Friare lejd i trafiken!

Kul! Det där måste jag fixa. Bakåt också. Det kommer bli kö eftersom ingen vågar köra om.
Snutblått ställ har jag redan :P

Haha, det där var rätt busigt. Jag kör flera mil i massiva köer varje dag, tyvärr, och flyttar mig ändå men nog blir det uppsträckning när man ser såna färger.

kör man essingeleden och det är tomt i mötande fält kan man ge sig fan på att den första bil man möter är en målad som ligger och fiser i 65 med en 3 km lång köstock efter sig. likaså skapar det orytm i trafiken när folk ska slänga sig in i den redan trånga högerfilen bara för att det kommer ett reflexfordon bakom, och bilar framför en som ska ut från väjningsplikt tror inte att 500 meter sträcka är tillräckligt mycket för att köra ut på ifall det är en gris som närmar sig. utan snutar och wannabes tror jag sthlm skulle ha ett bra mycket bättre trafiktempo

Det där är väl hyfsat hittepå och varför kallar du Polisen för gris? Jag kör >3000 mil om året, bl.a. Södertälje-Frihamnen dagligen, och inte är det Polisens eller någon med reflexvästs fel att det är köer. Inflyttningen på 40000 pers per år till Stockholm *kan* ha något med saken att göra...

Man ser varken Polis eller reflexvästar särskilt ofta och målade bilar brukar ligga prick på hastighet eller lite snabbare om de inte är på utryckning. Skulle ju se snyggt ut om de låg strax under 30 km/h över gränsen som vi som inte vill förlora kortet (har inte hoj just nu).

kör man essingeleden och det är tomt i mötande fält kan man ge sig fan på att den första bil man möter är en målad som ligger och fiser i 65 med en 3 km lång köstock efter sig. likaså skapar det orytm i trafiken när folk ska slänga sig in i den redan trånga högerfilen bara för att det kommer ett reflexfordon bakom, och bilar framför en som ska ut från väjningsplikt tror inte att 500 meter sträcka är tillräckligt mycket för att köra ut på ifall det är en gris som närmar sig. utan snutar och wannabes tror jag sthlm skulle ha ett bra mycket bättre trafiktempo

Det där är väl hyfsat hittepå och varför kallar du Polisen för gris? Jag kör >3000 mil om året, bl.a. Södertälje-Frihamnen dagligen, och inte är det Polisens eller någon med reflexvästs fel att det är köer. Inflyttningen på 40000 pers per år till Stockholm *kan* ha något med saken att göra...

Man ser varken Polis eller reflexvästar särskilt ofta och målade bilar brukar ligga prick på hastighet eller lite snabbare om de inte är på utryckning. Skulle ju se snyggt ut om de låg strax under 30 km/h över gränsen som vi som inte vill förlora kortet (har inte hoj just nu).

kan delvis hålla med Ingel..så fort en polis visar sig på essingen på morgonen är det total kö...bakom den...och alla andra ligger exakt prick på 60-65 i alla andra filer.

Det är ju knappast ett stort problem då det går i 0-20 km/h på morgonen. Jag ser väldigt få poliser på E4 mellan city och Södertälje och då har jag i regel 2-3 timmar på vägen varje dag. Orkar inte gå upp kl 05 som jag gjorde förr. Jag tyckte att den här prylen var rätt kul men är fortfarande lite skeptisk till alla reflexvästar. Får alltid hjärtat i halsgropen nrä man ser en, om jag kör för fort. Däremot syns de bättre och det är inte fel. Speciellt här i den hyfsat täta Stockholmstrafiken.

kan delvis hålla med Ingel..så fort en polis visar sig på essingen på morgonen är det total kö...bakom den...och alla andra ligger exakt prick på 60-65 i alla andra filer.

Om din hoj nångång ligger uppochner där du parkerade den så var det inte jag... :D

Om din hoj nångång ligger uppochner där du parkerade den så var det inte jag... :D

Jag läste en intervju Ola Wong gjorde med en Kines.
Kinesen kunde för sitt liv inte förstå graffiti.
Hur någon frivilligt kunde vara upp halva natten och spraya
utan att tjäna en krona på det hela. Frivilligt gratisjobb.
Helt rubbat i Kinesögonen.

haha ingen dum ide .. var hittade du reflextejpen ? Biltema ?
Biltema är dyrt och dåligt.
Jag använder the real deal! :fakta
Kiwa-lite från Kiwa Chemical

Svensk distributör Kiwaflex AB i Bromma! :tummenupp

Kjellekåpa!
Men vad heter kåpan för bondpluskan på tanken?

Standard BMW RT-kåpa vad jag kan se. :va
Tankburken ser dock ut som något slags mc-stomi! :hihi

Själv bär jag högbrytande glasögon med grym kromatisk aberration.
Detta betyder att allt jag ser i det perifera seende delas upp sina färgkomponenter.
Xenonljus som snart är standard på alla bilar innehåller massor av blått.
Jag har alltid blåljus i backspeglarna.
Skillnaden mot riktiga blåljus är minimal.
Detta är inte bra för hjärtat.
Med linser försvinner dock problemet och det rullar på lite bättre. :rolleyes:

/e

Nästa projekt blir att härma hundbajssugarna i Paris!

moto2010.jpg

Lackar man ur på någon är det bara att sikta med röret och trycka på reverse!

:D

/e

Lika fult som Länsförsäkringars reflexväst..:tummenupp.... Har du snott tejpen på nån snutbil?

Lika fult som Länsförsäkringars reflexväst..:tummenupp.... Har du snott tejpen på nån snutbil?

Jo, som jag skrev i första inlägget,
det är inte snyggt alls.
Vilket inte var mening heller.
Jag testar och undersöker.
Var funkar, vad funkar inte?
Vad händer om man gör si eller så?
Forskning om man skall vara lite schnobbig! :hihi

Tejpen har jag köpt för hederliga skattade pengar.
Detta känns bra eftersom tjuvar inte verkar vara så poppis här på SH. :rolleyes:

/e

Jo, som jag skrev i första inlägget,
det är inte snyggt alls.
Vilket inte var mening heller.
Jag testar och undersöker.
Var funkar, vad funkar inte?
Vad händer om man gör si eller så?
Forskning om man skall vara lite schnobbig! :hihi

Tejpen har jag köpt för hederliga skattade pengar.
Detta känns bra eftersom tjuvar inte verkar vara så poppis här på SH. :rolleyes:

/e

En fransk forskare/professor har föreslagit att MC ska ha ett eget sorts sken på stålkastaren, så tejpen är redan död, men heder åt din vetenskapliga ådra.

En fransk forskare/professor har föreslagit att MC ska ha ett eget sorts sken på stålkastaren, så tejpen är redan död, men heder åt din vetenskapliga ådra.

Eventuellt en aningen förhastad slutsats. :rolleyes:

Men som sagt, jag testar och filurar.
Kanske blir det bra, kanske skit.

Grodätaren kan dock ha en poäng.

Har själv funderat på grönt ljus.
Används inte till något förutom rödljus. (:rolleyes:)

Ambulanser har iofs gröna reflexer.

Jag är lika lost som alla er andra i detta.

Uppsåtet är att få folk att se oss.

Detta utan att det går inflation i varselfärger/&reflexer. :va

Åsikter emottages med tacksamhet! :krama

/e

du lär ju garanterat få fler ovänner i trafiken, din fitta.

Hade inga innan, har inte skaffat några nya.
Om det nu var jag som var snippan? :va

/e

Last edited:
Eventuellt en aningen förhastad slutsats. :rolleyes:

Men som sagt, jag testar och filurar....yada yada yada

/e

Jag gillar att Engström är tebax till Sporthoj så man slipper touringtjafset & får garva lite, nu fattas bara Urban Tiger så är lyckan fullkomlig! :D

Samma fenomen inträffade konstigt nog för mig varje dag på essingeleden med firmabil (Mörkblå V70 med tonade rutor och ett gäng extra antenner :D )
Bilarna körde på rad i alla filer bakom mig :D ingen som vågade passera förrens dom kommit lite närmare och spejat ett tag på mig.

Såg helt sjukt ut ibland när dom låg bakom 30-40 meter bakom på rad i filerna :D
Dock hade den bilen en nackdel med, när man hann upp någon så bromsade dom självklart ner till laglig hastighet.... suck! så det blev många omkörningar :tungan

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti