerna att bära för att få raderna av bilar att dela sig så som röda havet för Moses är dessa två:

polis.jpg

Dock har de biverkningen att jag får sitta ensam vid mitt bord både på Donken och Rosenhill. :rolleyes:

Allvarligt, folk håller undan som fn jämfört med innan!

Guld i stockholmstrafiken!

/e

Last edited:
haha, smart vid kö.
Vettefan men folk flyttar sig ändå för mig. Kanske ska tacka gymmet (läs crossjacka) + intrycket av vad ett svart visir ger till ickemotorcyklister :D

Edit;
Fixa carborfäste (*stavn) till dem så kan du bara plocka bort dem när köerna avtagit :tummenupp

Vill du veta varför?

Jag tror att det var någon ond Velociraptor eller liknande som med denna färgteckning och predatoriskt tryck predisponerade människorna att fly dessa färger. Särskilt om dessa presenterades på rörliga objekt och i prismatiskt reflekterande material. :D

En annan effekt är att framförare av utryckningsfordon helt plötsligt verkar vara jättetjenis med mig. :va

/e

några kommer förr eller senare bli sura när det gått inflation i färgerna

Aj då, skulle inte berättat detta. :gnissla

Helt lagligt dock.
Bara man inte har vit reflex bak eller röd fram så är det ok.
(men inte snyggt....)

/e

Last edited:
Jag tror att det var någon ond Velociraptor eller liknande som med denna färgteckning och predatoriskt tryck predisponerade människorna att fly dessa färger. Särskilt om dessa presenterades på rörliga objekt och i prismatiskt reflekterande

Du kan din historia hör jag pöjk!

Skaffa vit hjälm och reflexväst som pricket över i:et :)

var såå nära att köpa en vit Schuberth C3 i höstas! :D (Blev en mattsvart.)

Men funderar allvarligt på en vit+väst+headsetmikrofon för att bli en riktig blomfluga!
Evolution ftw! :D

/e

Såg en motorcyklist med en gammal polishoj med de gamla färgerna kvar (vit/orange kanske?), det enda som egentligen var bortplockat var blåljusen och givetvis så flyttade sig alla :D

När jag gick riskutbildningen så sa utbildaren att den färg på mc/kläder som flest reagerar på är blå... kan dock inte ge ut någon källfakta vart han fått den infon ifrån men som god elev så sög man i sig allt dom sa. :1pajas

Såg en motorcyklist med en gammal polishoj med de gamla färgerna kvar (vit/orange kanske?), det enda som egentligen var bortplockat var blåljusen och givetvis så flyttade sig alla :D
Som denna på blocket:

7121345367.jpg

När jag gick riskutbildningen så sa utbildaren att den färg på mc/kläder som flest reagerar på är blå...

Klart man reagerar!
-"Har jag betalt skatten, besiktigat och ätit 6-8 skivor bröd?
Är jag nykter hel och ren? Kör jag för fort? Inte vingla nu...."

Snutnoja har väl de flesta lite av, både gangsters och medelsvensson?
:D

/e

du lär ju garanterat få fler ovänner i trafiken, din fitta.

Ähhh... Ingel köp den fyfan ingen polis skulle stopa dig om du kommer wheelande på den där det skulle va respekt! :tungan , sen fyfan vad chicks som skulle vissa :tuttar för dig! om du kom med den där!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka